Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Godagens!

Jag köpte en Terratech Phase x24-ljudkort för ett tag sedan, och fick med Cubase LE 4.

Nu råkar det vara så att datortekniker inte precis är ett epitet som jag tillskriver mig... Så jag skulle behöva hjälp av någon tålmodig att installera programmet ordentligt och få igång de enklaste sakerna. Jag har installerat det på datorn, men lyckas inte få rätt ljud att komma i rätt ut/ingångar, och jag får endast ljud i ena hörluren, inget ljud ut ur datorns högtalare m.m

Så om någon vänlig själ känner att den kan undvara några minuter så hade det varit guld värt!

Tack på förhand/taszh

Annons
Postat
Godagens!

Jag köpte en Terratech Phase x24-ljudkort för ett tag sedan, och fick med Cubase LE 4.

Nu råkar det vara så att datortekniker inte precis är ett epitet som jag tillskriver mig... Så jag skulle behöva hjälp av någon tålmodig att installera programmet ordentligt och få igång de enklaste sakerna. Jag har installerat det på datorn, men lyckas inte få rätt ljud att komma i rätt ut/ingångar, och jag får endast ljud i ena hörluren, inget ljud ut ur datorns högtalare m.m

Så om någon vänlig själ känner att den kan undvara några minuter så hade det varit guld värt!

Tack på förhand/taszh

ingen som kan tänka sigg att svara på några små frågor?

Postat

Kan tyckas vara en enkel fråga att svara på, men det kan vara svårt att ge bra råd. Bästa är ju om du följer all information i get startetd manualen. Har du t e x valt rätt drivrutiner i Cubase? Har du valt utgångar i interfacet osv osv.

UNder device setup kan du kolla vad som står t e x under audio. Om drivrutinerna till ditt ljudkort kommer fram där så bör ju åtmindstone det funka. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.