Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

tjenixen fick mitt nya fast track ultra ljudkort idag och satte igång det och cubase sx 3 för

första gången (har tidigare kört på pro tools LE och mbox 2) och fattade inget alls.

varför kan jag inte skapa en audio track med bara input 1?

om jag har audio track med guitar rig 3 som plugin, varför hörs ljudet från guitar rig endast på uppspelning och inte

under inspelning?

kan förklara att jag hör gitarren när jag spelar, men utan guitar rig ljud och när jag trycker

upp pluggen så syns det ingen input. och det är endast när jag trycker in monitor som det syns

att det tracket får in ljud, sen måste jag trycka bort monitor när jag vill spela upp det med guitar rig ljud.

helt sjukt.

har säkert skrivit väldigt flummig, är trött och har suttit och hållt på med datorn,ludkortet och cubase i

8 och en halv timme utan att de funkar som jag vill, har till och med bootat om datorn.

känns starkt som jag får skaffa m-powered pro tools för cubase är helt skumt

hjälp mig så jag slipper lägga ut pengar i onödan.

Redigerat av nasakenai
Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Men hörs det nåt när du har monitor intryckt då? Det är ju så för att de ska fungera. Och sen måste man trycka bort för att kunna lyssna på det man har spelat in.

Postat

Skapar du ett monospår väljer du ju input?

Du måste ju välja monitor för att höra det du spelar och om du har monitor aktiverad hör du ju det du spelar men inte det du har spelat in, då ska ju monitor vara avslagen, men det går ju att ställa in i inställningar, om du vill att den ska slås på när du spelar in, manuellt, tapestyle osv.

Kolla där om du inte kan få till det som du tycker och sök lite i hjälpen om du inte redan gjort det.

Lycka till.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.