Jump to content
Annons

Problem med instrument som byter ljud

Recommended Posts

frill (oregistrerad)
Postat

Visste inte riktigt vilket forum som passade detta inlägg och problem. Mitt problem är i alla fall att när jag kör in en midi-fil i Cubase och lägger mitt Super Quartet som output på en track och väljer channel 2 (som är inställt att vara gitarrljud), så fort jag väljer att spela upp låten så byter Super Quartets kanal 2 till ett pianoljud istället. Är det någon inbyggd midi-information som skickas som vill byta instrument? Isåfall, hur gör jag för att ändra det?

Annons
Postat

Jag har samma problem med just Super Quartet. Den "glömmer" alltid vilket ljud man valt för varje kanal när man startar projektet. Irriterande!

frill (oregistrerad)
Postat
Program change brukar vara inlagt i många midifiler för att det ska bli "rätt" ljud -så kolla efter det i key- eller list-editorn, så kan du ta bort meddelandena.

Tack, det var det som var problemet 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.