Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har en CME UF6 usb keyboard, har haft den rätt länge nu men har aldrig riktigt kommit underfunn med hur jag får bort dom dubbla noterna vid inspelning. När jag spelar in något via klaviaturen så registeras det dubbla noter i key editorn, Vilket är sjukt jobbigt då jag måste gå in och redigera hela midi spåret.

Går det att ändra på något sätt så det bara registreras enkelt?

Tacksam för alla svar jag kan få!

Mvh

Micke

Annons
GIGAN (oregistrerad)
Postat

Hej Micke!

Vet inte om detta hjälper dig, men jag hade samma problem med mitt m-audio pro 88.

Då hade jag två Patchknappar intryckta , utan att jag lade märke till det.

Till slut tog jag bara bort den ena, inget ljud förändrades, men dubbelediteringen försvann.

Hoppas att det löser sig 🥰

Postat

Patchknappar, Nä har inga knappar intryckta på den.

Har bara usb inkopplat, inte ens strömkabel är inkopplad. Vilket jag tycker är lite lustigt då det inte ska gå att försörja den via endast usb?? Har inte tillräckligt med kräm i moderkortet för det, men tydligen så hade jag det.

Fick ett tips förrut att jag skulle flytta nån fil i system32 mappen, men då jag gjorde det gick det inte att spela utan alla noter la sig på första raden..

Snälla hjälp mig! 🙂

/ Micke

Postat

En stor anledning till att jag blev galen på Cubase och gick över till Logic. Mardrömmar av bara tanken på det. Fick aldrig ordning på mitt...

• 4 veckor senare...
Postat

Har löst allt nu, äntligen!!! 🥰 bara tagit mig sådär en två tre år att fixa men nu e det löst och allt funkar perfekt!

Tack alla för eran hjälp! 😉

// Micke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.