Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har bestämt mig för att bygga en mobil inspelningsbil. Jag kommer att bygga i en lättlastbil med skåp.

Ingen jättebil men ca 3,5m x 1,95m och ca 1,95m hög.

Tänkte skicka upp lite bilder efterhand. 🙁

Hälsningar Fredrik

post-22835-1254433360_thumb.jpg

Annons
Postat
Detta ska jag lätt följa! Fan vad roligt!

Vad har du tänkt att den ska vara utrustad för och vad ska du ha i den?

(Med risk för stöld...)

Jag kommer förmodligen tömma ur det mesta när den inte rullar. och sen kommer den vara inlåst i garage.

Sen får försäkrningen ta resten. 🙁

Postat
Hur många kanalers samtidig inspelning siktar du på?

Vi kommer att kunna spela in 64 kanaler, så som jag planerar tekniken. Det kan bli ett varierat hyrpris beroende på hur många kanaler kunden behöver. Det blir 100m digital multi som går att ersätta med optiskmulti som har en teoretisk möjlighet att använda längder upp till 2000m.

Postat
Vi kommer att kunna spela in 64 kanaler, så som jag planerar tekniken. Det kan bli ett varierat hyrpris beroende på hur många kanaler kunden behöver. Det blir 100m digital multi som går att ersätta med optiskmulti som har en teoretisk möjlighet att använda längder upp till 2000m.

Lord have Mercy, det blir dyrt! Fan vad fränt!

Postat

Jag har idag gått igenom bilen och sett vad som behöver fixas innan vi kan börja bygga.

Förutom en del fordonstekniska detaljer, som jag inte tänkte fördjupa mig i här, så ska skåpet ses över för det fanns en läcka vid en skarv. Men det löser man ganska enkelt.

Håller även på att leta efter bra material att ljuddämpa skåpet med.

//Fredrik

Postat
Vad gör du om motorn går sönder?

Det mesta går ju att laga eller byta. Men när det inte lägre är försvarbart så flyttar man hela skåpet till ett nytt chassi. Det är ett förhållandevis enkelt ingrepp som gör att man kan ha kvar samma skåp väldigt länge. Därför bygger jag i ett löst skåp och inte i ett plåtskåp som inte går att flytta. 😄

Postat

Exakt. Ännu fler fördelat att bygga i ett glasfiberskåp. Rostar inte bort. Jag hade en buss med plåtskåp, men det gick inte att hålla liv i den så därför övergav jag den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.