JJMusik Postat 8 oktober 2009 Postat 8 oktober 2009 haha, detta forumet är så jävla seriöst så man blir ju fan matt. Micky mouse club inc.. Jag saknar min gamla vapendragare "Perdefinition" AKA "Pappabalkan" - han brukade liva upp stämningen. Han och nattvaktaren
Analogfreak (oregistrerad) Postat 8 oktober 2009 Postat 8 oktober 2009 (redigerat) Kanon Olsberg, då skall jag nog försöka posta i trådar och inte bara skriva PM som jag gör nu. Topp / Pär Det ser jag fram emot 🙂 Redigerat 8 oktober 2009 av Analogfreak
staffan74 Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Herre G-d, vissa här på forumet platsar i en obstinat fjärdeklass. jag tycker också att vissa här på forumet kan vara ganska otrevliga och snorkiga Är det så att medelåldern sjunkit kraftigt det senaste året? Analogfreak, du måste inse när du ska lägga av. Det är inte kul. Robert Almroth
karut4 Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Herre G-d, vissa här på forumet platsar i en obstinat fjärdeklass.jag tycker också att vissa här på forumet kan vara ganska otrevliga och snorkiga Är det så att medelåldern sjunkit kraftigt det senaste året? Analogfreak, du måste inse när du ska lägga av. Det är inte kul. Robert Almroth Instämmer helt. Det finns andra forum för fjortisfasoner.
Bassebas Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Ni kan ju för fasen sluta tracka ner på Analogfreak!!!! Vem är det som platsar i en fjärdeklass egentligen?! Ni borde få varningar hela bunten för gruppmobning eller något. Snacka om låg-intellegent att puta ut den från plan som är lite annorlunda än andra.
karut4 Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Ni kan ju för fasen sluta tracka ner på Analogfreak!!!! Vem är det som platsar i en fjärdeklass egentligen?!Ni borde få varningar hela bunten för gruppmobning eller något. Snacka om låg-intellegent att puta ut den från plan som är lite annorlunda än andra. Analogfreak personligen har jag aldrig försökt putta ut, men det finns några som ständigt ska sprida dålig stämning och det är ju aldrig speciellt kul för någon här. Funkar inte, inte på en arbetsplats heller, där vuxna människor möts för att åstadkomma något kreativt och hjälpa varandra att lösa problem. Jag har inget emot vare sig Analogfreak eller någon annan men det börjar bli tröttsamt att måsta läsa negativa kommentarer i snart var och varannan tråd. Håll forumet ovanför knäskålarna.
Bassebas Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Analogfreak personligen har jag aldrig försökt putta ut, men det finns några som ständigt ska sprida dålig stämning och det är ju aldrig speciellt kul för någon här. Funkar inte, inte på en arbetsplats heller, där vuxna människor möts för att åstadkomma något kreativt och hjälpa varandra att lösa problem. Jag har inget emot vare sig Analogfreak eller någon annan men det börjar bli tröttsamt att måsta läsa negativa kommentarer i snart var och varannan tråd. Håll forumet ovanför knäskålarna. Skriv inte då att du instämmer med staffan74, som endast nämner AFs namn.......
maart (oregistrerad) Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Ni kan ju för fasen sluta tracka ner på Analogfreak!!!! Vem är det som platsar i en fjärdeklass egentligen?!Ni borde få varningar hela bunten för gruppmobning eller något. Snacka om låg-intellegent att puta ut den från plan som är lite annorlunda än andra. +1 Ge AF en chans. Ofta avfärdar ni ju han bara rakt av medan andra alltid tas på fullaste allvar. Har han gjort sig förtjänt av det? Det finns vissa som uttrycker sig försiktigare men är det inte innebörden som är viktig? Tror ni AFs attityd blir trevligare av att ni är snorkiga mot han?
karut4 Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Skriv inte då att du instämmer med staffan74, som endast nämner AFs namn....... Jag instämmer i att vissa här platsar i en fjärdeklass. Inga namn.
