Jump to content
Annons

VM-kvalet i fotboll


debatt

Recommended Posts

Hej!

Redan innan Sverige skulle möta Ungern borta så menade jag att fyra raka segrar inte skulle räcka.

Jag hade farhågor om att det inte heller skulle bli lätt alls mot Malta. Vad rätt jag fick.

1-0 på ett självmål.

Så situationen är ju den att även om vi sensationellt slår Danmark borta och lyckas vinna mot Albanien hemma

(som f.ö. är klart bättre än Malta), så är chansen att vi når Sydafrika rätt begränsad.

Tyvärr.

Eller?

Vad jag menar är att Danmark har för bra målskillnad för att nås ikapp och Sverige i ett dubbelmöte av cupkaraktär är inget vidare lustigt.

Frankrike, Kroatien, Ryssland, Tyskland, Italien eller vad det nu skulle bli för motståndare...

Danmark 18 poäng 15-4

----------------------

Sverige 15 poäng 9-3

----------------------

Portugal 13 poäng 10-5

Ungern 13 poäng 9-5

Albanien 7 poäng 5-9

Malta 1 poäng 0-22

Återstoden - räkna själva:

Danmark-Sverige

Portugal-Ungern

Sverige-Albanien

Portugal-Malta

Danmark-Ungern

☺️

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns många scenarion än, tycker även ett playoff-spel skulle vara underhållande, även om man inte går vidare.

Ser det inte alls som en omöjlighet att slå danmark, men då måste man ju vara lika taggade och ha lika mycket tur som förra gången på parken (första halvlek).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns många scenarion än, tycker även ett playoff-spel skulle vara underhållande, även om man inte går vidare.

Ser det inte alls som en omöjlighet att slå danmark, men då måste man ju vara lika taggade och ha lika mycket tur som förra gången på parken (första halvlek).

Hm ja jo, men inte ens en seger med 2 mål borta lär väl räcka.

Tror inte Sverige kan slå Albanien med mer än vad Danmark klarar att vinna mot Ungern i sista.

Förvånar mig inte heller om vi slår Danmark men spelar oavgjort mot Albanien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaddå? Vinner sverige med 3-0 mot dansken så är vi ju om på samma poäng men bättre målskillnad. Sedan har vi en baggismatch i sista...

Får väl hoppas på ytterligare en full dansk då 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl hoppas på ytterligare en full dansk då 😆

Han var väl inte ens dansk?!

Han höll "bara" på Danmark.

Han bor dessutom på promenadavstånd från mig.

Tror inte ett skit på att han fick betala ett sånt drygt miljonskadestånd som det talas om.

Kan fråga vid tillfälle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han var väl inte ens dansk?!

Han höll "bara" på Danmark.

Han bor dessutom på promenadavstånd från mig.

Tror inte ett skit på att han fick betala ett sånt drygt miljonskadestånd som det talas om.

Kan fråga vid tillfälle.

Vad jag förstod så var han dansk bosatt i sverige, men ok vi får väl hoppas på en rödvit supporter då 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Särskilt om Ungern inte har någon chans att avancera inför sista matchen borta mot Danmark, så kommer vi att ha klart svårare att gå om Danmark eftersom vi då inte lär göra fler mål hemma mot Albanien än vad Danmark klarar hemma mot Ungern.

Så... en nästan lika viktig match som Sverige borta mot Danmark på lördag är Ungern borta mot Portugal.

Nu är det klar hörde jag att Sverige seedats i B-gruppen. Vad beige. Det innebär att om vi kommer 2a så kommer vi att få möta ett av de 4 A-seedade grupptvåor. Italien, Tyskland, Kroatien, Frankrike, Ryssland... nåt sånt alltså - vad vill ni ha??

Men allvarligt talat, endast oavgjort borta mot Danmark om 4 dagar så innebär det Goodbye Sydafrika!

Och helt ärligt, det mest logiska är förlust och att vi hamnar 4a i gruppen...

eller hur?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag förstod så var han dansk bosatt i sverige, men ok vi får väl hoppas på en rödvit supporter då 🥰

Jag vet inte, jag är osäker.

Fick för mig att han kunde svenska, men hade danskt medborgarskap också.

Konstig fan iaf.

Hur kan man hålla på Danmark oavsett?

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Och helt ärligt, det mest logiska är förlust och att vi hamnar 4a i gruppen...

eller hur?!

