Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Första gången jag öppnar pluggin'en i Cubase så är allt ok. Jag kan välja ljud, trycka ok och använda ljudet. Om jag sedan får för mig att jag vill byta ljud så klickar jag på "edit instrument" knappen men då kommer det upp en "Microsoft Visual C++ Runtime Library"-ruta (runtime error) och hela Cubase låser sig. Är det nån mer här som använder sig av UltimateSoundBanks produkter och kan bekräfta att det går/går inte att köra VST-pluggen i Cubase LE4? Eller om ni har nåt tips hur man tacklar såna här problem. Jag har skrivit till tillverkaren men inte fått nåt svar än...

Svejs / Jimmy

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Det ska funka lika bra till LE som någon annan av Cubaseversionerna. Det är ju samma program fast bara mera avskalat från större versionerna så det är nog strul med pluggen. Tyvärr får man ibland vänta ett längre tag på svar ibland.

Postat (redigerat)

Ja, det är säkert nåt fel med pluggin'en och inte själva Cubase. Dom andra VST som jag kör fungerar bra. Jag har uppdaterat till senaste LE4 versionen så dom flesta buggfixar borde vara gjorda vid det här laget. Tyvärr så är UltimateSoundBank's hemsida rätt rörig och saknar nån som helst supportinformation så jag misstänker att jag kommer att få vänta länge på att reda ut det här...

Btw... har du kört den här pluggin'en själ?

Svejs / Jimmy

Redigerat av Jimmyalenius

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.