Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Precis som på bibloteket, kan man inte hålla en vettig ljudnivå så får man sticka därifrån. Där finns regler av en anledning och man övervakas av personal,

i vårt fall har vi moderatorer som ser till att allt går rätt till, i samhället finns poliser. För ett fungerande forum måste folk sköta sig. Sätter moderatorer ner foten så har de anledning.

[...]

Bara för att många andra forum inte kan ha någon ordning eller trevlig miljö så betyder inte det att vi inte kan ha det.

Vill förtydliga att jag inte menar att vi ska acceptera ordningen som den är (om vi inte trivs med den). Däremot ligger en stor del av bördan på oss medlemmar. "Forumet blir vad du gör det till", som Hackeman uttryckte det för drygt fyra år sedan.

Sedan förstår jag inte riktigt parallellen mellan allmänna bibliotek och polisväsendet.

Annons
  • Svar 166
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Postat

Kan man inte bara skita fullständigt i de som hela tiden ska komma med fyndiga kommentarer eller såga någon vid fotknölarna? Hädanefter kommer i vart fall jag att göra det. Har märkt att det finns jävligt störiga typer här, men det är ju som i samhället i övrigt. Man får se dem som små barn som bara vill ha en kram. 😛

Postat
Kan man inte bara skita fullständigt i de som hela tiden ska komma med fyndiga kommentarer eller såga någon vid fotknölarna? Hädanefter kommer i vart fall jag att göra det. Har märkt att det finns jävligt störiga typer här, men det är ju som i samhället i övrigt. Man får se dem som små barn som bara vill ha en kram. 😛

En länk som gjorde ens kommentar till ett PM till den man citerar kanske vore bra att ha. Mycket av det gnabb som väcker ont blod saknar ju allmängiltighet och är riktat mot en enskild person. Annars ligger det mycket i det Soxic skriver, så +1 på det inlägget.

Postat (redigerat)
Vill förtydliga att jag inte menar att vi ska acceptera ordningen som den är (om vi inte trivs med den). Däremot ligger en stor del av bördan på oss medlemmar. "Forumet blir vad du gör det till", som Hackeman uttryckte det för drygt fyra år sedan.

Sedan förstår jag inte riktigt parallellen mellan allmänna bibliotek och polisväsendet.

Jasså okej. Då får väl jag också förtydliga. Alltså parallellen var att både bibloteket och samhället behöver någon som ser till att folk inte bryter mot de regler som är uppsatta för att det skall vara ordning. Om någon inte sköter sig så är biblotekariens respektive polisens uppgift att ingripa. Om någon betér sig dumt och bråkar så blir de först varnade och vid fortsatta företeélser bortkörda. Helt logiskt att även ett forum fungerar så.

Redigerat av Memphis
Postat
Jasså okej. Då får väl jag också förtydliga. Alltså parallellen var att både bibloteket och samhället behöver någon som ser till att folk inte bryter mot de regler som är uppsatta för att det skall vara ordning. Om någon inte sköter sig så är biblotekariens respektive polisens uppgift att ingripa. Om någon betér sig dumt och bråkar så blir de först varnade och vid fortsatta företeélser bortkörda. Helt logiskt att även ett forum fungerar så.

Jo, fast ett bibliotek med en alltför nitisk bibliotekarie får i alla fall mig att söka mig någon annanstans. Jag tror även att pesonalen mår bättre om de får ägna sig åt andra sysslor än att gå omkring och hyssja åt besökare.

Det finns forum som klarar sig helt utan moderatorer.

Postat (redigerat)

De behöver inte vara petnoga såklart, lite fritt måste man få röra sig men moderatorstyrd ordning behöver man ha - om det inte sker av sig själv alltså - vilket inte brukar vara fallet här på SF. Som exemplet från igår i min tråd om franska artister.

Redigerat av Memphis
Postat
Det finns forum som klarar sig helt utan moderatorer.

Nåt sånt har jag aldrig varit med om. Alla forum jag har varit aktiv på har behövt moderatorer.

Varningssystemet är skitbra. Finns på massor av forum och behövs här också.

Postat
De behöver inte vara petnoga såklart, lite fritt måste man få röra sig men moderatorstyrd ordning behöver man ha - om det inte sker av sig själv alltså - vilket inte brukar vara fallet här på SF. Som exemplet från igår i min tråd om franska artister.

Man behöver inte nämna namn för att peka ut någon.

Postat
Nåt sånt har jag aldrig varit med om. Alla forum jag har varit aktiv på har behövt moderatorer.

Jag hänger då och då på ett musikerforum på drygt 2500 registrerade medlemmar som funkar riktigt bra trots avsaknad av moderatorer.

http://pratabas.se/

Postat
Jag hänger då och då på ett musikerforum på drygt 2500 registrerade medlemmar som funkar riktigt bra trots avsaknad av moderatorer.

http://pratabas.se/

Såklart inga problem där. Att prata bas gör man med ett enda inlägg sen är det bra. 😄

Postat
Jag har för övrigt flyttat 16 inlägg som inte hör till ämnet, till en egen tråd. Tack till er i början av tråden som förstod mitt första inlägg! 😄

Varför ens lägga energi på att flytta inlägg som är irrelevanta är min fråga?

Det är att på sätt och vis acceptera det.

Radera skiten direkt istället är mitt förslag. Du skrev ju själv att det är ett studio forum, vill man vara off topic finns det en sådan avdelning.

Då får man välja att börja skriva där och inte besudla andra trådar med irrelevant och vilseledande och i värsta fall sårande inlägg.

Postat
Såklart inga problem där. Att prata bas gör man med ett enda inlägg sen är det bra. 😄

Tvärtemot faktiskt. Basister gillar att snacka! 🙂

Här på studioforum har ca 17500 medlemmar gjort strax under 900000 inlägg. Ett snitt på ungefär 50 inlägg per medlem.

Pratabas har inte funnits lika länge som studioforum och har drygt 2500 medlemmar som tillsammans har gjort strax under 600000 inlägg. Det innebär cirka 240 inlägg per medlem.

En lösning skulle kunna vara att vi helt enkelt snackar mera! 😄

Postat
Tvärtemot faktiskt. Basister gillar att snacka! 🙂

Här på studioforum har ca 17500 medlemmar gjort strax under 900000 inlägg. Ett snitt på ungefär 50 inlägg per medlem.

Pratabas har inte funnits lika länge som studioforum och har drygt 2500 medlemmar som tillsammans har gjort strax under 600000 inlägg. Det innebär cirka 240 inlägg per medlem.

En lösning skulle kunna vara att vi helt enkelt snackar mera! 🙂

Följ mitt exempel, helt enkelt... 😄

Postat
Följ mitt exempel, helt enkelt... 🙂

🙂

Japp, det är dags att du reggar dig och ger dig in i den heta debatt som delar upp basismen i två läger: möbel eller vintage? 😄

Postat
😄

Japp, det är dags att du reggar dig och ger dig in i den heta debatt som delar upp basismen i två läger: möbel eller vintage? 😉

😄

Ja - min 4001 är väl nästan att betrakta som vintage, eftersom den är tillverkad i juni 1976...

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Får man regga sig i vintage om man har en Fender American standard jassbas?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.