debatt Postat 3 oktober 2009 Postat 3 oktober 2009 Hellu! Jag har tänkt på detta med hur mycket tid man avsätter på respektive område i en dagstidning, låt vara GP, DN, SvD eller något annat, kanske någon mindre... Jönköping-Posten eller Härryda Tidning... eller Östgöta Korrespondenten... t.ex. ER dagstidning alltså. Vi tänker oss: Inrikes nyheter Utrikes nyheter Annonser (företag o privata) Sport Kultur Serier TV Min fördelning i tid är då: Inrikes 13% Utrikes 0% Annonser 30% Sport 35% Kultur 5% Serier 2% TV 15% Hur ser det ut för er? 😲🙂😐😄😛 //:debatt
Fidden Postat 3 oktober 2009 Postat 3 oktober 2009 Läser i stort sett inte tidningar i pappersformat. Har jag tillgång till en sådan och tid över, spenderar jag ungefär 100% på serierna, om det finns något att ha.
SadamJR Postat 3 oktober 2009 Postat 3 oktober 2009 Har ingen aning. Köper nästan aldrig dagstidningar längre, läser på nätet. Kollar bara igenom och läser det som intresserar mig. Det jag alltid hoppar över är annonserna.
Dingbats Postat 3 oktober 2009 Postat 3 oktober 2009 Läser DN. Jag börjar med huvuddelen som jag inte alltid läser så noggrant, är mer engagerad i kulturdelen, slänger ett öga på dollarkursen i ekonomidelen och bränner sportbilagan på bål.
debatt Postat 3 oktober 2009 Trådstartare Postat 3 oktober 2009 (redigerat) Förvånande svar faktiskt! Jag tror Linus ägnar 50% åt utrikes, precis som de flesta av mina vänner. Av någon anledning... På tv-nyheterna blir det mycket utrikes för mig. Tar igen det där. Gärna (ännu hellre) dokumentärer från andra länder! Som barn såg jag helst matinéer från Afrika, Östeuropa och Asien. Lite udda. Redigerat 3 oktober 2009 av debatt
Fidden Postat 3 oktober 2009 Postat 3 oktober 2009 På nättidningar spenderar jag ungefär 90% på sportdelen. Ögnar bara igenom övriga rubriker och läser väldigt få av artiklarna.
slejnard Postat 3 oktober 2009 Postat 3 oktober 2009 Läser mesta nyheterna via text-tv. På nätet nöje och sport.
Linus Postat 3 oktober 2009 Postat 3 oktober 2009 Förvånande svar faktiskt!Jag tror Linus ägnar 50% åt utrikes, precis som de flesta av mina vänner. Förvånande fördom faktiskt! Jag har ingen dagstidning i hemmet. Det händer någon gång då och då att jag skummar igenom en av blaskorna på jobbet i samband med kaffepaus, men det är inte ofta.
debatt Postat 3 oktober 2009 Trådstartare Postat 3 oktober 2009 Förvånande fördom faktiskt!Jag har ingen dagstidning i hemmet. Det händer någon gång då och då att jag skummar igenom en av blaskorna på jobbet i samband med kaffepaus, men det är inte ofta. Det är ingen fördom. Det är bara vad jag trodde. Hade jag sagt "Linus läser Utrikes 50% och därmed basta" så hade det varit en fördom. 😆
Fidden Postat 3 oktober 2009 Postat 3 oktober 2009 Det är ingen fördom. Det är bara vad jag trodde. Hade jag sagt "Linus läser Utrikes 50% och därmed basta" så hade det varit en fördom.😆 Så om jag säger "jag tror alla tyskar innerst inne är nazister", då är jag inte fördomsfull?
debatt Postat 3 oktober 2009 Trådstartare Postat 3 oktober 2009 Så om jag säger "jag tror alla tyskar innerst inne är nazister", då är jag inte fördomsfull? Du presenterar det inte som fakta, så svaret blir nej.
SadamJR Postat 3 oktober 2009 Postat 3 oktober 2009 Så om jag säger "jag tror alla tyskar innerst inne är nazister", då är jag inte fördomsfull? OK, du nämnde nazismen. Tråden är död.
Fidden Postat 3 oktober 2009 Postat 3 oktober 2009 Du presenterar det inte som fakta, så svaret blir nej. Haha, ok. Enligt din definition är inte jag heller fördomsfull. Enligt min definition är du också fördomsfull. Förstår äntligen ditt påstående om att du inte har några fördomar 😆
tordA Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 systembolagets katalog.... fast då är det inte procent utan promille !
Dingbats Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 systembolagets katalog.... fast då är det inte procent utan promille ! Tuffa grabbar mäter alkoholhalt i blodet i procent.
laxlaxlax Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 Tuffa grabbar mäter alkoholhalt i blodet i procent. Tuffa MÄN mäter procent blod i deras alkoholomlopp.
SadamJR Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 Riktiga karlar har inte tid att mäta alkoholnivå. Det hindrar dem från att dricka.
debatt Postat 5 oktober 2009 Trådstartare Postat 5 oktober 2009 Riktiga människor vet inte vad ni talar om!
nattvaktaren Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 (redigerat) Jag ägnar 38,2% åt serierna 61,8% åt tv-tablån? Redigerat 5 oktober 2009 av nattvaktaren
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.