Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjo,

Har läst lite snabbt och pillat lite här hemma, men får inte in någon signal från ultragain via Motun. Så..

Hur ska man koppla ihop dessa? vilka sladdar behövs? Hur ställer man in mjukvaran.

Läst lite i manual + på nätet, men jag måste ha missat något.

Hilfe!

tillägg:

Kommer man kunna köra ingångarna på motun parallellt med ultragain? eller tar den över?

Redigerat av Freddy
Annons
Postat

Du kopplar väl ihop dem via adat? Och då kan du använda både motuts analoga ingångar och ultragains ingångar samtidigt. De nya ingångarna bör dyka upp i din daw som ingång 9-10 osv..

Är dock inte helt säker, det var ett tag sen jag hade ett motu.

Postat (redigerat)

Visst är det så.

8 kanaler ADAT ut från ADA8000 -> optisk kabel -> ADAT in i 828:an

Öppna MOTU Audio Setup och aktivera ADAT-ingångarna.

ADAT-kanalerna dyker upp i CueMix samt bland ingångarna i din DAW.

Redigerat av Linus
  • 4 veckor senare...
Postat
Visst är det så.

8 kanaler ADAT ut från ADA8000 -> optisk kabel -> ADAT in i 828:an

Öppna MOTU Audio Setup och aktivera ADAT-ingångarna.

ADAT-kanalerna dyker upp i CueMix samt bland ingångarna i din DAW.

Tack för all info alla!

Det är ungefär så långt jag kommit med men uppkoppling nu, jag får signal in i ultragainen, men den verkar inte gå vidare. Ser ADAT-kanalerna i CueMix, men får ingen insignal där, ser ingen iaf. Menar du att logic kommer känna av dessa som något annat än dom vanliga 1,2,3... inputs?

Det är inte något mer man behöver ställa in? Sync?

Kanske något som är trasigt då, kabeln i sånt fall får vi hoppas. Kom gärna med fler tips om ni kommer på något!

Tack!

Postat

Har du samma sample rate på bägge? Är den ena master och den andra slave? Ditt MOTU bör agera master och skicka sync till din ultragain, antingen via wordclock eller adatkabeln. Wordclock brukar fungera bäst, bara dra en BNC-kabel emellan och ställa in Ultragainen att plocka sin sync från wordclock in.

Postat (redigerat)
Tack för all info alla!

Menar du att logic kommer känna av dessa som något annat än dom vanliga 1,2,3... inputs?

Tack!

Jag har för mig att mitt Logic visade alla kanaler (ink adat) från typ 1 till 22 oavsett om jag hade något inkopplat via adat. men som sagt, minnet kanske sviker mig:)

Redigerat av iGnu

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.