Valle Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 (redigerat) Ge AF en chans. Klart att AF ska ges en chans. AF är inte chanslös. Han är nog, om jag inte är helt fel på det, inne på sin tredje chans. Redigerat 12 oktober 2009 av Valle
Analogfreak (oregistrerad) Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Klart att AF ska ges en chans. AF är inte chanslös. Han är nog, om jag inte är helt fel på det, inne på sin tredje chans. Jag har sagt många saker som varit känsliga för somliga. Jag har alltid stått för mina åsikter som retat en del. Men vissa saker jag gjort är helt fel så som personangrepp och jag håller på att försöka bli bättre på att inte ge mig in i konflikter för att undvika att trådar mynnar ut i personangrepp. Jag har blivit avstängd 1 gång av Olsberg i 30 dagar och det var i våras i samband med tråden om Frost-ACM. De andra gångerna har jag PM:at Olsberg att få bli avregistrerad från forumet då jag tyckt att det blev för jobbigt här. Men jag vill försöka vara en forummedlem som kan bidra till att göra forumet trevligt. Du Valle har visat sidor jag tycker om hos dig så jag vet att du har fina sidor också. 😏
Demonproducenten Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Jag delar ut första kramen. Kramring! off topic läge för varning liksom för 90% av alla inlägg i den här tråden lysande
SadamJR Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Jag delar ut första kramen. Kramring! Det finns en kramtråd på offtopic. Gissa vem som har startat den.
DieHard (oregistrerad) Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Det finns en kramtråd på offtopic. Gissa vem som har startat den. Ja inte är det du i alla fall. Men nu får man väl en varning igen för tredje gången för att man skriver OT. Eller är det bara somliga som får det?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 (redigerat) Det har framkommit att vissa inte vågat skriva i forumet av rädsla för att få spydiga kommentarer tillbaka. Men nu går vi mot en utveckling att fler undviker att delta i trådar av rädsla för att bli varnade och bannade och inte heller vågar starta trådar i rädsla av att tråden hamnar fel som leder till varningar. Som du lägger upp det så ska det alltså vara bättre att låta bli att skriva om man är osäker. Redigerat 12 oktober 2009 av Analogfreak
karut4 Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Jo det är ju lätt hänt att trådar hamnar fel iofs. Så man kanske bara ska vara de som upprepar samma missatag altför ofta. Dessutom så ar många trådar (som denna) mycket svåra att säga vad som är rätt eller fel. Både den som är för och den som är emot att man gör så som det första inlägget säger har ju rätt. Det handlar ju bara om vad man tycker själv. Och det ät ju svårt att låtabli att skriva något om man har en stark åsikt om saken. Själv så slutade jag att skriva på detta forum bara för att jag vart så hårt kritiserad för att jag är ordblind. Det var väldigt tråkigt att höra. Bry dig inte om idioter som kommenterar din ordblindhet, det är innehållet som räknas och vad jag kan läsa av dina inlägg så verkar du ha bra mycket mer att komma med än många andra.
DieHard (oregistrerad) Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Själv så slutade jag att skriva på detta forum bara för att jag vart så hårt kritiserad för att jag är ordblind. Märkte inget av det i nu i alla fall. Men det finns några ordforumpoliser här.
Mojje Cruncher Andersson Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 Vete fan om detta hör till tråden men det skrevs nånstans om att man sökte lösningar på hur forumet ska kunna bli bättre... Tacka fasen att ett varningssystem införs när det raljeras både till höger och till vänster om det mesta!? Trubblet; efter en inte allt för noga analys, kommer ju lik förbannat vara kvar pga förståelsen i att det inte räcker med en spann med vatten när hela skogen brinner! Människor är precis som AF skriver, dynamiska, kännande kritter som påverkas av de olika intryck de får. Avsaknaden av möjligheten att helt kunna tolka och bedöma en forumits inlägg och svar på något man undrat eller hävdat, är den faktiska förbannelsen som råder över hela internet. Inte bara på detta forum!!! Lösningen är faktiskt ganska enkel men det kräver lite "guts" och jävlar anamma från var och en av oss. Var uppriktiga och ärliga! Om man känner sig stampad i skorna pga någons inlägg...., se då för fasen till att berätta det då!!! Det gör ju att vederbörande har en chans att kunna förklara sin kritik eller uttalande samt, undvikande av andras involvering och deras ytterligare tolkning av vad som sagts. Jag anser att det hör till livet... att berätta vad man känner och upplever för andra... ...för varför ska det vara så svårt att berätta om det, när man annars så vänligt berättar allt om sina övriga erfarenheter om både mikrofoner, DAW:er och pluggars nödvändighet!? Att våga berätta att man önskar lära ut, eller lära sig i konversationerna här på forumet, tror jag kommer knäcka de flesta av problemen. Med lätt rannsakan och efter en snabb titt i spegeln där man kan se sitt huvud nicka efter följande kommentar; "Prestige har alltid dödat musiken!"... ....så inser man nog att det här förbannat beroendeframkallande forumet, har en så stor inverkan på folk att det till och med påverkar den musik vi hör i radio varje dag. Hoppas det bidrog med något!? Take care så in i h----e!!! /Mojje "Cruncharn'" Andersson
