Jump to content
Annons

Delat från ämnet Musikdatorer - Frost eller Racktone


Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Hörni vi får låta Analogfreak hålla på men du har ju sagt att du har lite kort stubin Analogfreak så ta det lite lugnt och låt inte alla bli skitsura på dig. Alla affärsidkare måste ju tjäna pengar. Man väljer som konsument vad man vill göra. När jag drog till USA betalade jag 399 spänn för en amerikansk mac-kontakt som på gatan i new york kostar 1 dollar gissar jag. Jag hann inte leta och valde det dyra. Fattar du grejen? Ett företag som säljer trots högt pris måste ha nåt att komma med. Tjänar inget till att klaga. Googla på Apple stores AppStore "i am rich". En röd rubin i iPhone-program för 7999:-

Emil

Här har vi lite intressanta saker som kanske Pär Ekberg kan förklara.

Nu leker vi med tanken att jag ska köpa en Frost Audioframe som i grundutförande kostar 14995:-

Chassit som ingår är Lian Li PC-V350B som kostar 995:- inkl moms hos Dustin.

Processorn som ingår är en Intel E8400 som kostar 1749:- inkl moms.

Nu vill jag uppgradera chassit till ett Antec Take 4 som hos Leiljung kostar 2478:- inkl moms.

Då tycker Luthman att man ska betala 6695:- som extra tillägg för den. Sen nästa grej.... Lian-Li chassit har dom i grunden redan tagit betalt för. Det chassit räknar dom inte av i priset när man väljer Antec Take 4. Men dom kanske skickar Lian-LI chassit löst vid sidan om eftersom man betalat för den en gång. Pär Ekberg kanske kan berätta lite... Väljer jag att hotta upp riktigt ordentligt så det "rockar fett" (som dom på Luthman säger) med deras sk superprocessor Q8300 mjaa mina vännnneerrrrrrrrrrrrrr.... så har den utgått hos de flesta leverantörer av dotorkomponenter och är ersatt med Q9300 som har högre cacheminne och snabbare FSB och kostar 2595:- inkl moms hos Dustin.

Hur tänker du där Pär Ekberg? Inte heller här fär kunden någon avräkning på den enklare processorn vid det här tillvalet. Man ska alltså betala för 2 processorer för att få den utgågna quad-processorn.

Jag tycker synd om de stackars kunder som blir grundlurade då de kanske inte har så stor koll på vad som sitter i datorerna. Det här skulle Sverker Olofsson ta upp tycker jag... Eller vad tycker du Pär Ekberg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Man betalar för arbetet... och visst, för att få loggan

//:debatt

Exakt... Det var det jag ville komma fram till. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

... och i loggan ligger varumärkets värde.

Ponera att man skaffar en Frost och spelar in sitt album under ett halvår, lägger sedan ut datorn på Blocket eller annorstädes. Jag tror att den kan säljas för mer (ha ett bättre andrahandsvärde) om det är en Frost än om man har byggt den själv.

Iaf om det var jag som skulle bygga den... 😄

Jag har ännu inte hört någon som funnit att sin Frost varit en katastrof och att den inte rullat på. Däremot vet jag nu att Frost Rasqal köpts in till skolor och varit flitigt använda, men ändå pallat.

Priset kan man tycka vad man vill om, men så är det ju alltid och med allting. Jag finner inte Frost exceptionellt dyra, de ligger nog helt i linje med andra "märkes"datorer. En motsvarande HP är nog inte billigare t.ex.

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har vi lite intressanta saker som kanske Pär Ekberg kan förklara.

Nu leker vi med tanken att jag ska köpa en Frost Audioframe som i grundutförande kostar 14995:-

Chassit som ingår är Lian Li PC-V350B som kostar 995:- inkl moms hos Dustin.

Processorn som ingår är en Intel E8400 som kostar 1749:- inkl moms.

Nu vill jag uppgradera chassit till ett Antec Take 4 som hos Leiljung kostar 2478:- inkl moms.

Är du medveten om att delarna i en ny bil kostar runt 20% av försäljningspriset på bilen?

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
... och i loggan ligger varumärkets värde.

Ponera att man skaffar en Frost och spelar in sitt album under ett halvår, lägger sedan ut datorn på Blocket eller annorstädes. Jag tror att den kan säljas för mer (ha ett bättre andrahandsvärde) om det är en Frost än om man har byggt den själv.

Iaf om det var jag som skulle bygga den... 😄

Jag har ännu inte hört någon som funnit att sin Frost varit en katastrof och att den inte rullat på. Däremot vet jag nu att Frost Rasqal köpts in till skolor och varit flitigt använda, men ändå pallat.

Priset kan man tycka vad man vill om, men så är det ju alltid och med allting. Jag finner inte Frost exceptionellt dyra, de ligger nog helt i linje med andra "märkes"datorer. En motsvarande HP är nog inte billigare t.ex.

//:debatt

Köper man Frost så får man inte det man betalar för. Jag visade ju det tidigare i den här tråden. Dom behåller saker du betalat för vid vid uppgradering utan att göra avräkning för dom.

Man blåser helt enkelt folk på pengar.

Pär Ekberg erkände ju tidigare att det var det som var en del av själva konceptet.

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Jag vet inte om jag tycker att Apple blåser folk för deras datorer och OS är riktigt bra, men ok visst är dom dyra minst sagt åt skogen det kan man inte förneka. Däremot så kan jag tycka när jag ser vad man begär för en frost eller racktone att ok om dom funkar lika stabilt och smidigt som en mac ja då vore det en annan femma. Men då vill jag ha osx versionen 🙂 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper man Frost så får man inte det man betalar för. Jag visade ju det tidigare i den här tråden. Dom behåller saker du betalat för vid vid uppgradering utan att göra avräkning för dom.

