Jump to content
Annons

Oxygen 8 och Mbox

Recommended Posts

Staley (oregistrerad)
Postat

Hej,

Har tänkt slå till på midiklaviaturen Oxygen 8 som jag tycker ser lagom och behändig ut. Nu undrar jag om det går bra att köra den direkt genom USB-porten in i Pro Tools LE eller behöver den "routas" genom Mboxen?

Kör Powerbook 15" med Mac OS Panther.

Annons
Postat

Hej Staley,

en rätt bra fråga.

Men jag förstår inte frågan.

Så här kör i alla fall jag. MBOX in i en USB-port på datorn. Oxygen 8 in i en annan port. Musen på den tredje porten. (Jag har tre portar på min bärbara Compaq Presarios 2500).

Eftersom varken MBOX-en eller Oxygen har några egna ljud, så måste man dessutom ha minst ett program i datorn, kanske några stycken. Om du har köpt Mboxen rätt nyligen kom det ju med Sampletank och Reason. Bägge två kan skapa ljud. Jag brukar köra dem inuti ProTools LE, men de går att köra fristående tror jag.

Jag kan inte säga att det funkade klockrent från början, jag var tvungen att flytta runt och göra magiska saker (dvs jag har ingen aning vad jag gjorde) innan jag fick det att funka utan ett störande klickljud.

Fråga mer. Ingen fråga är för dum.

Trombonisten

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.