Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Spelar in en låt som kommer med på mitt nya demoalbum. Det är en ganska djup låt av stor betydelse för mig då den handlar om mitt livs kärlek och låten är ganska sentimental. Undrar om någon som anser sig ha en röst som passar för diktuppläsning har lust att läsa in en dikt som jag tänkte ha med i början av låten. Dikten går så här...

Even after all this time

The sun never says to the earth, "You owe me."

Look what happens with a Love like that

It lights the whole Sky.

Låten går i ca 80 bpm. En lugn kärleksballad med piano och stråkar.

Känns lite tråkigt att läsa in det själv. Skicka låten som wav. Blir det bra så hamnar ni på skivans creditlista 😏

Annons
GIGAN (oregistrerad)
Postat
Spelar in en låt som kommer med på mitt nya demoalbum. Det är en ganska djup låt av stor betydelse för mig då den handlar om mitt livs kärlek och låten är ganska sentimental. Undrar om någon som anser sig ha en röst som passar för diktuppläsning har lust att läsa in en dikt som jag tänkte ha med i början av låten. Dikten går så här...

Even after all this time

The sun never says to the earth, "You owe me."

Look what happens with a Love like that

It lights the whole Sky.

Låten går i ca 80 bpm. En lugn kärleksballad med piano och stråkar.

Känns lite tråkigt att läsa in det själv. Skicka låten som wav. Blir det bra så hamnar ni på skivans creditlista 😏

Jag kan göra ett försök.

Vilken mailadress ska jag skicka den till?

Postat

Jag gör ett försök i veckan 😱 Återkommer med fil.

Du vill alltså ha diktläsningen i 80bpm? Eller hade du tänkt diktläsningen som ett intro och sedan startar låten?

Postat

Dikten måste absolut inte läsas i 80 bmp, jag ville bara att ni skulle få lite information om låtens takt och känsla.

Dikten kommer att läsas i början av låten tillsammans med akustiskt gitarrplock och sedan efter dikten så sätter låten igång ganska pampigt.

Dikten är för övrigt ett gammalt persiskt dikt skriven av Hafez på 1300-talet. Mycket vacker :-)

Postat
Dikten måste absolut inte läsas i 80 bmp, jag ville bara att ni skulle få lite information om låtens takt och känsla.

Dikten kommer att läsas i början av låten tillsammans med akustiskt gitarrplock och sedan efter dikten så sätter låten igång ganska pampigt.

Dikten är för övrigt ett gammalt persiskt dikt skriven av Hafez på 1300-talet. Mycket vacker :-)

Bra för risken vore annars att känslan och närvaron försvinner och att det blir snudd på rap 😱

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Så inget growlande till dikten? 😕 Förlåt kunde bara inte låta bli. Kan ju alltid försöka göra ett försök så får jag se om det funkar och kan vara värt skickas. Eller är det bråttom?

Redigerat av DieHard
GIGAN (oregistrerad)
Postat
Kul! Jag är väldigt tacksam för det :-)

Har du gitarrplocket färdigt?

Kunde vara bra att ha det för att känna in stämningen i dikten.

Postat (redigerat)

Jovisst, här kommer ett litet klipp dock utan sång och introt kommer att bli längre för att anpassas till dikten.

Redigerat av Soxic

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.