Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 185
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat (redigerat)
$1899 😄

+1

Sjukt högt pris för en MJUK-vara som inte pÄ nÄgot sÀtt Àr unik.

Men utvecklarna Ă€r inte dumma de; för sĂ„ lĂ€nge det finns de som halar upp plĂ„nboken, sĂ„ Ă€r det ju klart att utvecklarna gör vad de kan för att fĂ„ igen för alla manstimmar de la ner pĂ„ ett misslyckat projekt med mĂ„l att uppfinna hjulet igen. Dvs, utforska nĂ„got som tusentals andra redan har utforskat — reverb-algoritmer/programkod...

Det Àr köparna som borde wake the fuck up!

Redigerat av Valle
DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)
🙂 Wtf! Och jag som inte trodde det kunde bli dyrare nĂ€r det gĂ€ller mjukvara Ă€n den dĂ€r EQ:n som gick löst pĂ„ 10 000:- Men hĂ€r Ă€r en som Ă€r 3300:- dyrare. Uppenbarligen tror de att deras namn Ă€r bara vĂ€rd det och uppenbarligen Ă€r det inte till den generella musikern de vĂ€nder sig till. Men oavsett, jag slĂ„r vad om en hundring att inom tvĂ„ mĂ„nader ligger deras reverb och skvalpar vatten pĂ„ piratbĂ„ten. NĂ„gon som vĂ„gar sĂ€tta emot? Redigerat av DieHard
Postat

Ska bli intressant att höra om detta lÄter lika bra som deras hÄrdvara

och Àven att se hur mkt CPU som krÀvs...

Större studios som sitter pÄ deras 480, PCM 91/96 etc tycker nog inte att det Àr sÄ dyrt.

Generellt Àr mjukvarureverbs inte sÄ poppis hos dessa.

Integrationen att fÄ PCM 96 att lira med tvÄ separata stereospÄr via FW har inte funkat sÄ bra.

Bricasti M7 har sÀljer galet bra och kostar ca 36 000 kr för ett stereoreverb.

Trots att marknaden kryllar av mjukvaru-reverb för mkt, mkt, mkt mindre pengar.

Mvh Omni

Postat

TC-Electronis pluggar Àr Ànnu dyrare och dÄ Àr det hÄrdvarubundet till Powercore.

PT|HD Àr det samma sak med, dÄ det Àr TDM!

Att en Native-plugg ska kosta sĂ„ in i helvete gör en lite fundersam. Visst Lexicon ÄR svinbra. Men med tanke pĂ„ vad som sitter i en PCM80/90 sĂ„ undrar man ju vad det Ă€r för cpu som klarar den hĂ€r pluggen? Är det dĂ„ kraftigt nerbantade alorithmer, alltsĂ„ sĂ€mre gjorda?

En rolig sak Ă€r att dom lĂ€gger upp det pĂ„ youtube. Är det för att dölja hur dĂ„ligt den lĂ„ter?

Dels sÄ Àr det inget vidare ljud sen lÄter inspelningarna (utan reverbet) riktigt illa. Lyssna pÄ sÄngdemon!

Postat
Men oavsett, jag slÄr vad om en hundring att inom tvÄ mÄnader ligger deras reverb och skvalpar vatten pÄ piratbÄten. NÄgon som vÄgar sÀtta emot?

Å andra sidan, hur mĂ„nga av Lexicons potentiella kunder tankar pirat?

Postat

HĂ„ller med KillwithSkill hĂ€r.. det Ă€r sĂ„ ofantligt korkat att dema ett plugin för 14.000kr med youtubeklipp... 🙂

DieHard (oregistrerad)
Postat
Å andra sidan, hur mĂ„nga av Lexicons potentiella kunder tankar pirat?

NÀ men alla andra som inte brukar betala pluggar kommer tanka ned det hÀr.

Postat
TC-Electronis pluggar Àr Ànnu dyrare och dÄ Àr det hÄrdvarubundet till Powercore.

PT|HD Àr det samma sak med, dÄ det Àr TDM!

Att en Native-plugg ska kosta sĂ„ in i helvete gör en lite fundersam. Visst Lexicon ÄR svinbra. Men med tanke pĂ„ vad som sitter i en PCM80/90 sĂ„ undrar man ju vad det Ă€r för cpu som klarar den hĂ€r pluggen? Är det dĂ„ kraftigt nerbantade alorithmer, alltsĂ„ sĂ€mre gjorda?

En rolig sak Ă€r att dom lĂ€gger upp det pĂ„ youtube. Är det för att dölja hur dĂ„ligt den lĂ„ter?

Dels sÄ Àr det inget vidare ljud sen lÄter inspelningarna (utan reverbet) riktigt illa. Lyssna pÄ sÄngdemon!

