Radagast Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Jag har kommit igång! Det första jag slogs av var hur robust den var, visst, lite större än ex. Saffire LE men så robust och stadigt! Tog ett litet tag att få in inställningar då jag aldrig haft ljudkort innan... Jag hade en kväll också problem med att den dog konstant, men har fungerat till 100% senaste två veckorna. Använder en äldre bärbar dator så latencyn är väl inte den bästa precis (2/16 ms har jag för mig). Men ljudkvalitén bedömmer jag som mycket bra och de två låtar jag hunnit spela in är jag mycket nöjd med! Så mycket mer har jag inte att säga då jag inte kan något tekniskt om just ljudkort, men allting känns proffsigt och knappar/rattar är mycket sköna att använda. Kan återkomma om någon månad! Mvh. Jonathan Hej Jonathan och övriga Mycket intressant läsning eftersom jag själv är på gång att inhandla samma ljudkort från samma ställe. Lite frågor bara: Kom det en svensk budfirma och ringde på dörren eller ringde de på hemtelefonen innan? Det stod att man bara kunde ange engelsk mobil så det kan ju bli lite knepigt. Hur lång tid tog leveransen? Det var aldrig några problem med tullavgifter eller liknande? Mvh Bengt
alex30free (oregistrerad) Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 I Sthlm kommer dv247.com alltid till dörren, fast mitt på dagen (inget samtal innan), så oftast måste man hämta sakerna ändå (posten kör ut de), om man inte är hemma allstå! TÄnk också på att dv är engelsk och har då så klart engelska uttagskontakter...men skriv i kommentatorfältet så lägger de till gratis en adapter! Fri frakt kräver jag alltid, och hittils har de inte nekat en enda gång! Hej Jonathan och övriga Mycket intressant läsning eftersom jag själv är på gång att inhandla samma ljudkort från samma ställe. Lite frågor bara: Kom det en svensk budfirma och ringde på dörren eller ringde de på hemtelefonen innan? Det stod att man bara kunde ange engelsk mobil så det kan ju bli lite knepigt. Hur lång tid tog leveransen? Det var aldrig några problem med tullavgifter eller liknande? Mvh Bengt
jonathanstensson Postat 31 december 2009 Trådstartare Postat 31 december 2009 Hej Jonathan och övriga Mycket intressant läsning eftersom jag själv är på gång att inhandla samma ljudkort från samma ställe. Lite frågor bara: Kom det en svensk budfirma och ringde på dörren eller ringde de på hemtelefonen innan? Det stod att man bara kunde ange engelsk mobil så det kan ju bli lite knepigt. Hur lång tid tog leveransen? Det var aldrig några problem med tullavgifter eller liknande? Mvh Bengt Hej! Kan inte svara på det då paketet låg vid dörren när jag kom hem! Gick otroligt snabbt, högst en vecka har jag för mig.. Kanske 5-7 dagar. Iaf snabbare än min leverans från gbg. Tullavgifter och sådant finns ju inte då det är handel inom EU. Försök dock att pruta lite, vilket gick bra för mig utan minsta problem. Kan tillägga att latencyn är relativt hög på min bärbara med detta kortet, men jag älskar känslan och tyngden/stabiliteten i alla kontakter och rattar. Lycka till och gott nytt år på dig! Mvh. Jonathan
Radagast Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Hej! Kan inte svara på det då paketet låg vid dörren när jag kom hem! Gick otroligt snabbt, högst en vecka har jag för mig.. Kanske 5-7 dagar. Iaf snabbare än min leverans från gbg. Tullavgifter och sådant finns ju inte då det är handel inom EU. Försök dock att pruta lite, vilket gick bra för mig utan minsta problem. Kan tillägga att latencyn är relativt hög på min bärbara med detta kortet, men jag älskar känslan och tyngden/stabiliteten i alla kontakter och rattar. Lycka till och gott nytt år på dig! Mvh. Jonathan Tack båda för er intressanta information. Jag kommer förmodligen beställa från DV247. Iof sig har Septon ett erbjudande på Ionix42s + AKG perception 120 för 3995:-. På DV har de sänkt priset 200 kronor för Ionix till 2295 kronor. Känns helt klart överkomligt.