Analogfreak (oregistrerad) Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 (redigerat) Ett problem som uppstår är ju att folk inte inser att de är OT då de svarar på inlägg som gjorts tidigare. Som sagts i tidigare inlägg så reagerar vi olika på information beroende på hur vi mår eller vad informationen får oss att tänka på. Jag avslutade mitt tidigare inlägg med att skriva att jag är ordblind. Även om jag är MYCKET tacksam för de uppmuntrande inläggen, just efter mitt så är de OT (Off Topic) just här. Så med andra ord så skulle de som skrivit dessa inlägg, i all väl mening, kunna varanas för att de svarade på mitt inlägg istället för att svara på trådens ämne. Så nu vart jag osäker på om det är en bra lösning att skärpa kollen. Vi måste kanske borde göra klart för oss vad som ÄR OT egentligen. Vi kanske skulle ta och gå igenom reglerna här ett tag bara för att alla ska förstå och kunna följa dem? Jag tror att (som Cruncher indirekt säger) att vi användare måste ta ansvar för hur vi använder forumet. Att be någon hålla sig till tråden är ju inte att be densamme dra åt skogen. Och kan inte vi lösa det själva får vi ta och skrika på hjälp. Det här du tar upp nu är en väldigt viktig sak. Jag kanske åker på en varning nu eftersom jag svarar på nåt som inte har med trådens rubrik att göra egentligen. Men om så är fallet så ställer jag mig frågande till forumets existens. Trådar måste ges utrymme att utvecklas samtidigt som det inte är bra när trådar kapas och trådskaparen som frågade om sitt ljudkort inte får svar på det utan istället mynnat ut i en munhuggning om Digidesigns produkter är överreklamerad skit. Redigerat 12 oktober 2009 av Analogfreak
Claes Holmerup Postat 13 oktober 2009 Postat 13 oktober 2009 (redigerat) Det här du tar upp nu är en väldigt viktig sak. Jag kanske åker på en varning nu eftersom jag svarar på nåt som inte har med trådens rubrik att göra egentligen. Men om så är fallet så ställer jag mig frågande till forumets existens? Trådar måste ges utrymme att utvecklas samtidigt som det inte är bra när trådar kapas och trådskaparen som frågade om sitt ljudkort inte får svar på det utan istället mynnat ut i en munhuggning om Digidesigns produkter är överreklamerad skit. Det är normalt för en diskussion att utvecklas - men ibland har det blivit mest en massa personangrepp där folk idiotförklarar varandra. Det är den sortens "utveckling" som förstör för forumet - och inte att det diskuteras lite grand bredvid ämnet i trådarna. Jag är säker på att det inte heller är Olsbergs intention att förhindra sidospår helt, utan mer att han vill styra upp så att det inte vandrar iväg för mycket - och speciellt då inte mot diskussioner om vem som sade vad och hur det ska tolkas, när de sade det eller vilken IQ hans eller hennes mamma har etc... 😉 Om det däremot drar iväg för mycket från ämnet, så bör man lyssna på den allmänna meningen i tråden - och enligt min mening med särskild vikt på vad trådskaparen tycker, eftersom det ju är hans tråd. Är den allmänna meningen att sidospåret inte hör hemma i den aktuella tråden, så kan man lätt länka till en ny tråd, där sidospåret då kan fortsätta - och eventuellt skicka en anmälan till moderatorerna och be dem dela tråden om det skulle ha gått för långt vid någon tidigare punkt. Jag tycker att en viktig sak är att alltid försöka vara trevlig mot folk i forumet och hålla sig ifrån sandlådenivån som alltför ofta har visat sitt fula tryne under de senaste månaderna. Har man inget vettigt att tillföra en diskussion, så är det bättre att knipa igen, än att dundra in i tråden och säga något spydigt. En extra fördel med att hålla sig någorlunda bra till ämnet i trådarna, är att sökfunktionen blir mer träffsäker då. 🙂 Redigerat 13 oktober 2009 av Claes