Har varit inne pÄ det förut, men Àr fortfarande nyfiken pÄ vad Lexicon-burkarna har för cpu. Kan de verkligen

vara sÄ kraftfulla med tanke pÄ att de vÀl har nÄgra Är pÄ nacken? De första 480 Àr vÀl mer Àn 20 Är gamla

och fortfarande populÀra.

Postat (redigerat)
Har varit inne pÄ det förut, men Àr fortfarande nyfiken pÄ vad Lexicon-burkarna har för cpu. Kan de verkligen

vara sÄ kraftfulla med tanke pÄ att de vÀl har nÄgra Är pÄ nacken? De första 480 Àr vÀl mer Àn 20 Är gamla

och fortfarande populÀra.

Det Àr nog ett misstag att jÀmföra hÄrdvaran med en vanlig cpu...

DÄ hÄrdvaran för lexicon Àr helt och hÄllet optimerad för just för det ÀndamÄlet...

Men visst dom Àldre Lexicon modellerna borde ju kunna köras pÄ en vanlig cpu...

Deras senaste PCM 96 Surround Àr jag dock inte lika sÀker pÄ...

Redigerat av Ekstasis
DieHard (oregistrerad)
Postat

Har du inte skaffat din hÄrdvaruburk Àn?

Postat
Har du inte skaffat din hÄrdvaruburk Àn?

har sparat ihop 25 000 so far 😆

Just nu blir det en AXE FX till gitarren och en Eventide H8000FW

Har Àven funderat pÄ Lexicon PCM 96 dÄ man kan fÄ den för runt 16 000 i USA.

Postat

Fan detta forumet Àr ett skÀmt. Trodde fan det skulle bli bÀttre respons pÄ den hÀr trÄden.

Att Lexicon gÄr över till mjukvara Àr ju fan riktigt jÀvla stort.

Hur som helst Pluggen Àr baserad pÄ PCM96, och ska enligt Lexicon sjÀlva lÄta minsta lika bra som hÄrdvaran.

MÄste sÀga att jag blir mer och mer intresserad av denna plugg...

Postat
Fan detta forumet Àr ett skÀmt. Trodde fan det skulle bli bÀttre respons pÄ den hÀr trÄden.

Att Lexicon gÄr över till mjukvara Àr ju fan riktigt jÀvla stort.

Va fan hade du rÀknat med? Att alla skulle WOAW AWESOME!!! Först gÄ pÄ mÄnen nu det hÀr!!! WOOOOOAAAAAWWW!!!!!

Priset ÄR ett skĂ€mt!

Demosen ÄR ett skĂ€mt!

VAD skulle fÄ en att köpa den pluggen dÄ?

Att dom dÄ Àr vÀrldens bÀsta reverbtillverkare gör det bara Ànnu vÀrre!

NÀr UAD kom med Fairchild 670 sÄ var det ingen som skrek!

En kompressor med 20 rör och 14 transformatorer till ett pris av 30000 usd!

Det Àr inte unikt!

Postat
Va fan hade du rÀknat med? Att alla skulle WOAW AWESOME!!! Först gÄ pÄ mÄnen nu det hÀr!!! WOOOOOAAAAAWWW!!!!!

Priset ÄR ett skĂ€mt!

Demosen ÄR ett skĂ€mt!

VAD skulle fÄ en att köpa den pluggen dÄ?

Att dom dÄ Àr vÀrldens bÀsta reverbtillverkare gör det bara Ànnu vÀrre!

NÀr UAD kom med Fairchild 670 sÄ var det ingen som skrek!

En kompressor med 20 rör och 14 transformatorer till ett pris av 30000 usd!

Det Àr inte unikt!

MÀrkligt att pÄ andra forum sÄ blir det en jÀvla liv....

Men jag har vÀl antagligen överskattat det hÀr forumet, som verkar mest vara

ett tillhÄll för folk som anvÀnder gratispluggar.

Att Lexicon slÀpper sitt flagskepp PCM96 som mjukvara Àr en ju en revolution om nÄgot

Och nÄgot mÄnga har vÀntat pÄ dom senaste 10 Ären....vilket nu har blivit verklighet.

Jag tycker inte priset Àr ett skÀmt, utan Àr rimlig...visst det Àr dyrt som helvete...men det Àr nog vÀrt pengarna...

...dessutom kommer det bli nÄgot lÀgre i butik förmodligen...

Postat

SÄ du skapade alltsÄ den hÀr trÄden för att folk skulle bli imponerade av att du upptÀckt ett dyrt nativereverb som du förmodligen kommer ta dig rÄd att köpa?

Postat
SÄ du skapade alltsÄ den hÀr trÄden för att folk skulle bli imponerade av att du upptÀckt ett dyrt nativereverb som du förmodligen kommer ta dig rÄd att köpa?

