Jump to content
Annons

ang om compressor! 5021

Recommended Posts

djkentaa (oregistrerad)
Postat

Hej!

Är på väg att köpa TL AUDIO 5021 IVORY II utan att veta direkt nått om den, Först och främst så undrar jag om det är möjligt att använda den ihop med mina VST intrumenter via cubase 4,

Är det värt att köpa denna för att mixa mina trummor och synth ljud.?

Skulle igentligen skaffa mig en liquid mix 16 men hitta 5021 i nästan samma pris vilket kommer ge mig mer för pengarna?

Mycke tacksam för snabba svar då auktionen är på väg att avsluta.

MVH

Ken

• 3 år senare...
Annons
Postat

Hej!

Är på väg att köpa TL AUDIO 5021 IVORY II utan att veta direkt nått om den, Först och främst så undrar jag om det är möjligt att använda den ihop med mina VST intrumenter via cubase 4,

Är det värt att köpa denna för att mixa mina trummor och synth ljud.?

Skulle igentligen skaffa mig en liquid mix 16 men hitta 5021 i nästan samma pris vilket kommer ge mig mer för pengarna?

Mycke tacksam för snabba svar då auktionen är på väg att avsluta.

MVH

Ken

Hittade gammal svarslös fråga om en TL Audio 5021 rörkompressor... På nätet hittade jag en som frågade om den verkligen var en rörkompressor eller om det bara var rör på utgången. Längre ner i tråden har han fått svar från TL Audio;

http://www.harmonycentral.com/t5/Recording-Forum/TL-Audio-5021-mk-1-optical-or-tube-compressor/td-p/21385730

i asked TL Audio and they gave this reply:

So the 5021 is NOT a valve compressor. it is a Vari-Mu compressor

Om det inte är en rörkompressor fast den kallas så, så verkar det lite bluff va?

5021_front.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.