Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Så det haltar på mitt bifogade klipp eller?

Ser inte på vilket sätt klippets innehåll är relevant för den allmänna uppfattningen att Criss har en del övrigt att önska när det gäller hans trumspel. Ibland får man till det helt enkelt. Sedan är det ju givetvis inte så att Criss har konstant timing problem – i sådant fall hade han aldrig blivit accepterad från allra första början.

Annons
Postat

och på återföreningsturnén var det

rent åt helsike....

No shit, det var inte roligt att höra...fast jag vet inte riktigt vad det är som händer när man står på etage 4 i Globen...hela jävla publiken fasade ur när dom ska klappa takt!?

Postat

Kom igen, du vet vad jag menar. Att säga att "Nothin' To Lose" är "sjungen av Peter Criss" (när den till 98% är "sjungen" av Gene och Paul) är ju som att säga att "Shock Me" är sjungen av Gene och Paul (samma typ av svarssång i refrängen).

Det är inte det intressanta, det handlar om att den handlar om att ta den i tvåan! 😊😄 Allt enligt Gene själv. Dessutom tycker jag att om man skall bedöma efter resultatet så måste de verkligen varit duktiga på att vägleda honom, för varken spel eller sång låter särskilt dåligt på de gamla skivorna. Däremot är lite intressant att jämföra deras första demo (som Eddie Kramer producerade) med första skivan så är det en jäkla skillnad på deras spelande.

Postat

Dessutom tycker jag att om man skall bedöma efter resultatet så måste de verkligen varit duktiga på att vägleda honom, för varken spel eller sång låter särskilt dåligt på de gamla skivorna.

Uppenbarligen har de varit, som du säger, duktiga. Vi har ju båda läst t.ex. KISS Behind The Mask, och i den framgår klart och tydligt att i stort sett alla tekniker och producenter hade det lite bekymmersamt med Peters timing och sång.

Om jag inte har helt fel för mig så sitter Peter inte bakom trummorna på majoriteten låtar på sin KISS-soloplatta ens.

Postat

No shit, det var inte roligt att höra...fast jag vet inte riktigt vad det är som händer när man står på etage 4 i Globen...hela jävla publiken fasade ur när dom ska klappa takt!?

He, he, he

Jag såg de bla i Köpenhamn 97 och Peter sackade rejält i flera låtar.

Ace var full och fick ledas ut ur bilen Peter och han kom med. Jo vänta han kom ut efter

ett tag, men då gick han på fel håll. Bort mot träningsplanerna på

Gentofte stadium, vilket var så fel man kunde om man tänkt gå upp på scenen. Sen

fick de leda honom rätt.

Men, nu var det Peter det handla om och jag tror han hade mycket värk i armar

och handleder vilket hämma han spel på återföreningsturnen. Han hade inte snärten

från förr kvar.

Peter som låtskrivare beundrar jag mer. Hans soloplattor är riktigt bra!

Postat

Det är inte det intressanta, det handlar om att den handlar om att ta den i tvåan! 😊😄 Allt enligt Gene själv. Dessutom tycker jag att om man skall bedöma efter resultatet så måste de verkligen varit duktiga på att vägleda honom, för varken spel eller sång låter särskilt dåligt på de gamla skivorna. Däremot är lite intressant att jämföra deras första demo (som Eddie Kramer producerade) med första skivan så är det en jäkla skillnad på deras spelande.

Precis...det var liksom den jag väntade på!

Tror Gene inte hanterar basen så mycket på sin solo heller...han lämnade ju över sånt tidigt till andra till förmån för ett smidigare arbete, Ace dundrade ju in "Parasite" bla.

Postat

Däremot är lite intressant att jämföra deras första demo (som Eddie Kramer producerade) med första skivan så är det en jäkla skillnad på deras spelande.

Black Diamond demon är klart bättre än skivinspelningen, låter mer KISS om den, råare på något vis...generellt tycker jag att Eddie Kramer var den bästa producenten för KISS, i alla fall på 70-talet.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

det är bara toppen på isberget 😆

Tja ACDC går rakt på sak: wanna dance, wanna sing, whip you with that licking thing. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.