Jag skapade trÄden för att informera allmÀnheten ?

Men som jag sa tidigidare, sÄ verkar ni mest vara intresserad av gratispluggar pÄ det hÀr forumet.

Postat
baserad pÄ PCM96, och ska enligt Lexicon sjÀlva lÄta minsta lika bra som hÄrdvaran.

NÀÀÀ!? Är det sant? Enligt Lexicon sjĂ€lva, sĂ€ger du? Ja men dĂ„ sĂ„...

Men som jag sa tidigidare, sÄ verkar ni mest vara intresserad av gratispluggar pÄ det hÀr forumet.

Nu ska vi inte vara sÄ kinkiga. Det Àr inte hela vÀrlden mot Ekstasis... Att alla inte Àr lika upphetsade som du över en plugg som inte i nÄgot avseende Àr unik, mÄste ju inte betyda att "allmÀnhetens" uppfattning Àr direkt raka motsatsen. NÀmn nÄgra till, förutom mig, som gnÀller om gratispluggar pÄ det hÀr forumet. I think you lose, Charlie!

Postat
NÀÀÀ!? Är det sant? Enligt Lexicon sjĂ€lva, sĂ€ger du? Ja men dĂ„ sĂ„...

Nu ska vi inte vara sÄ kinkiga. Det Àr inte hela vÀrlden mot Ekstasis... Att alla inte Àr lika upphetsade som du över en plugg som inte i nÄgot avseende Àr unik, mÄste ju inte betyda att "allmÀnhetens" uppfattning Àr direkt raka motsatsen. NÀmn nÄgra till, förutom mig, som gnÀller om gratispluggar pÄ det hÀr forumet. I think you lose, Charlie!

Jag tror bestĂ€mt vi kommer frĂ„n olika planeter 😄

Lexicon Pluggen Ă€r inte unik menar du ? 😄

Nu snackar vi kanske om vÀrldens bÀsta mjukvaru plugg och denna Àr inte unik ?

Bara en i mÀngden ?

X-verb som slÀpptes vÀldigt nyligen Àr av ungefÀr samma kaliber, av vad jag har lÀst

Àr dom ungefÀr jÀmnbra, dom har ju sjÀlvkalrt olika ljudkarraktÀrer...sÄ Àr kanske en smaksak

vilken man föredrar.

AngÄnde gratispluggarna... NÀr folk snackar och tipsar om pluggar i allmÀnhet..sÄ Àr det mest

gratispluggar man snackar om...

Postat
Lexicon Pluggen Àr inte unik menar du ?

Ja, det menar jag. PÄ vilket sÀtt menar du att den Àr unik?

Postat
Ja, det menar jag. PÄ vilket sÀtt menar du att den Àr unik?

Ska man behöva förklara det för dig ?

Har du ens hört talas om Lexicon förut ?

Postat

Ja tack, gÀrna i det hÀr fallet.

SÄ, pÄ vilket sÀtt menar du att pluggen Àr unik?

Postat
Ja tack, gÀrna i det hÀr fallet.

SÄ, pÄ vilket sÀtt menar du att pluggen Àr unik?

Om du inte fattar vad som Ă€r unikt med denna plugg, sĂ„ kĂ€nns ganska meningslöst..sedan finns det ju andra som grĂ„ter av lycka nĂ€r dom sĂ„g denna plugg 😄

Postat
Om du inte fattar vad som Ă€r unikt med denna plugg, sĂ„ kĂ€nns ganska meningslöst..sedan finns det ju andra som grĂ„ter av lycka nĂ€r dom sĂ„g denna plugg 🙂

Nej, men... Jag vill ju veta! Tala om för mig varför pluggen Àr sÄ unik! Tala om för mig varför nÄgon skulle "grÄta av lycka" nÀr de "sÄg" pluggen!

Postat
Nej, men... Jag vill ju veta! Tala om för mig varför pluggen Àr sÄ unik! Tala om för mig varför nÄgon skulle "grÄta av lycka" nÀr de "sÄg" pluggen!

KAN DET VARA ALGORITMERNA KANSKE ???

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Har du ens hört talas om Lexicon förut ?

Jag Ă€r ocksĂ„ vĂ€ldigt intresserad av att fĂ„ veta vad som gör Lexicons Native-plugg sĂ„ unik. 🙂

Postat
KAN DET VARA ALGORITMERNA KANSKE ???

Ja, vad vet jag... Det Àr ju du som sÀger dig veta, dock verkar du sakna viljan eller förmÄgan att kunna ge ett övertygande svar pÄ varför pluggen Àr sÄ unik. Faktum Àr att jag tvivlar pÄ att du sjÀlv begriper vad det Àr du bubblar om.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.