Jump to content
Annons

VM-kvalet i fotboll


debatt

Recommended Posts

Annons
Vi vann med 3-0

Hej Portugisen!

Nej, Sverige förlorade med 1-0.

Portugal slog alltså Ungern med 3-0.

Zlatan hade ett enda skott under hela matchen enligt statistiken,

men tyvärr blav han felaktigt avblåst för offside en gång i första halvlek fri med målvakten.

Sverige var aldrig närheten av att vinna denna match.

I andra halvlek hade vi två mål, men bägge bortdömda.

Det ena för offside (Henke) och det andra (Holmén) för att bollen var över kortlinjen (Zlatan).

Lagerbäck slutar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyheten om förlusten kom ikapp mig under dagen 🙁 . Tråkigt. EM och VM är enda fotbollsevenemang jag är intresserad att följa.

Jaja hoppas resultaten går rätt så finns det ju tydligen en chans.

Annat var det förr när Liverpool med Adam Dalglish och Ian Rush spelade. Somnade jämt framför tipsextra hemma hos mor. Men detta var under den tiden som det bara fanns två kanaler. Sorry för lite OT där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyheten om förlusten kom ikapp mig under dagen 😄 . Tråkigt. EM och VM är enda fotbollsevenemang jag är intresserad att följa.

Jaja hoppas resultaten går rätt så finns det ju tydligen en chans.

Annat var det förr när Liverpool med Adam Dalglish och Ian Rush spelade. Somnade jämt framför tipsextra hemma hos mor. Men detta var under den tiden som det bara fanns två kanaler. Sorry för lite OT där.

Blir vi tvåa i gruppen får vi möta Ryssland, Frankrike, Kroatien eller nåt annat skojigt!

🙁

Adam Dagliesh? Menar du att den gamla deckarräven spelade i Pool? Trodde inte han platsade ens i Hartlepool.

Kevin Keegan, Kenny Dalgliesh, John Toschack, Sammy Lee, Ian Rush...

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir vi tvåa i gruppen får vi möta Ryssland, Frankrike, Kroatien eller nåt annat skojigt!

😆

Adam Dagliesh? Menar du att den gamla deckarräven spelade i Pool? Trodde inte han platsade ens i Hartlepool.

Kevin Keegan, Kenny Dalgliesh, John Toschack, Sammy Lee, Ian Rush...

Haha hade visst fel förnamn 😄 ...eller var det Kevin..nä Kenny.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en känsla av att man sitter där på Onsdag och glanar på Sverige-Albanien som jag antar visas.... och ser Sverige göra både 1-0 och 2-0, när plötsligt kommentatorn sätter i halsen och säger att det hänt saker i Portugal... Mot all förmodan tar Malta ledningen med 1-0 borta genom Mifsud, medan Ronaldo sitter på bänken. Tids nog i andra så gör Sverige både 3 och 4-0, till synes utan nytta. Men Portugal mäktar bara med en kvittering och har många chanser mot ett frenetiskt kämpande och kompakt Malta-försvar. Det mirakulösa händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar, ju fler matcher de spelar, ju närmare ett oavgjort borta och/eller ett mål framåt kommer de. De har haft en del icke så målrika förluster i kvalet. En pinne mot Albanien också väl? Och nästan mot Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativt scenario. Sverige vinner som sig bör. I Portugal står det 0-0 i paus, men det rinner iväg i andra.

Efteråt uppdagas en mutskandal som ägt rum i pausen.

Portugal tappar en massa poäng i gruppspelet.

Sverige ställs mot Ryssarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar dina scenarion. Du hade ju rätt om att danskarna skulle vinna.....

Annars känns det rätt dystert, man har blivit bortskämd genom åren med alla slutspel. Det enda positiva är att vi nu kan göra en grundlig inventering i truppen och kanske haka på det moderna tänket kring fotboll.

Jag bara hoppas att argentina klarar sitt kval så det finns något att heja på i sydafrika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Our hero

_44336949_mifsud2_pa300.jpg

Mifsud, målspottare i Malta med rutin från proffsklubben Coventry City i England.

Ronaldo, målspottare i Portugal beräknas inte starta i matchen mot Malta.

Dessutom har Malta proffspelare från t.ex. både Sheffield Utd och Barnsley...

I VM-kvalet 2006 tog man poäng mot både Island, Bulgarien och svåra Kroatien faktiskt!

I EM 2008 fick man 2-2 mot Turkiet och slog Ungern med 2-1!

Alla snackar om att det var 16 år sedan Malta vann en VM-kvalmatch, 1993 mot Estland, men de behöver ju faktiskt inte slå Portugal.

Det är dags att de tar ännu en poäng i detta VM-kval, tycker jag. Det har gått lite trögt jämfört med de senaste åren ur Maltafotbollhistoriskt perspektiv.

Allt talar alltså för Malta.

Portugal kommer kanske t.o.m. att förlora...

Vi bör därför fokusera på frågeställningen,

kommer Ungern gå om oss?

😮

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm så var det slut då. Tycker nog att Lagerbäck gör rätt i att lämna skutan även om hans insatser har varit bra så här långt. LIte nytänk skadar nog inte. Det funkar inte med långa bollar på Henke och Zlatan längre det trodde jag var uppenbart. Lyftet kommer ofta när man slänger in lite unga hungriga killar i leken. Marcus berg t e x?

Em nästa gång då....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det funkar inte med långa bollar på Henke och Zlatan längre det trodde jag var uppenbart.

det har aldrig funkat

om man har målsättningen att inte bara komma till mästerskap utan också placera sig bättre än australien eller beenhakkers senaste gäng

vad ska man där att göra om man är nöjd med att bara kommit dit?

målsättningen verkar aldrig varit högre än så

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...