frill (oregistrerad) Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 Visste inte riktigt vilket forum som passade detta inlägg och problem. Mitt problem är i alla fall att när jag kör in en midi-fil i Cubase och lägger mitt Super Quartet som output på en track och väljer channel 2 (som är inställt att vara gitarrljud), så fort jag väljer att spela upp låten så byter Super Quartets kanal 2 till ett pianoljud istället. Är det någon inbyggd midi-information som skickas som vill byta instrument? Isåfall, hur gör jag för att ändra det?
Claes Holmerup Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 Program change brukar vara inlagt i många midifiler för att det ska bli "rätt" ljud -så kolla efter det i key- eller list-editorn, så kan du ta bort meddelandena.
Jake Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 Jag har samma problem med just Super Quartet. Den "glömmer" alltid vilket ljud man valt för varje kanal när man startar projektet. Irriterande!
Mannex Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 Det där är en känd bugg med just Super Quartet har jag för mig...
frill (oregistrerad) Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 Program change brukar vara inlagt i många midifiler för att det ska bli "rätt" ljud -så kolla efter det i key- eller list-editorn, så kan du ta bort meddelandena. Tack, det var det som var problemet 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.