Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vill bara skryta med min dator som jag är så jävla nöjd med!

Här är specsen:

Billigt gammalt moderkort från gigabyte

AMD Athlon x2 4000+ 2.2ghz

2gb random RAM

ati Radeon X1550

Lexicon Lambda USB ljudkort

Mac OSX 10.5.8 / Windows XP SP3

Byggde den själv och priset inklusive en 22 tums LG skärm

gick på strax under 5000 kronor. Hade inga som helst kunskaper om datorbygge

Nu har jag haft den i exakt 2 år utan problem, producerat 50+ låtar i Logic pro 8 och Reason 4 utan några problem alls.

Så tänk efter innan ni köper en svindyr Mac pro (Oj vad kul)

SÄG GRATTIS 🥰

Kresh

Annons
Postat

Grattis 🥰

En liten fråga bara.. hur pass svårt/bökigt är det att få OSX att rulla flytande? hade varit gött att ha "billig macpro" i hemmet:P

fast det kanske man inte får disskutera här..

Postat

det var lite bökigt! behöver patchas för amd och sånt men det fanns guider, njaa, det ska man nog inte diskutera haha.

Nästa projekt är 10.6, har köpt den men jag vågar inte installera 🥰

I skolan har vi senaste macproarna och no shit, dom piskar ju sönder min dator, men och andra sidan så är det ju 8 kärnor och tre gånger så mycket ram..

Ha det!

Kresh

Postat
hur pass svårt/bökigt är det att få OSX att rulla flytande?

Det beror på om du vill kunna köra en äkta installation (alias vanilla) eller en patchad installation som inte tål systemuppdateringar.

Att köra in en "knäckt" OSx86 är inte svårt. Men det krävs att du vet vilka prylar som sitter i din dator, att de passar bra ihop - och att du bryter mot Apples licensavtal.

Postat
Det beror på om du vill kunna köra en äkta installation (alias vanilla) eller en patchad installation som inte tål systemuppdateringar.

Att köra in en "knäckt" OSx86 är inte svårt. Men det krävs att du vet vilka prylar som sitter i din dator, att de passar bra ihop - och att du bryter mot Apples licensavtal.

Jaa.. fast software update funkar ju på de flesta patchade versionerna ändå!

Trots det så rekommenderas ju en "Vanilla install" så klart!

Kresh

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Välkommen i klubben (kör äkta köpt SnowLeo 10.6.0 på min) det är lättare att skippa AMD typ inför nästa inköp, i7orna och dom nya moderkorten lär prestera ruskigt bra. OSX är minst sagt riktigt häftigt man blir mer och mer impad ju mer man kör det. Senaste när man väl lurat ut det var lättare än nånsin att få dit, mina två budgetgrafikkort 7300 gs 512 mb pcie funkar bättre än nånsin.

OBS! är det nån som blir sugen så glöm inte att det ska vara köpta grejor.

Edit: Oklockad gör den 168,59 i Xbench

Redigerat av anarkisten1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.