Vilket lag tar Ungern sin logiska vinst av? 😆

Det där med B-gruppen var ju trist men väntat. Frankrike skulle vara en vinstlott i sammanhanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket lag tar Ungern sin logiska vinst av? 😆

Det där med B-gruppen var ju trist men väntat. Frankrike skulle vara en vinstlott i sammanhanget.

Då Danmark slår Sverige vilket jag absolut tror men naturligtvis inte hoppas, men ingenting talar egentligen för något annat, så behöver de inte anstränga sig något nämnvärt i den sista matchen. Jag tror ju dessutom att Sverige spelar 1-1 eller 0-0 mot Albanien. Ungern kan slå vilket lag som helst, Danmark eller Portugal. Portugal bör dock vinna över Malta megalätt. Krävs det målskillnad i det läget av någon anledning för deras del så blri det en "fin" beställningsseger på 14-0 eller nåt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Såhär tror jag, för att spara er tid framför burken...

Danmark 18 poäng 15-4

----------------------

Sverige 15 poäng 9-3

----------------------

Portugal 13 poäng 10-5

Ungern 13 poäng 9-5

Albanien 7 poäng 5-9

Malta 1 poäng 0-22

Danmark-Sverige 3-0

Portugal-Ungern 1-1

Sverige-Albanien 1-1

Portugal-Malta 8-0

Danmark-Ungern 0-1

Danmark 21 +13

--------------------------

Portugal 17 +13

--------------------------

Ungern 17 +6

Sverige 16 +3

Albanien 8 -4

Malta 1 -30

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär tror jag, för att spara er tid framför burken...

Danmark 18 poäng 15-4

----------------------

Sverige 15 poäng 9-3

----------------------

Portugal 13 poäng 10-5

Ungern 13 poäng 9-5

Albanien 7 poäng 5-9

Malta 1 poäng 0-22

Danmark-Sverige 3-0

Portugal-Ungern 1-1

Sverige-Albanien 1-1

Portugal-Malta 8-0

Danmark-Ungern 0-1

Danmark 21 +13

--------------------------

Portugal 17 +13

--------------------------

Ungern 17 +6

Sverige 16 +3

Albanien 8 -4

Malta 1 -30

Var har du hoppet min vän?

Jag siktar på gruppvinst:

Danmark-Sverige 1-2

Portugal-Ungern 3-1

Sverige-Albanien 1-0

Portugal-Malta 5-0

Danmark-Ungern 0-0

Sverige 21 +8

--------------------------

Portugal 19 +12

--------------------------

Danmark 19 +9

Ungern 16 +4

Albanien 7 -5

Malta 1 -27

Danmark missar kvalet, sverige vinner gruppen med sämst målskillnad av topplagen, Lagerbäck hyllar kollektivet och ser tillbaka på Maltamatchen som en taktisk triumf i samma veva som han skriver på för 24 år till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen goda nyheter? Jag vet inte...., jag såg ju fram emot henke och zlatan ihop på topp.

Kan visserligen inte skada att ha med honom i truppen om han bara är 100% återställd.

Inte långt kvar nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

När eller Om vi blir tvåa i gruppen....

Vilka vill vi inte möta av Tyskland, Ryssland, Italien, Irland, Slovenien, Frankrike, Bosnien, Norge, Skottland, Israel, Grekland, Lettland, Nordirland, Tjeckien

Nån som vet vilka lag som blivit A-seedade och B-seedade??

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ett inte alls omöjligt scenario det heller DP.

Köpte GT igår för jag skulle läsa om fotbollen, men även om Berts uttalande om en önskan att Sverige var en diktatur. Detta täckte hela löpsedeln. Blev förvånad minst sagt när det inte fanns en enda rad i tidningen om Berts uttalande.

Matchen Portugal-Ungern kommer på ViaSat Fotboll tidsmässigt efter Danmark-Sverige som ju går på Kanal 5, där själva matchen går i gång kl 20. Programmet startar 19.15 med försnack. Jag ska spela in Portugalmatchen och se den i efterhand, då jag befinner mig på en ViaSatfri plats under Sverige-matchen.

Hursomhelst, Elmander är bra på träningen är senaste beskedet. En träning alla deltog i, visade det sig. Varför alla önskar att Henke spelar på topp med Zlatan fattar jag inte.

Fick syn på att Danmark inte förlorat hemma på 28 år när det gäller VM-kval. Portugal har ännu inte vunnit en match hemma i detta VM-kval.

😄

kalaspuffar//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...