NU färstår jag! Du är blind, och du orkar inte lyssna på textuppläsaren på svaren du får! Ahh. Men då förstår jag.

Du kanske skall ringa istället för att vara på forum? Bara ett tips. Och jo, ta det inte som en personangrepp kompis!

Man blåser helt enkelt folk på pengar.

Ja, OM att blåsa folk innebär att man säljer saker dyrare än man köper in dem för (Öl, bilar, prinsesstårtor, mat, studiotid) så blåser vi alla våra kunder ja. Inte bara när det gäller Frost.

Pär Ekberg erkände ju tidigare att det var det som var en del av själva konceptet.

Jag skulle bara råda dig att faktist lyssna på textuppläsaren, för nu ljuger du igen, och förtalar mig personligen. Men under omständigheterna är det ok, du borde skriva i din profil och i din signatur att du inte lyssnar bara. För folk kan ju bli upprörda i onödan, och det är ju såklart nte din mening, men det blir lätt så.

Undrar om man kan be nån moderator skriva in i signaturen om hans tillstånd 😕 ?? det vore nog en bra idé. JO! Om du nu skulle ha lyssnat såhär långt så ta det inte som ett personangrepp kompis.

/Pär

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper man Frost så får man inte det man betalar för. Jag visade ju det tidigare i den här tråden. Dom behåller saker du betalat för vid vid uppgradering utan att göra avräkning för dom.

NU förstår jag! Du är blind, och du orkar inte lyssna på textuppläsaren på svaren du får! Ahh. Men då förstår jag.

/Pär

Hm.

Analogfreak fick ett svar från Pär, men tog inte in det svaret.

Analogfreak hade redan sin egen förklaring och tänkte inte ändra på det.

Hm.

😕

Som jag sagt tidigare, ni har diametralt olika uppfattning.

Måste ni vara ense?

//:debatt

edit: läste fel

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

// Analogfreak, som förtydling: jag skriver detta öppet eftersom du har bytt e-postadress som inte har bekräftats och därför inte kan ta emot PM.

Den här tråden utvecklas inte ok. Analogfreak, du har gjort din poäng flera flera gånger och behöver inte göra det igen. Du vet om att den bara upprör och förstör tråden. Andra personer har andra uppfattningar om vad man får för pengarna och kommer inte överbevisas.

Eventuella klagomål på mitt inlägg tages via PM till mig personligen och inte i denna tråd.

Jag vill ogärna låsa en tråd för att den går emot forumreglerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dom flesta butiker (dom seriösa) säger att dom undviker att beställa från Luthman så långt det är möjligt pga rutten service.

Fast å andra sidan har dom ju inte allt för mycket spännande. Nog är det mycket "Kalle-Anka" i den där katalogen.

Golden-Age, Fitzpatrick, TTS, XL-Audio har ju betydligt mer professionella grejer. Det är lite Clas-Ohlson över Luthman... eller ganska mycket Clas-Ohlson.

PS Jag måste få glädja Pär lite och nämna att av all min studioutrustning så kommer faktiskt några saker från Luthman. Det är 2st dubbelkrysstativ från Proel och några ADAT-kablar också Proel. Sen har jag några könvändare XLR hane - XLR hane och XLR hona - XLR hona ur Die Hard serien. Men dom är väldigt klumpiga. Finns bättre tillverkare. DS

Ärligt talat, du håller ofta en ganska låg nivå på dina inlägg men det här känns tragiskt. Vem tror du övertygas av grundlöst babbel som det här?

Ett vänskapligt råd, ta en paus från forumet.

Jag är seriös.

Ahaa så känslig kritik är att hålla en låg nivå?

Du behöver öva på att hantera sånt som inte bara handlar om att slicka andra i röven. Jag är seriös!

Analogfreak, tona ner dina agressioner och ditt språkbruk om du ska skriva på detta forum. Jag är också seriös.

Att sporadiskt häva ur sig skit utan att motivera varför, dessutom i en tråd där det inte hör hemma är inte ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...
maart (oregistrerad)
PM skall inte publiceras publikt...

kanske har med det som hänt tidigare i den här tråden. Tråkigt, men viktigt att respektera.

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
kanske har med det som hänt tidigare i den här tråden. Tråkigt, men viktigt att respektera.

Här representerar han ju en distributör och skyltar med det i sin profil. Då tycker jag vi kan förvänta oss att han svarar på frågor angående produkter hos hans agenturer, i det här fallet Frost och inte låta sina gamla bravader vara ett hinder för nya frågetecken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Han har valt att inte delta i forumet längre och jag förstår varför, inte minst med tanke på dina tidigare utfall.

Han är kanske rädd att han ska slängas upp till smasch och bli ägd som han uttryckte det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Undra varför det här raderades. Jag ser inget fel i det jag skrev. 😄

Ett PM är ett privat meddelande som inte avses att hängas ut i en publik tråd, det är därför det heter PM...

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Hellpig eller Olsberg!

Jag önskar att hela den här tråden kastas i papperskorgen eftersom den verkar så förstörd.

Som jag ser det finns det ingen räddning för den här tråden oavsett vad som skrivs i den.

Mvh / Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Undra varför det här raderades. Jag ser inget fel i det jag skrev. 🥰

Ett PM är ett privat meddelande som inte avses att hängas ut i en publik tråd, det är därför det heter PM...

Jag hängde inte ut PM:et utan berättade vad jag fått för information.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...