Mojje Cruncher Andersson Postat 13 oktober 2009 Postat 13 oktober 2009 Ett problem som uppstår är ju att folk inte inser att de är OT då de svarar på inlägg som gjorts tidigare. Som sagts i tidigare inlägg så reagerar vi olika på information beroende på hur vi mår eller vad informationen får oss att tänka på. Jag avslutade mitt tidigare inlägg med att skriva att jag är ordblind. Även om jag är MYCKET tacksam för de uppmuntrande inläggen, just efter mitt så är de OT (Off Topic) just här. Så med andra ord så skulle de som skrivit dessa inlägg, i all väl mening, kunna varanas för att de svarade på mitt inlägg istället för att svara på trådens ämne. Så nu vart jag osäker på om det är en bra lösning att skärpa kollen. Vi måste kanske borde göra klart för oss vad som ÄR OT egentligen. Vi kanske skulle ta och gå igenom reglerna här ett tag bara för att alla ska förstå och kunna följa dem? Jag tror att (som Cruncher indirekt säger) att vi användare måste ta ansvar för hur vi använder forumet. Att be någon hålla sig till tråden är ju inte att be densamme dra åt skogen. Och kan inte vi lösa det själva får vi ta och skrika på hjälp. Spot on där Valpen!! Jag tror att du inte behöver oroa dig för att bli varnad för off topic med ditt inlägg. Man hajjar ju andemeningen! Även forumets moderatorer stannar ju upp och tar sig en rejäl funderare i såna här situationer. Dom rannsakar sig själva på samma sätt som en annan gör. Mer troende ligger dessutom i en förhoppning att insikt, även skapar bättre "modererande". Det är en tung uppgift, och precis som du skriver, hjälps vi åt, så tror jag få av oss kommer känna av "storebrorssyndromet"!? Hade jag varit i din situation med ordblindhet, så hade jag utan tvekan klargjort det till vederbörande ordmärkarpolis som utför diagnostisk stavningskontroll och avslutat med ett ärligt "far åt helvete!" Vad mer kan man begära liksom? 😉 Ha det bäst Valpen!!! Kör så det ryker! /Cruncharn'
Soxic Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 (redigerat) Edit. Redigerat 15 december 2014 av Soxic
Mojje Cruncher Andersson Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Anser att forumet hamnat i en klassisk forumfälla faktiskt. Som jag ser det är det alldeles för mycket "politik" här. Som jag förstått det är Studio ett forum för musikentusiaster, men det är lätt att få ett annat intryck och jag tror många skräms bort av den aggressiva tonen på detta forum. Man får visserligen till viss del skylla sig själv om man ger sig in i diverse debatter om allt från fildelning till om basshunters musik är ok, men jag ser inte vad det egentligen tillför forumet att ha diskussioner som hela tiden spårar ut och som forumet inte kan hantera. Kan man inte sätta ner foten rejält så kanske man ska ta till mer drastiska metoder och bannlysa "politiska" diskussioner. Vad jag menar med "klassisk forumfälla" är att man tycks värna lite för mycket om gamla forumrävar. Det är nog typiskt för alla typer av forum. De har lagt ner mycket tid här och bidragit med en hel del till forumet genom att hålla det aktivt och skapa ämnen. MEN - de har samtidigt insett att de kan ta sig rätten att gå längre än andra utan att moderatorer vågar sätta ner foten på allvar. Det är inte bra. Det är också dessa medlemmar som hörs mest och som är de mest aggressiva i debatterna och om man inte passar sig slutar det med att denna relativt lilla grupp sitter och diskuterar för sig själva. Det känns mer eller mindre som att forumet redan är där. Denna lilla grupp framför en, enligt min mening, väldigt aggressiv och provocerande retorik och tycks tillåtas göra det utan gränser. Det finns så många kunniga och hjälpsamma människor här och det finns så otroligt mycket matnyttigt på studio forumet, men man ruttnar av att snubbla över rena skitinlägg och hetsiga debatter. Det är så lätt att dras in i skiten själv också. Blir som en ond cirkel med babymentalitet där alla ska hävda sin rätt hela tiden. Det är visserligen intressant med diskussioner av "politisk" karaktär, men dessa diskussioner måste ske på ett civiliserat sätt, där alla tar ett djupt andetag och tänker igenom sitt inlägg innan man postar det och ser till att visa respekt för motdebattören. Hoppas att moderatorerna tar tag i detta och vågar sätta ner foten även för dom som anses tillhöra den inre kretsen. Jag har varit här länge! Jag fattar inte vad du menar med den inre kretsen? Finns det en sån?... För om det bara är tagit ur luften så tror jag att ditt inlägg faktiskt kan kännas en aning stötande av oss som varit här lite längre period. Greppar i övrigt dina argument om att erfarenhet och kunskap faktiskt ger ett stort spelrum. Jag tror att en person som de facto har den livserfarenhet som krävs för att kunna agera som en sorts kunskapsbank åt andra, även har insikt nog att föra vettikett i konversationer. Du har ju varit här ungefär lika länge som jag till exempel. Det är sånna som du och jag, som ska föregå med gott exempel. Take care! /Cruncharn'
