Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Tänkte försöka mig på en uppgradering av FL Studio, men är lite osäker på vad det kan medföra för risker?

Har just nu FL Studio 5, men tänkte uppgradera mig till 9an.

Jag är dock osäker på hur jag ska gå tillväga. Kommer alla projektfiler (.flp) försvinna?

Har alla samplingar inne i FLmappen också och undrar om de kommer att försvinna också?

Kan någon med erfarenhet beskriva vad som händer? Går något på tok är det ju ganska mycket arbete som försvinner..

Tacksam för svar!

Annons
Postat (redigerat)

Det ska inte vara nåt problem! 😛

En gång har jag lyckats att skriva över allt gammalt när jag uppgraderade FL, men då var jag själv in och bökade med inställningarna och sa till att det nya skulle installeras i samma mapp som den gamla versionen. -Smart?? 😏

Nu de senaste gångerna har jag låtit installationsprogrammet själv bestämma vart det ska lägga grejerna, och då har den nya versionen snällt lagt sig i en ny mapp bredvid mappen för den gamla versionen, utan att nåt försvunnit. Du måste däremot själv efteråt berätta för din nya version vart den kan hitta VST-pluggar, samplingar och sånt.

Men för säkerhets skull så kan du ju säkerhetskopiera alla viktiga FL-filer!

Det bör man ju göra ändå emellanåt (så att man inte tappar allt om det blir nåt knas med datorn), och i sådana här fall är det ju ganska så enkelt att bara kopiera ett par mappar till nåt annat ställe på HDDn.

Redigerat av android
Postat

Om du öppnar dina projekt i FL9 och sedan ångrar dig och tar dig tillbax till 5an så kommer 5an inte kunna öppna projektet. SÅ säkerhetskopiera är nog bäst (så var det åtminstonne för mig).

Postat
Hej!

Tänkte försöka mig på en uppgradering av FL Studio, men är lite osäker på vad det kan medföra för risker?

Har just nu FL Studio 5, men tänkte uppgradera mig till 9an.

Jag är dock osäker på hur jag ska gå tillväga. Kommer alla projektfiler (.flp) försvinna?

Har alla samplingar inne i FLmappen också och undrar om de kommer att försvinna också?

Kan någon med erfarenhet beskriva vad som händer? Går något på tok är det ju ganska mycket arbete som försvinner..

Tacksam för svar!

Säkerhetskopiera alltid alla .flp filer i fall att det blir någe strul, man får nästan alltid räkna med att något kan hända även om det rent tekniskt inte ska vara något problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.