Strommare Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Hej! Jag blev tipsad om detta forumet av en kurskamrat, så jag tänkte att det var väl lika bra att registrera mig. Alltid kan man väl lära sig nåt. Jag har precis avslutat ett års ljudteknikerutbildning på OFO Mediateknik i Linköping, och tycker det där med ljud ruskigt kul - även om jag är ganska så nybörjare på det hela. Förvänta er frågor om allt möjligt från mig! 🙂 Utbildningen innehöll flera olika bitar ljud, då vi lärt oss båda radioljud och liveljud, tillika studioinspelning. Jag tycker liveljud är skitkul, men det är nog studio som jag fastnat för lite extra. Själv lyssnar jag på allt från enkel avskalad trubadur till fet stor progressivmetal arr. Är det bra gjort och utfört är det värt att lyssna på. Spelar själv gitar och bas, sjunger lite ibland och funderar som bäst på att lära mig piano och trummor på ett serisösare sätt. Jag har ingen utrustning hemma, men har tillgång till ProTools 001 system, med Mackie 32-8-2, plus lite annan hårdvara på skolan. Med andra ord, det jag kan om inspelning handlar om ProTools. /David
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 hej och väldigt välkommen till det trevligaste forumet man kan tänka sig. hoppas du får det lika trevligt här som jag. 😳
brojd Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 Hoj och välkommen... och kom ihåg: sök på både forumen och google innan du frågar 😳
djonas Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 Välkommen ska du vara till detta eminenta forum!
Fredster Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 (redigerat) Taklagsfest ska du ha, o välkammad utter! Redigerat 21 december 2004 av Fredster
osiris Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 Hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej eh jehj he je hej eh je hej hej ehhe jeh ej eh ej ehej 😆😆😄😉
ThomasJ Postat 28 december 2004 Postat 28 december 2004 (redigerat) välkommen til sveriges i särklass bästa musik forum! (hadde visst redan skickat ett post men ändå):S Redigerat 28 december 2004 av DjBox
Rygge Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Hallå o välkommen. Jag gick oxå på OFO för ca 2år sedan.....tycker jag fick ut en hel del av den utbildningen. Bor du i Linköping som en annan?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.