Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
jag kör mac osx leopard 10.5.8

väljer du mellan 8 eller 9

eller mellan studio eller express

alla funkar på din dator men eftersom det bara är 1gb ram så kommer du vara ganska begränsad i hur många spår

och du kan inte köra stora samplingsbibliotek

kanske ska du köra garageband ett tag till tills du kan köpa en bättre dator

jag tror inte det blir någon skillnad prestandamässigt mellan express och pro då det typ är samma program

det beror på vilka pluggar du väljer och som sagt samplingarna

tyvärr vet jag inte om 8 eller 9 drar mest kraft så det kanske någon vet eller så får du söka

däremot går det väl inte köpa 8 nytt mer

edit: jag tänkte lite för snabbt

som linus skriver nedan finns inget stöd för ppc i logic 9

http://www.apple.com/se/logicstudio/specs/

däremot verkar det funka ändå...

Redigerat av spass
Postat

Enligt uppgift är Logic 9 snabbare än 8:an. Det kanske inte spelar så stor roll ändå, om TS använder en singlecore-mac...

Postat

Iom G4 vill jag påpeka att v9 verkar fungera på PPC - men det finns inget officiellt stöd.

Sedan vill jag varna för att datorn inte är så kraftfull, sett till både CPU och RAM. Så du är tvungen att vara sparsam med effekter m.m.

Postat

Jag körde förut, Logic Express 8 på en likadan maskin. Problemet jag hade var lite spontana "system overload" vid projekt med uppemot 20 spår audio med tre-fyra pluggar (på dom flesta spåren). Fast jag misstänker att datorn inte var särskilt optimerad för att köra ljudprogram. Jag såg t.ex. i nya Studio att dom rekommenderar att man skall göra ett separat användarkonto för ljudinspelning, där man stänger av epost, wlan, bluetooth osv. Jag använde den mest för att redigera lite material som jag spelat in i studioburken. Nu har jag blivit snobb, och köpt en Macbook Pro och uppgraderat till Logic Studio 9!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.