Jump to content
Annons

Fullmåne.


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Jag blir totalt vrickad och får raka hela ansiktet var femte minut.

Kanske inte så illa är det, men jag kan nästan aldrig sova när det är fullmåne. Även om jag inte tänkt på att det är fullmåne. Spelkvällar, eller om jag varit i studio, då brukar jag spela bra som fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Har alltid oxå sovit dåligt när det är fullmåne. Och sen brukar jag drömma sexdrömmar då med. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes

Vaknar typ alltid med huvudvärk och/eller drömt mardrömmar osv.

Jag brukar inte veta att det är fullmåne innan, men ofta brukar jag komma på det senare.

Skumt det där, men det är säkert därför det finns historier om varulvar o.s.v

Har för mig att jag läste statistik om att det är fler anmälda våldsbrott o.s.v. när det är fullmåne.... eller var det så att det inte var någon skillnad... :-) Kanske någon som orkar kolla upp det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir totalt vrickad och får raka hela ansiktet var femte minut.

Kanske inte så illa är det, men jag kan nästan aldrig sova när det är fullmåne. Även om jag inte tänkt på att det är fullmåne. Spelkvällar, eller om jag varit i studio, då brukar jag spela bra som fan.

Det för också med sig otur att spela 13-ackord

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade konstiga drömmar inatt. Brukar vanligtvis inte komma ihåg vad jag drömmer, men inatt gjorde jag det. Jag kanske borde kryssa i almanackan när jag minns dem, och se om det finns något samband med fullmånen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg nyss på tv att en forskare kommit fram till att mannens fortplantnings-snabel blir en cm längre vid varje fullmåne, för att sen bli som vanligt igen. Måste provmäta, det kan ju vara bluff. Det jäkliga är att min längsta linjal är bara 40 cm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Såg nyss på tv att en forskare kommit fram till att mannens fortplantnings-snabel blir en cm längre vid varje fullmåne, för att sen bli som vanligt igen. Måste provmäta, det kan ju vara bluff. Det jäkliga är att min längsta linjal är bara 40 cm.

Har du ingen tumstock?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag brukar jämföra min mot en tom toarulle...

Då har jag en ungefärlig koll på eventuella avvikelser...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Såg nyss på tv att en forskare kommit fram till att mannens fortplantnings-snabel blir en cm längre vid varje fullmåne, för att sen bli som vanligt igen. Måste provmäta, det kan ju vara bluff. Det jäkliga är att min längsta linjal är bara 40 cm.

Jaså? Men jag brukar använda gitarrhalsen som bra måttstock för längden och toastolen för bredden. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

"Även om jag inte tänkt på att det är fullmåne. Spelkvällar, eller om jag varit i studio, då brukar jag spela bra som fan."

Faktiskt så måste jag hålla med om detta, trots att jag egentligen inte vill. Det har hänt att jag haft en lång period, varit segt att lira, dåligt med kreativitet. Sedan en dag (kväll) så lossnar det och de gånger jag har tänkt på det så har det varit just fullmåne. Det kan finnas något annat som faktor också givetvis men jag kan inte helt blund från indicierna. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja som lite av påläst på området kan jag ju nämna att det finns inga vetenskapliga studier som kan påvisa fullmånens påverkan på mskan. Men å andra sidan kan du fråga de som jobbar natt med gamla, senila eller andra svårt psykiskt sjuka människor så kan de flesta vittna om att det är mer oroligt på avdelningarna när det är fullmåne.

Själv träffar jag många människor i olika skeden av livet med olika problem och en del vittnar om detta. Jag tycker att om vi kan ska vi utnyttja detta fenomen och producera vad vi kan under månens kraft, vare sig det är musik eller någe annat.

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
fylleinlägg..

Hörru din fegskit. Stå för vad du skriver istället för för fylla i med fylleinlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråden flyttad till Utanför ämnet eftersom mätning av könsorgan och liknande inte hör hemma i ett musikerforum. Frågan "blir ni bättre musiker vid fullmåne" är det däremot.

Jag svarar inte på eventuella syrliga inlägg om att tråden skulle delas, att jag skulle bytt titel på den eller att jag skulle delat ut varningar. Jag har inte tid att göra allt detta för merparten av forumets alla trådar.

Ni kan inte lägga över detta ansvar på forumets moderatorer i merparten av alla trådar, ni måste själva ibland kunna ta ansvar för att forumet håller sig till reglerna.

Redigerat av Olsberg
Förtydligade
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tråden flyttad till Utanför ämnet.

Jag svarar inte på eventuella syrliga inlägg om att tråden skulle delas, att jag skulle bytt titel på den eller att jag skulle delat ut varningar. Jag har inte tid att göra allt detta för merparten av forumets alla trådar.

Ni kan inte lägga över detta ansvar på forumets moderatorer i merparten av alla trådar, ni måste själva ibland kunna ta ansvar för att forumet håller sig till reglerna och att forumet är trevligt.

Oj, ber om ursäkt, även om jag inte fattar vad du menar...

Jag har absolut inga klagomål på forumet eller ni som jobbar med det.

Tack för att du/ni orkar hålla på!

EDIT: Det här kom som ett personligt PM, som jag trodde jag svarade på? Nu är det i tråden?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, ber om ursäkt, även om jag inte fattar vad du menar...

Eftersom jag flyttade tråden till utanför ämnet, så förutsatte jag (efter historiken i andra trådar, vilket inte har med dig att göra) att det skulle komma frågor om varför tråden inte delades etc 😕 Jag ville meddela dig om svaret så att du såg varför det var flyttat till annan avdelning, även om det gjordes lite i hasten. 😠

EDIT: Det här kom som ett personligt PM, som jag trodde jag svarade på? Nu är det i tråden?

Ah, jag skickade en länk till tråden som ett PM, när du klickar på länken så kommer du till tråden. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...