iGnu Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 (redigerat) Anser att forumet hamnat i en klassisk forumfälla faktiskt. Som jag ser det är det alldeles för mycket "politik" här. Som jag förstått det är Studio ett forum för musikentusiaster, men det är lätt att få ett annat intryck och jag tror många skräms bort av den aggressiva tonen på detta forum. Man får visserligen till viss del skylla sig själv om man ger sig in i diverse debatter om allt från fildelning till om basshunters musik är ok, men jag ser inte vad det egentligen tillför forumet att ha diskussioner som hela tiden spårar ut och som forumet inte kan hantera. Kan man inte sätta ner foten rejält så kanske man ska ta till mer drastiska metoder och bannlysa "politiska" diskussioner. Vad jag menar med "klassisk forumfälla" är att man tycks värna lite för mycket om gamla forumrävar. Det är nog typiskt för alla typer av forum. De har lagt ner mycket tid här och bidragit med en hel del till forumet genom att hålla det aktivt och skapa ämnen. MEN - de har samtidigt insett att de kan ta sig rätten att gå längre än andra utan att moderatorer vågar sätta ner foten på allvar. Det är inte bra. Det är också dessa medlemmar som hörs mest och som är de mest aggressiva i debatterna och om man inte passar sig slutar det med att denna relativt lilla grupp sitter och diskuterar för sig själva. Det känns mer eller mindre som att forumet redan är där. Denna lilla grupp framför en, enligt min mening, väldigt aggressiv och provocerande retorik och tycks tillåtas göra det utan gränser. Det finns så många kunniga och hjälpsamma människor här och det finns så otroligt mycket matnyttigt på studio forumet, men man ruttnar av att snubbla över rena skitinlägg och hetsiga debatter. Det är så lätt att dras in i skiten själv också. Blir som en ond cirkel med babymentalitet där alla ska hävda sin rätt hela tiden. Det är visserligen intressant med diskussioner av "politisk" karaktär, men dessa diskussioner måste ske på ett civiliserat sätt, där alla tar ett djupt andetag och tänker igenom sitt inlägg innan man postar det och ser till att visa respekt för motdebattören. Hoppas att moderatorerna tar tag i detta och vågar sätta ner foten även för dom som anses tillhöra den inre kretsen. Soxic, jag tycker du har 100% rätt i det du skriver.. Dead on. Redigerat 25 oktober 2009 av iGnu
Martin Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 (redigerat) Anser att forumet hamnat i en klassisk forumfälla faktiskt. Som jag ser det är det alldeles för mycket "politik" här. Som jag förstått det är Studio ett forum för musikentusiaster, men det är lätt att få ett annat intryck och jag tror många skräms bort av den aggressiva tonen på detta forum. Man får visserligen till viss del skylla sig själv om man ger sig in i diverse debatter om allt från fildelning till om basshunters musik är ok, men jag ser inte vad det egentligen tillför forumet att ha diskussioner som hela tiden spårar ut och som forumet inte kan hantera. Kan man inte sätta ner foten rejält så kanske man ska ta till mer drastiska metoder och bannlysa "politiska" diskussioner. Vad jag menar med "klassisk forumfälla" är att man tycks värna lite för mycket om gamla forumrävar. Det är nog typiskt för alla typer av forum. De har lagt ner mycket tid här och bidragit med en hel del till forumet genom att hålla det aktivt och skapa ämnen. MEN - de har samtidigt insett att de kan ta sig rätten att gå längre än andra utan att moderatorer vågar sätta ner foten på allvar. Det är inte bra. Det är också dessa medlemmar som hörs mest och som är de mest aggressiva i debatterna och om man inte passar sig slutar det med att denna relativt lilla grupp sitter och diskuterar för sig själva. Det känns mer eller mindre som att forumet redan är där. Denna lilla grupp framför en, enligt min mening, väldigt aggressiv och provocerande retorik och tycks tillåtas göra det utan gränser. Det finns så många kunniga och hjälpsamma människor här och det finns så otroligt mycket matnyttigt på studio forumet, men man ruttnar av att snubbla över rena skitinlägg och hetsiga debatter. Det är så lätt att dras in i skiten själv också. Blir som en ond cirkel med babymentalitet där alla ska hävda sin rätt hela tiden. Det är visserligen intressant med diskussioner av "politisk" karaktär, men dessa diskussioner måste ske på ett civiliserat sätt, där alla tar ett djupt andetag och tänker igenom sitt inlägg innan man postar det och ser till att visa respekt för motdebattören. Hoppas att moderatorerna tar tag i detta och vågar sätta ner foten även för dom som anses tillhöra den inre kretsen. +1 Håller med till stooor del. Men den här inre kretsen är väl snarare många människor... Redigerat 25 oktober 2009 av Martin
SadamJR Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Om någon tycker sig se en "inre krets" här på forumet, och sedan beklagar sig över dem, och t o m önskar att moderatorerna ska ta itu med dem, borde vederbörande peka ut vem det är han stör sig på så till den milda grad.