maart (oregistrerad) Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 I Sthlm kommer dv247.com alltid till dörren, fast mitt på dagen (inget samtal innan), så oftast måste man hämta sakerna ändå (posten kör ut de), om man inte är hemma allstå! TÄnk också på att dv är engelsk och har då så klart engelska uttagskontakter...men skriv i kommentatorfältet så lägger de till gratis en adapter! Fri frakt kräver jag alltid, och hittils har de inte nekat en enda gång! Det är inte dv24 som levererar utan UPS. När jag beställde därifrån krånglade dom (ups) så enormt att jag är tveksam till om jag kommer göra det igen. Levererar oannonserat mitt på dagen när de flesta inte är hemma, och efter tre utlämningsförsök eller 10 arbetsdagar skickar dom tillbaka paketet till avsändaren. Chaufförerna har inga tjänstetelefoner så dom går inte att kontakta (om dom inte ringer upp från sina privata telefoner) och dom som sitter centralt på ups och svarar när man ringer dit var otroligt dryga och stöddiga. Då bodde jag 11 mil från närmaste ups-utlämningsställe, utan bil och med värdelösa tåg/bussförbindelser. Det var alltså i stort sett omöjligt att få ut mitt paket, och det är inte så kul när man lagt ganska mycket pengar på det...
Radagast Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Det är inte dv24 som levererar utan UPS. När jag beställde därifrån krånglade dom (ups) så enormt att jag är tveksam till om jag kommer göra det igen. Levererar oannonserat mitt på dagen när de flesta inte är hemma, och efter tre utlämningsförsök eller 10 arbetsdagar skickar dom tillbaka paketet till avsändaren. Chaufförerna har inga tjänstetelefoner så dom går inte att kontakta (om dom inte ringer upp från sina privata telefoner) och dom som sitter centralt på ups och svarar när man ringer dit var otroligt dryga och stöddiga. Då bodde jag 11 mil från närmaste ups-utlämningsställe, utan bil och med värdelösa tåg/bussförbindelser. Det var alltså i stort sett omöjligt att få ut mitt paket, och det är inte så kul när man lagt ganska mycket pengar på det... Verkar ju lite oroväckande. Nu verkar jag bo 20 mil ifrån närmsta ställe (Malmö) så frågan är om det är UPS som kör ut eller om det lejs ut? Och är man inte hemma så bör de väl lämna det på postterminalen istället för att köra tre ggr? Vi får hoppas på det bästa. 😆
Analogfreak (oregistrerad) Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Verkar ju lite oroväckande. Nu verkar jag bo 20 mil ifrån närmsta ställe (Malmö) så frågan är om det är UPS som kör ut eller om det lejs ut? Och är man inte hemma så bör de väl lämna det på postterminalen istället för att köra tre ggr? Vi får hoppas på det bästa. 😆 Posten och UPS har inget samarbete så det finns ingen chans att ditt paket överlämnas till Posten eftersom de är konkurrenter till varandra.
maart (oregistrerad) Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Verkar ju lite oroväckande. Nu verkar jag bo 20 mil ifrån närmsta ställe (Malmö) så frågan är om det är UPS som kör ut eller om det lejs ut? Och är man inte hemma så bör de väl lämna det på postterminalen istället för att köra tre ggr? Vi får hoppas på det bästa. ☺️ jag bodde 300 meter från postterminalen då, men som sagt så har dom inget samarbete så det gick inte...
YogSothoth Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Jag minns inte om det var UPS eller DHL (förmodligen det senare), men jag har varit med om liknande. Då var dom dock tillmötesgående och trevliga, jag bad om att få komma och hämta paketet istället, och det gick smidigt. Jag hade iofs inte 20 mil till närmsta utlämningsställe... En annan gång bytte jag utlämningsadress till min jobbadress, även det gick bra. Men som sagt, inte säker på att det var UPS jag hade att göra med. Om dom drygar sig kan man väl alltid be att få tala med chefen. /Andreas
aROCKER Postat 5 februari 2010 Postat 5 februari 2010 Lånar denna tråd, ser inte om nån har kommenterat M-Audiokortet så jag frågar rätt ut: Någon som kör eller har kört på M-Audio Fast Track Ultra 8R och hur är det isåfall, är på G att köpa det?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.