Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som har erfarenheter och/eller tips om någon bra harmonizer (VST)?

Det jag tänker mig är någon plugg till Cubase som skall kunna lägga på sångstämmor och som inte är alltför komplicerad att programmera.

Då jag har begränsad budget får det heller inte vara alltför dyra grejer.

Den enda jag hört något om är AKAI DecaBuddy. Är tacksam för andra idéer och förslag.

Annons
Postat (redigerat)

Antares Autotunde - bra

Celemony Melodyne - bättre

Använda sökfunktionen på forumet innan man frågar - ovärderligt!

😆

Redigerat av brojd
Postat

Med Antares Autotune kan man väl inte lägga upp sångstämmor? Det är ju en ren autotuner och inget annat?

Melodyne ska va lysande, men funkar inte som en hårdvaru-harmonizer riktigt. Har sett några olika men minns inga namn. Grejjen var väl att dom helt enkelt inte dög.

Postat

Steinbergs Voice Machine fanns ju - men jag har för mig att den har utgått sedan ganska lång tid tillbaks... Den höll ungefär samma ljudkvalitet som Digitech Vocalist på stämmorna - inget fantastiskt, alltså. 😆

Melodyne är ljusår bättre - men man får ju använda drag-and-drop för att lägga upp stämmorna då - och det är ju väldigt jobbigt, eller...? 😆

När nu priset på Melodyne och Cre8 dessutom har gått ner, är det dessutom mer prisvärt än någonsin. Den ännu billigare versionen, Uno, finns det däremot inga klara besked om när den dyker upp... 😉

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Madshifta från TobyBear är ju gratis. Funkar hyffsat att kopiera sångstämman och "stämma" om den med pluggen.

Postat
Med Antares Autotune kan man väl inte lägga upp sångstämmor? Det är ju en ren autotuner och inget annat?

Kolla tipsen i Studio nr 8 04 där står hur man skall göra för att skapa sångstämmor i Autotune.

Håkan

Postat

Kolla tipsen i Studio nr 8 04 där står hur man skall göra för att skapa sångstämmor i Autotune.

Håkan

Pluggen är hursomhelst inte gjord för det. Klart att man kan sitta och rita om pitch, men vill man ha en harmonizer vill man inte ha antares autotune.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.