joachime Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Vad jag menar med "klassisk forumfälla" är att man tycks värna lite för mycket om gamla forumrävar. Det är nog typiskt för alla typer av forum. De har lagt ner mycket tid här och bidragit med en hel del till forumet genom att hålla det aktivt och skapa ämnen. MEN - de har samtidigt insett att de kan ta sig rätten att gå längre än andra utan att moderatorer vågar sätta ner foten på allvar. Det är inte bra. Det är också dessa medlemmar som hörs mest och som är de mest aggressiva i debatterna och om man inte passar sig slutar det med att denna relativt lilla grupp sitter och diskuterar för sig själva. Det känns mer eller mindre som att forumet redan är där. Jag håller med om att det finns medlemmar som tar mer plats än andra. Att dessa generellt tillhör de "gamla forumrävarna" och därför skaffat sig privilegier hos moderatorerna kan jag däremot inte hålla med om. Jag tycker inte att man ska förvänta sig att moderatorerna själva kan vända utvecklingen till ett gemytligare eller trevligare forum (eller vad det nu är vi eftersträvar). Speciellt inte med fler förhållningsregler. Den senaste utvecklingen är ett bra exempel på det. Att sätta ned foten och markera gränser får en motreaktion med ytterligare diskussioner, heta känslor, och ifrågasättanden. Säger inte att det är fel i sig. Men om man överlåter på moderatorerna att regelbundet sätta ned foten och markera gränser kommer metadiskussionerna att nå nya rekordnivåer.
Directsound Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Jag håller med om att det finns medlemmar som tar mer plats än andra. Att dessa generellt tillhör de "gamla forumrävarna" och därför skaffat sig privilegier hos moderatorerna kan jag däremot inte hålla med om. Jag tycker inte att man ska förvänta sig att moderatorerna själva kan vända utvecklingen till ett gemytligare eller trevligare forum (eller vad det nu är vi eftersträvar). Speciellt inte med fler förhållningsregler. Den senaste utvecklingen är ett bra exempel på det. Att sätta ned foten och markera gränser får en motreaktion med ytterligare diskussioner, heta känslor, och ifrågasättanden. Säger inte att det är fel i sig. Men om man överlåter på moderatorerna att regelbundet sätta ned foten och markera gränser kommer metadiskussionerna att nå nya rekordnivåer. +1
Memphis Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 (redigerat) Jag tror nog tvärtom Joachime. Ska vara väldigt ärlig här om vad jag tycker om det hela. Tror det behövs bli strängare, annars löper många folk som de vill. Man behöver strikta regler och de som inte kan hålla dem, kan helt enkelt inte heller vara kvar, utan får söka sig någon annanstans. Precis som på bibloteket, kan man inte hålla en vettig ljudnivå så får man sticka därifrån. Där finns regler av en anledning och man övervakas av personal, i vårt fall har vi moderatorer som ser till att allt går rätt till, i samhället finns poliser. För ett fungerande forum måste folk sköta sig. Sätter moderatorer ner foten så har de anledning. När varningssystemet infördes nyligen var det ju några som klagade ja, men det var få och kanske kände sig träffade och hotade av att bli utkörda. Iallfall en av dem har tagit sig i kragen och blivit mycket trevligare, så jag tycker det har gett effekt. Nämner inte namn och kommer heller inte göra det om någon frågar. Bara för att många andra forum inte kan ha någon ordning eller trevlig miljö så betyder inte det att vi inte kan ha det. /M Redigerat 25 oktober 2009 av Memphis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.