Jump to content
Annons

Delat ämne från säljannons om Adam-monitorer


Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Nej jag är inte snål jag är student.

Samma sak med andra ord...

Då får du väl köpa monitorer som matchar din plånbok. Folk kan ju inte skänka bort grejer bara för att köparen har taskig ekonomi. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

tyckte det var lite kul först, trodde det var på skoj...

Det är nog så att man får betala det säljare vill ha. 7000:- känns inte som något överpris enligt mig. Ska man ha bra grejor får man nog betala därefter, oavsett om man är student eller inte.

jag är själv student, och jag har ett par A7or... och en del annat 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

macperson (oregistrerad)
Vad svenska och jobbiga ni är! Givetvis var det ett skämt! 😕

7000 lökar är inget överpris. Man slipper importera och vänta m.m.

Har själv varit student så jag vet precis hur det ligger till. Jag vet också att om man har sex tusen kan det väldigt enkelt bli sju, och det är sju som är priset.

J

Link to comment
Dela på andra sajter

Men give me a break! Läs om och gör rätt 😕

Jag önskar ts lycka till med att sälja dom. lär gå som smör i solsken. både till överpris och underpris.

hypen tar över människan.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

macperson (oregistrerad)
Men give me a break! Läs om och gör rätt 😕

Jag önskar ts lycka till med att sälja dom. lär gå som smör i solsken. både till överpris och underpris.

hypen tar över människan.

Vilken hype? Vad är det som ska läsas om och göras rätt?

7 lök känns fair och kan du inte matcha det så beklagar jag.

J

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken hype? Vad är det som ska läsas om och göras rätt?

7 lök känns fair och kan du inte matcha det så beklagar jag.

J

Haha. Jag kanske ska börja göra en sak i taget så ni förstår mig bättre. 😕

Jo, att A7:orna är som du kanske vet (eftersom du säljer dom) otroligt hypade.

Dom har ju fått toppenkritik och alla vill ha dom i princip.

Jag menade att dom som inte förstod att det var ett skämt skulle läsa om.

Men du kanske förstod det... Lycka till hur som helst 😆

Jag har inte 7000 kr.

"Varje ny generation får en så kall och bitter ton efter en tid och det är bara de under tio som förstår hur man ska leva ett värdigt liv." - Kristian

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

macperson (oregistrerad)

Jag upplever dem inte som speciellt "hypade". Dom är skitbra och förtjänar sitt goda rykte och fina recensioner.

Nå väl. Hoppas du finner vad du letar efter som ligger i din prisklass.

mvh J

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Haha. Jag kanske ska börja göra en sak i taget så ni förstår mig bättre. 😕

Jo, att A7:orna är som du kanske vet (eftersom du säljer dom) otroligt hypade.

Dom har ju fått toppenkritik och alla vill ha dom i princip.

[/i]

Så hypade att till och med du vill ha dom... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nåt år har alla insett att de inte låter nåt bra. Då går de beg för ett par tusen paret. Den där diskantmojängen låter inte normal alls.

Jag håller fullständigt med. Jag är på din sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att försöka få nån förbannad, men när jag köpte mina Event lyssnade jag bra länge även på bla Adam A5, och A7. Hade även egen cd med som jag vet har bra ljud. Jag tyckte det var ett skumt ljud i dem. Som ett väldigt svagt PA-ljud kanske. Men blir det bra resultat så är det ju bra. Men jag skulle inte vilja sitta och ratta med det där ljudet. Och vore det dessutom utan sub skulle jag bryta ihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

macperson (oregistrerad)
Jag håller fullständigt med. Jag är på din sida.

Du verkar vara en person av ambivalent karaktär Martin.

För 6000 ska du ha dom, men för en tusing till är det helt plötsligt skräp.

Vet du vad du vill egentligen?

Jag tror faktiskt inte att du skulle kunna slå till om jag sänkte priset till fem tusen...Eller hur?

Gitarr Nilsson, smaken är delad. Jag vet många som inte gillar A7orna. Man måste testa sig fram tills man hittar det som funkar bäst för en själv.

J

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag håller fullständigt med. Jag är på din sida.

Varför ville du först köpa dom?

Du kritiserar dom bara av ren tjurighet som en liten 3-åring för att du inte fick köpa dom för 6000:-.

Hade du tyckt så illa om dom hade du inte velat köpa dom för 6000:- 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att försöka få nån förbannad, men när jag köpte mina Event lyssnade jag bra länge även på bla Adam A5, och A7. Hade även egen cd med som jag vet har bra ljud. Jag tyckte det var ett skumt ljud i dem. Som ett väldigt svagt PA-ljud kanske. Men blir det bra resultat så är det ju bra. Men jag skulle inte vilja sitta och ratta med det där ljudet. Och vore det dessutom utan sub skulle jag bryta ihop.

Vad rek du i prisklassen 4000-6000 kr då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ville du först köpa dom?

Du kritiserar dom bara av ren tjurighet som en liten 3-åring för att du inte fick köpa dom för 6000:-.

Hade du tyckt så illa om dom hade du inte velat köpa dom för 6000:- 😛

+1

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Alltså du har ingen trevlig bokstavskombination som du kanske kan föreläsa för mig om? 😄

Det var ju ett skämt IGEN. Jag vet vad MIN bokstavsdiagnos kallas och inte är det

TAPA (Ta Allt På Allvar) iaf. 🙂 Cheers

Ahaa så du drev bara med Joakim när du bjöd 6000:- för A7:orna... Nu fattar jag din ironi... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju mer tråden bumpas ju bättre för försäljaren.

Jag har ingen rekomendation för lite billigare annat än att köpa beg. På lite större musikaffärer kan man stå och provlyssna lite olika. Och många gillar ju Adam. Lyssna på Event kanske. De tycker jag är väldigt lättmixade. Beg får man ju för ca halva priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

macperson (oregistrerad)
Martin: ADAM A5 kan du få nya nästan så billigt, så hittar du ett par sådana begagnat, så bör de absolut kunna rymmas i budgeten. 😆

Passa på och testlyssna A5 mot A7 i en bra miljö.

J

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom tråden har handlat om allt annat än bud på monitorerna så undrar jag allmänt bara om det är någon mer som gillar sina ägg kokade i 13 minuter eller om det bara är jag?

Bra pris...by the way.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

macperson (oregistrerad)
Eftersom tråden har handlat om allt annat än bud på monitorerna så undrar jag allmänt bara om det är någon mer som gillar sina ägg kokade i 13 minuter eller om det bara är jag?

Bra pris...by the way.

😛

Jag föredrar 6-7 minuter på mina ägg.

Jag kan också förundras över turerna på det här forumet. Jag kanske skule skapa en egen liten tråd till Martin där han kan få hjälp att finna sina optimala monitorer. På så vis kanske den här tråden kan handla om det den verkligen ska, d.v.s. att en blivande ägare kan få köpa ett par A7or till ett ok pris.

J

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...