Pihl (oregistrerad) Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Hej, detta kanske inte hamnar i rätt ämne, om inte får ni flytta den 😳 Hur som hellst... Jag behöver ett program där jag kan spela in sång och gitarr, programmet bör ha en trummaskin som inte låter allt för kasst... Om det sedan finns några filer med samplingar och likade vore det kul, dock inte ett måste... Effekter, och dylikt antar jag finns i de flesta program...? Har winXP. Tack på förhand, mvh Fredrik
Rojk Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Skaffa Ejay Dance och så spelar du in i ljudinpselaren som redan finns i xp. Där har du allt 😳
ThomasJ Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 (redigerat) Skaffa Ejay Dance och så spelar du in i ljudinpselaren som redan finns i xp. Där har du allt 😳 Ja så kan man vara liite seriös oxå. Om du kollar runt lite på forumet om du söker lite så får du nog rätt bra svar. Men skulle jag vara dig skulle jag köra cubase om du kör pc, är det mac så skulle jag säga logic Redigerat 20 december 2004 av DjBox
osiris Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Ja så kan man vara liite seriös oxå. Om du kollar runt lite på forumet om du söker lite så får du nog rätt bra svar. Men skulle jag vara dig skulle jag köra cubase om du kör pc, är det mac så skulle jag säga logic Skulle han haft mac hade jag sagt GarageBand som ingår i alla nya macar... Bättre "gratis"-program får man leta efter...
ThomasJ Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 jasså. bra att du visste det då, för det hadde jag inte den blekaste om.. kör iofs pc så det kan ju bero på det.. Men troligen så tar nog locig det programet iaf.. kanske inte prismässigt då
Robert Besche Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 Hej Fredrik! Jag vill dra en lans för Live 4. Du verkar, precis som jag, vara ganska "ny" och att komma igång med Live är gjort på en grisblink. Vill du köra mycket med loopar eller egna inspelningar (inte midi) så är Live kanon! Kanske de andra programmen är lika bra, men med Live kommer du inte bli missnöjd. Live 4 har midi och effekter, men det ingår "bara" två instrument. Robert Besche
jesper (oregistrerad) Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 Kolla om det finns nån demo av Cubase, plus deras enkla trummaskin grooveagent så kanske du får en uppfattning om det är det du är ute efter. Finns en liten trummaskin icubase men den är lite sisådär... Lycka till!
Pihl (oregistrerad) Postat 22 december 2004 Postat 22 december 2004 Tack för svaren hitills! Om det är fler som har förslag så är de självklartvälkomna... Mvh Fredrik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.