Jump to content
Annons

Böcker för/om inspelning/Cubase

Recommended Posts

jesper (oregistrerad)
Postat

Funderar på följande två böcker. Jag har redan "digital ljudinspelning i ett nötskal"(premie vid studioprenumeration) och Cubase sx 2 så svenska (björklund).

Den första; Ljudinspelningens abc Länk till boken

Den andra; DATORSTUDION CUBASE SX 2 Länk till boken

Någon som har erfarenhet av dessa böcker? Är de något att ha, de har har nu tycker jag är helt ok, men det är ju onödigt att köpa två böcker med samma innehåll...

Annons
Postat

ljudingspelningens abc var inte så mycket att ha, kändes som att kasta pengarna i sjön. Datorstudion med cubase sx har jag inte läst, däremot datorstudion med cubase vst5.1 av samme författare, och den gav mig väldigt mycket när jag var nybörjare, har då hållit på längre än ett år så kan du antagligen cubase såpass bra att du inte skulle ha så mycket nyta av den boken. Gå till bilioteket och tjata på dem att ta in böckerna är mitt tips så kan du köpa något roligare för pengarna!

jesper (oregistrerad)
Postat

oki men man kan ju skicka önskelistan till tomten i alla fall, hehe!

jesper (oregistrerad)
Postat

Har redan varit på majkens sida och den är klockren! Majken rules! Men visst gäller fortfarande att den som har flest prylar ´när han dör vinner. Manualer och böcker borde också räknas in där! Tänk vad värdefull L-E Björklunds manual är om 60 år! Hehe...

Postat
Har läst Mats-erik björklunds "Cubase sx snabbmanual på svenska". Den va helt okej 🙂 Mer som en svensk manual, praktiskt helt klart

Annars... majken cubase 😉

Tack för den länken 😳

tacka majken 🙂

Postat

Oj! Tack och bock återigen, skoj att se att folk har nytta av sidan. Håller på jobbar på lite nytt material men är mitt i den psykiska påfrestning man valt att kalla julen. Skall försöka ro ihop lite grejer i mellandagarna 😉

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.