Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjosan!

Är ute efter en mick som funkar till lite av varje.

Jag vill att den ska funka till :

Rumsmick (trummor)

Sång

Akustisk gura.

Får gärna vara billig med såklart! gärna runt 1500-2000 Kr

Finns det nått folket kan rekommendera? 😉

Annons
Postat

Aight!

Sitter ju en trevlig prislapp på den iaf!

Vad för sound tillför preampen? Kanske är nått jag inte skulle sakna?

Kör med Presonus Firepod, väldigt neutrala preamps i den.

Postat

Kanske en Röde NT1-A? Den micken är trots sitt låga pris den allra mest brusfria stormembranare som finns. Och många kör med den som enda mick i hemstudios, till sång, ak gitarr osv. Jag ska använda två såna till trummor bla.

Håkan,

Röde-fantast.

GIGAN (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Kanske en Röde NT1-A? Den micken är trots sitt låga pris den allra mest brusfria stormembranare som finns. Och många kör med den som enda mick i hemstudios, till sång, ak gitarr osv. Jag ska använda två såna till trummor bla.

Håkan,

Röde-fantast.

Hej Nilsson!

Kör du den utan preamp?

GIGAN

Fd Hällsing!

Redigerat av GIGAN
Postat
Jo, såg med den tror jag.

Vilken av dem bör man välja då?

Är nt1-an värd den extra tusenlappen gentemot B1an?

Jag har båda och jag kan varken säga att den ena är bättre än den andra, de har liksom olika karaktär. Thomann har ju också ljudexempel på deras sida på de två mikrofonerna, lyssna och jämför, eller försök låna hem båda och testa. Det är ju subjektivt vad man gillar för sound.

Postat (redigerat)
Jag har båda och jag kan varken säga att den ena är bättre än den andra, de har liksom olika karaktär. Thomann har ju också ljudexempel på deras sida på de två mikrofonerna, lyssna och jämför, eller försök låna hem båda och testa. Det är ju subjektivt vad man gillar för sound.

Jo det är klart, Men vilken av dem tror du hade lämpat sig bäst för rumsmick till drums?

Lyssnade lite på thomann, tycker bättre om nt1an. Låter lite klarare, lite mer detaljrik!

Redigerat av Distadgurka

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.