Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har en del frågor angående trummaskinen i logic.minns inte vad den hette nu men ni förstår säkert.

1:hur importerar man egna trumljud i den?

2:när man sätter tex kick på out 3-4 varför kommer inte de spåret fram i mixern då för?

måste man göra något för att det ska synas?

mvh/daniel

Annons
Postat

Jag antar att det är Ultrabeat du menar.

1 - Högerklicka på de blåa rutorna vid pianot (de som heter Kick, Rim Shot och så vidare). Välj Init --> Sampel.

2 - När du lägger in Ultrabeat på ett Software Instrument så ska du välja "Multi Output (8xStereo, 8xMono)" Då kommer regeln i mixern få ett plus tecken nere i höger hörn. Tryck på det så kommer det läggas till ett spår som har ingångar från Ultrabeats utgångar.

Postat

Du har nu startat inte mindre än 8 trådar på ett par dagar om väldigt basic saker i Logic, vad sägs om att sätta sig ett tag med manualen där svaren på alla dina frågor finns. Det är en väldigt enkel manual till Logic, det mesta förklaras väldigt förståeligt...

Postat
Du har nu startat inte mindre än 8 trådar på ett par dagar om väldigt basic saker i Logic, vad sägs om att sätta sig ett tag med manualen där svaren på alla dina frågor finns. Det är en väldigt enkel manual till Logic, det mesta förklaras väldigt förståeligt...

vadå får jag inte starta trådar på detta forum eller?

självklart så har jag kollat i manualen innan jag har postat här..

är ny med logic och behöver hjälp, så jag tänker posta här om de är okej..för dej?

Postat

JonasW kanske menade att du redan hade haft svaren på dina frågor om du pluggat i manualen. 😆

Logics manual är förresten väldigt bra och lättöverskådlig så det blir nog inga problem att lära sig programmet enbart utifrån den. 😄

Postat
Jag antar att det är Ultrabeat du menar.

1 - Högerklicka på de blåa rutorna vid pianot (de som heter Kick, Rim Shot och så vidare). Välj Init --> Sampel.

2 - När du lägger in Ultrabeat på ett Software Instrument så ska du välja "Multi Output (8xStereo, 8xMono)" Då kommer regeln i mixern få ett plus tecken nere i höger hörn. Tryck på det så kommer det läggas till ett spår som har ingångar från Ultrabeats utgångar.

Jag gjorde som du skrev, men jag får inte signal till det spåret. Spelar ingen roll vilken av utgångerna jag använder.

Postat
Jag gjorde som du skrev, men jag får inte signal till det spåret. Spelar ingen roll vilken av utgångerna jag använder.

under I/O på channelstrippen måste du även ha valt exs24-multiout

då kommer det i mixern fram ett plustecken så att du kan visa de övriga kanalerna

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.