Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! vet inte var jag ska posta denna hitta ingen som passade så admin får flytta på mig om jag är helt fel 😄

En liten intresse fråga angående Backtracks. Vårat band är på jakt efter en passande syntare men har inte hittat någon bra än. Därför har vi tänkt på att vi kanske kan spela in egna syntljud och lägga det som backtrack när vi spelar live. Gött tänkte vi då behöver vi inte leta ihjäl oss på en ny kiborddist, men vad krävs för att man ska spela upp något spår/instrument live?? Just vilken pryl man använder på scen från inspelningen man gjort....

Tack för svar!

Annons
Postat

Absolut enklast är en minidisc eller en laptop och nån mediaspelare där man kör ex. höger kanal: all musik och vänster kanal: klick till trummisen! Kör på det inbyggda ljudkortet (AC97) eventuellt kan ett störningsfilter behövas om laddaren till laptopen sitter i. (kostar 39:90 i icadisken typ) Eller naturligtvis Linebox! Funkar kanon, dessutom så hör ju inte publiken direkt om syntarna är i mono eller inte.

För att få mer balans/mixmöjligheter så bör man ju ha fler kanaler. Då funkar ju ex ableton live plus nåt enkelt ljudkort med fler utgångar. Men då blir det oxå lite överkurs dessutom så tullar det lite på driftsäkerheten!

Bäst tycker jag är minidisc/laptop, eller en extern HD typ Mackie HDR24 men då blir oxå apdyrt!

Postat

Håller kanske inte med att det är skitsamma att publiken får höra det i mono.

En skit-laptop bord kunna göra jobet. Du ska bara spela upp wav alt. MP3.

Räcker med en gammal P3 (eller en ny om så önskas Intel långsam-eron)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.