Jump to content
Annons

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Och ja, det går bra att vara raggare och punkare samtidigt. Och bluesgubbe med. Man är väl lite lagom scizzo?

Blandat är gött. 😛 Det ena utesluter inte det andra. Sen är ju musiker allmänt öppna för mer musikstilar än folk i allmänhet och lyssnar på musik på ett annat sätt än ickemusiker som ändå i stort sett bara lyssnar på sången. Känner en kille som bara lyssnar på metal och när jag säger det finns annat bra att lyssna på också säger han bara "varför det"? Totalt insnöad. 🙂

Redigerat av DieHard
Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Han lär för eller senare tröttna, det finns bara så många variationer av metal trots allt....

Knappast eftersom han inte är någon 20-åring direkt. Inte första som jag stött på. Andra som är över 40 och inte kan tänka sig något annat. Men å andra sidan finns ju såna här typer i alla musikstilar.

Postat
Blandat är gött. 😉 Det ena utesluter inte det andra. Sen är ju musiker allmänt öppna för mer musikstilar än folk i allmänhet och lyssnar på musik på ett annat sätt än ickemusiker som ändå i stort sett bara lyssnar på sången. Känner en kille som bara lyssnar på metal och när jag säger det finns annat bra att lyssna på också säger han bara "varför det"? Totalt insnöad. 🙂

Kyrkorgelkonserter är också nåt jag gillar. Och äldre instrumentalband som Spotnicks, Johnny and the Hurricanes och Shadows. Absolut bäst är the Ventures.

Postat
Kyrkorgelkonserter är också nåt jag gillar. Och äldre instrumentalband som Spotnicks, Johnny and the Hurricanes och Shadows. Absolut bäst är the Ventures.

Kyrkorgel (stämd och rätt hanterad) är ju så djävla mäktigt!

• 2 veckor senare...
Postat

Tänkte bara passa på att tacka för inputen! Det som gav mest var väl egentligen dom uppmuntrande orden. Gjorde några små justeringar bara baserat på delvis vad som sagts här, vad jag själv tyckt när jag lyssnat efter att ha tagit en liten paus och vad dom andra två i bandet tyckte. Har sen dess spelat in två låtar till som vi bör lägga upp vilken dag som helst för allmänhetens beundran.

Lärdomen: Var inte överkritisk i onödan, det man själv hör och stör sig på är inte samma saker som andra stör sig på och det går inte att göra alla nöjda ändå så varför lägga massa tid och energi på detaljer som ändå beror på dagsform. Bara kör! Går mycket enklare nu efter att första låten är spikad. Det blir även roligare när man inte harvar i oändlighet.

DieHard (oregistrerad)
Postat
Kyrkorgel (stämd och rätt hanterad) är ju så djävla mäktigt!

Det är ett grymt instrument.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.