Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag hittade detta forum för några år sen så blev jag glad som fan över att ha hittat ett forum där man kan få tips om prylar, lösningar, teknik, tillvägagångssätt osv.

Men nu är det fan tråkiga jävla fajter på var och varannan tråd, så jävla synd. Har alla musiker och mixare så jävla mycket aggressioner i sig att man PRECIS HELA tiden

måste ordkriga och bevisa för allt och alla att man inte håller med. Hela forumet blir fyllt av ointressant smörja som inte har med musikproduktion att göra. Så jävla tråkigt.

Jag är absolut ingen expert på att mixa utan är ute efter att lära mig, men det visar sig ganska ofta att dom som är skarpa i käften inte har skapat något som låter

bra eller vågar inte skylta med sina kreationer, det säger väl det mesta. So long.

Annons
  • Svar 87
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Nej det tänker jag nog inte, hittar ju efter mycket möda ibland det jag söker efter. Dvs efter det man

blädrat igenom ett antal trådar med ointressant gnäll och tjafs.

Postat

Jag håller faktiskt inte med. [no pun]

Så länge man håller sig till ämnet och inte förolämpar, så ska man få tala fritt. Inte enligt något jävla snällhetsmall, eller någon ryggdunkarmentalitet.

Tycker jag.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Så länge man håller sig till ämnet och inte förolämpar, så ska man få tala fritt. Inte enligt något jävla snällhetsmall, eller någon ryggdunkarmentalitet.

Tycker jag.

Det här kvalar in i min samling "idiotiska citat" 😑

Postat

+1

Tydligen stör sig folk på att här bara hänger massa nybörjare med dumma frågor om sina 1000-kronors ljudkort... Jag håller med dig och stör mig på att folk bara är dryga och verkar bara vilja förpesta forumet. Bidra med något istället!

Skönt att använda sök-funktionen för att bara hitta massa trådar som spårar ur med tjafs om det ena och det andra..

Skapa en egen forumdel för tjafs och gnäll!! 😑

Postat (redigerat)

Eller varför inte skapa en egen FL_studio - Claes_nybörjarguide_med_mick&ljudkort_i _påse - Hur_jag_trycker_in_min_RCA_kontakt_ABC

Redigerat av Analogfreak
Postat

Okej, ja vi alla använder forumet för olika ändamål... tänkte inte på det.

För min del använder jag forumet till att hitta tips och trix eller

kanske få tips om en ny plugg eller hårdvara. Elller... dela med mig av min bristande kunskap

om mixning.

Hade varit mer intressant att följa trådarna om det höll sig till fakta och inte så mycket

- Jo

- Nä

- Jo

- Nä

- Du är dum

- Du är ful

wee wee

Postat
Eller varför inte skapa en egen FL_studio - Claes_nybörjarguide_med_mick&ljudkort_i _påse - Hur_jag_trycker_in_min_RCA_kontakt_ABC

Visst! så länge vi skapar en som heter typ "hej jag har problem att acceptera folks åsikter och anser mig själv vara viktigast i universum. Och jag bara måste låta alla veta det i varenda tråd i varje forum på internet" så är jag glad

😑

Postat

Men Analogfreak det är just det jag menar, du verkar sitte inne med så mycket kompetens och smarta tips.

Kan du inte dela med dig av den istället för att baja andra i ansiktet? Du kan säkert lära mig ett å annat trix!

Länka gärna till din myspace eller något så man får höra vad du varit delaktig i, mycket intressant.

Postat

Jag äger ett digi003 rack, det är väl inte så hitech... men men jag dissar inte frågor om billiga kort. Jag slukar nog allt

som har med musik och teknik att göra, för jag tycker det är så intressant, och sen lär jag mig alltid något nytt, det är det

som är så härligt med såna här forum att man kan hitta riktigt bra tips, för det finns så många duktiga människor här.

