Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är en FL Studio användare men är sjukt trött på pc.

Jag ska köpa mig en macbook pro och så smått gå över till antingen Logic eller Ableton.

Jag känner ändå att FL Studio har lite mer att ge mig och vill fortsätta arbeta med det i mac ett tag till.

Min Pc funkar inte så det är inget alternativ att vänta med att köpa en mac.

Finns några problem med att arbeta i FL Studio via Boot camp? Jag har bl.a. hört att Boot camp drar ganska mycket på ram-minnet.

Annons
Postat
Finns några problem med att arbeta i FL Studio via Boot camp? Jag har bl.a. hört att Boot camp drar ganska mycket på ram-minnet.

Varför skulle boot camp dra på ram-minnet?

Postat

Boot camp "drar inte på ram-minnet" så som jag tror du menar. För när du installerar windows och bootcamp på din dator så startar du om din dator varje gång du vill gå in i windows. Och då kör du windows direkt från datorn, mac OSX körs INTE i bakgrunden.

Däremot om du installerar windows via något annat program te.x Parallels så kommer du då köra OSX och windows samtidigt på datorn och DÅ tar det kraft av datorn.

Postat
Boot camp "drar inte på ram-minnet" så som jag tror du menar. För när du installerar windows och bootcamp på din dator så startar du om din dator varje gång du vill gå in i windows. Och då kör du windows direkt från datorn, mac OSX körs INTE i bakgrunden.

Däremot om du installerar windows via något annat program te.x Parallels så kommer du då köra OSX och windows samtidigt på datorn och DÅ tar det kraft av datorn.

Ok. Tack för hjälpen.

Känner ni till om det finns några buggar eller problem med att använda FL Studio via Boot camp?

Postat
Känner ni till om det finns några buggar eller problem med att använda FL Studio via Boot camp?
Jag vänder gärna på frågan.

Finns det några problem med att använda Windows på en HP-PC? Finns det några problem med att använda Windows på en Sony-PC? Finns det några problem med att använda Windows på en Dell-PC?

Det är inte nån större grej att köra Windows på en Apple Mac än på en ordinär märkes-PC.

Postat
Ok. Tack för hjälpen.

Har ingen aning, har inte testat något musikprogram från min windowspartition då mitt ljudkort inte stödjer windows alls. Däremot känns operativsystemet (i mitt fall Vista 64bit) betydligt stabilare än de PC-datorer med Vista som jag suttit vid.

Precis som Linus skriver så bör det ju inte vara någon skillnad mot att köra FL Studio från en "vanlig" windowsdator!

Jag skulle tro att eventuella problem skulle nog vara relaterade till drivrutiner för firewire-chippet eller liknande.. Men har som sagt ingen aning! Googla det! det finns nog många som har prövat!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.