Jump to content
Annons

Dagens kaktus!


debatt

Recommended Posts

Som svar på alla dessa kram- och ros- och puttenutt-trådar och i synnerhet då jag personligen blivit kränkt å det yttersta startar jag denna välbehövliga tråd. Ge en kaktus till någon som behandlat dig illa vid ett eller flera tillfällen.

Glasklart ger jag dagens kaktus till SadamJr som nyligen startade en dagens ros-tråd. Han klargjorde samtidigt vissa spelregler för den trådens fortsatta existens.

Bland annat skrev han följande, och jag CITERAR nu:

"Förutsättningen för att detta ska fungera är att denna tråd blir en debatt-

fri zon."

Med andra ord stängde han mig ute från att delta i den tråden, vilket smärtar mig oerhört!

🙁

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Som svar på alla dessa kram- och ros- och puttenutt-trådar och i synnerhet då jag personligen blivit kränkt å det yttersta startar jag denna välbehövliga tråd. Ge en kaktus till någon som behandlat dig illa vid ett eller flera tillfällen.

Glasklart ger jag dagens kaktus till SadamJr som nyligen startade en dagens ros-tråd. Han klargjorde samtidigt vissa spelregler för den trådens fortsatta existens.

Bland annat skrev han följande, och jag CITERAR nu:

"Förutsättningen för att detta ska fungera är att denna tråd blir en debatt-

fri zon."

Med andra ord stängde han mig ute från att delta i den tråden, vilket smärtar mig oerhört!

🙁

//:debatt

Hur man än vänder sig så har man röven i aktern. Ska gå och lägga mig när jag har garvat färdigt. Kan säga att

du var ytterst nära att få den där första rosen för din stoiska kamp mot dina krämpor, känner igen mig där, men

tänkte att det kunde tas som ironi och den där tråden är viktig för mig. Jag ger dig härmed tillstånd att dela ut

hur många rosor du vill, känn dig inte tvingad att ge någon till mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nytt datum, det har blivit 8:e oktober, vilket innebär en ny dagens kaktus!

Dagens kaktus är Echinopsis scopulicola

Den växer i Bolivia och sägs innehålla meskalin som har psykadeliska effekter.

Denna kaktus är känslig för frost, kan bli 3-4 meter hög och få en diameter av ungefär 10 cm.

200px-E.scopulicola.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Även känd som dune-kaktus alltså?

Dune-cactus, sometimes referred to simply as "cactus" was a species of plant found in the deserts of Aduba-3. It was the largest living thing Jimm Doshun had shot at with his blaster prior to joining the Sprites. Han Solo did not consider it fit for eating:
Far as I can see this job's not going to pay us anything more than all the cactus we can eat...and we had to go thru a barroom brawl to get the job, at that!
Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens kaktus:

peyote-cacti.jpg

Peyotekaktusen är en inte helt ordinär kaktus, som växer bl.a. i Mexico med omnejd, eftersom den innehåller diverse psykoaktivt smått och gott såsom meskalin -- en psykedelisk hallucinogen man förtär och blir mäkta flummig av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Varför har du lagt in en bild på mig, och var är kaktusen? Är den gömd bakom någon sten?

Förresten var det där en väldigt kylig dag...

Vad knottrig din är... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...