+1

Tydligen stör sig folk på att här bara hänger massa nybörjare med dumma frågor om sina 1000-kronors ljudkort... Jag håller med dig och stör mig på att folk bara är dryga och verkar bara vilja förpesta forumet. Bidra med något istället!

Skönt att använda sök-funktionen för att bara hitta massa trådar som spårar ur med tjafs om det ena och det andra..

Postat
Jag äger ett digi003 rack, det är väl inte så hitech... men men jag dissar inte frågor om billiga kort. Jag slukar nog allt

som har med musik och teknik att göra, för jag tycker det är så intressant, och sen lär jag mig alltid något nytt, det är det

som är så härligt med såna här forum att man kan hitta riktigt bra tips, för det finns så många duktiga människor här.

Absolut!, jag syftar inte på dig:) Jag menar mer att, visst kan det vara irriterande när i stort sett samma nybörjarfråga ställs varje vecka istället för att söka, men att jag tycker allt tjafs och bråk är betydligt mer irriterande...

Postat

Mjo fast det är enligt mig mycket lättare att låta bli att svara istället för att skriva

FUCK YOU DITT FULA DUMMA ASFAN SÖK I VÅRAT FINA JÄVLA FORUMSHELVETE

Absolut!, jag syftar inte på dig:) Jag menar mer att, visst kan det vara irriterande när i stort sett samma nybörjarfråga ställs varje vecka istället för att söka, men att jag tycker allt tjafs och bråk är betydligt mer irriterande...
Postat
Mjo fast det är enligt mig mycket lättare att låta bli att svara istället för att skriva

😑

Postat

Är det ett exempel på typen av inlägg du stör dig på?

Är det ett verkligt exempel. Skaparen verkar i så fall ha problem med sin attityd.

Eller är det så du uppfattar vissa inlägg?

Postat (redigerat)

Det var ett överdrivet exempel som jag hittade på, men liknande har jag ju sett här. Men skitsamma kan man

radera den här tråden också nu för den är också ointressant men jag la den i rätt kategori iaf. Dvs denna

tråden har inget med musikproduktion att göra.

Redigerat av evilrocker
Postat
Det var ett överdrivet exempel som jag hittade på, men liknande har jag ju sett här. Men skitsamma kan man

radera den här tråden också nu för den är också ointressant men jag la den i rätt kategori iaf. Dvs denna

tråden har inget med musikproduktion att göra.

Hur mår du?

Postat

Tycker jag.

Men visst är det lite verkstad och mycket snack från många!?

Du har ju ryggen fri, tycker jag att jag själv också har men hur många här inne sitter bara med en massa "kunskap" men jag har inte sett en enda fil ute, med musik gjord av dom!? Spelar ingen roll om det bara är en producent...en liten "snippet" borde man kunna lägga ut.

/aROCKER

Postat
Spelar ingen roll om det bara är en producent...en liten "snippet" borde man kunna lägga ut.

- Ursäkta herr/fru Stor Artist. Är det okej at jag lägger upp en snippet av er kommande singel på ett forum för musik-/tekniknördar? 😄

Postat

Jag har en hel del musikprojekt jag gjort genom åren med bla en riktigt duktig tjej i Lule.

Men jag tycker det är fel att lägga upp sånt eftersom hon skrivit mycket av materalet.

Dessutom har jag inget behov av bekräftelse från er. 😄

Postat (redigerat)

Hehe nog inte så han menar kanske utan typ länka till myspace eller vad det nu är som man har gjort, kan ju vara intressant.

Och om det är nu någon stor artist du mixat/producerat åt så kommer du nog få mycket ros och rövslicker och det är väl skönt?

Och du kommer få tusen frågor av mig, hur gör man hur gör man hur gör man.

Jag har bara mixat åt mig själv www.myspace.com/soundofarevolution

- Ursäkta herr/fru Stor Artist. Är det okej at jag lägger upp en snippet av er kommande singel på ett forum för musik-/tekniknördar? 😄
Redigerat av evilrocker
drloop (oregistrerad)
Postat

😛

Men en spotifylänk kan man tänka sig eller?

Postat
Men visst är det lite verkstad och mycket snack från många!?

Du har ju ryggen fri, tycker jag att jag själv också har men hur många här inne sitter bara med en massa "kunskap" men jag har inte sett en enda fil ute, med musik gjord av dom!? Spelar ingen roll om det bara är en producent...en liten "snippet" borde man kunna lägga ut.

Jag förstår vad du menar. Fast ett sorts krav på att lägga ut eget materiel som "bevis" för ens kunskap tycker jag av diverse skäl inte rimmar juste. Jag skulle kunna (men tänker inte) nämna en handfull namn/nicks på det här forumet som jag hyser stor respekt för när det gäller kunskap, trots att dessa sällan eller aldrig redovisar eget material.

Om man tar till sig vad "experterna" säger, och sedan — vilket jag anser är skitviktigt — dubbelcheckar med andra källor, så lär man sig snabbt vem som är full av skit och vem som inte är det.

Det forum som trådskaparen efterlyser existerar nog inte...

Postat

Håller med dig, det forum finns nog inte, tyvärr tycker jag då. Finns många här på forumet som är riktigt bra kunskapskällor och trevliga.

Sen finns det dom som har massor av kunskap men måste trotsa hela tiden, har ju en femåring hemma... så trots känner jag igen.

Nä och man måste inte skylta med något, men när någon bara verkar vara otrevlig och stöddig här på forumet så blir man ju extremt nyfiken

på om denna personen verkligen kan något eller om han/hon bara har en stor käft. Jag själv har inget å skryta med förutom min nyfikenhet

på mixning och mastring.

Jag förstår vad du menar. Fast ett sorts krav på att lägga ut eget materiel som "bevis" för ens kunskap tycker jag av diverse skäl inte rimmar juste. Jag skulle kunna (men tänker inte) nämna en handfull namn/nicks på det här forumet som jag hyser stor respekt för när det gäller kunskap, trots att dessa sällan eller aldrig redovisar eget material.

Om man tar till sig vad "experterna" säger, och sedan — vilket jag anser är skitviktigt — dubbelcheckar med andra källor, så lär man sig snabbt vem som är full av skit och vem som inte är det.

Postat

klandra aldrig någon för att han/hon inte söker. Vi har redan fastställt i annan tråd att sökfunktionen är jämställd med gammal gubbkuk. Tills dess att den är fixad tänker jag inte söka för det är tid jag aldrig får tillbaka.

Postat

Bra citat från någon chatt:

A: -Ibland verkar det som alla användare här bara sitter och väntar på en "dum" fråga eller en felstavning för att anfalla en masse...

B: -Du beskrev precis hela Internets användare i en mening.

Jag håller OP, det är en fruktad tråkig attityd...

Postat

Det är ju mer eller mindre det jag skriver, vissa med "kunskap", with me!?

Självklart så märker man när det brakar iväg.

/aROCKER

Postat
klandra aldrig någon för att han/hon inte söker. Vi har redan fastställt i annan tråd att sökfunktionen är jämställd med gammal gubbkuk. Tills dess att den är fixad tänker jag inte söka för det är tid jag aldrig får tillbaka.

Du missar en hel del om du inte använder sökfunktionen.

Visst är den begränsad. Det går inte att söka på ord kortare än fyra bokstäver och det är enklast att söka på ett ord i taget. Men givet sina begränsningar fungerar den trots allt.

Vill man göra noggrannare sökningar kan man använda googles avancerade sökning.

Postat
- Ursäkta herr/fru Stor Artist. Är det okej at jag lägger upp en snippet av er kommande singel på ett forum för musik-/tekniknördar? ☺️

Inte alls omöjligt! Och jobbar man med Herr/fru storartist...då har man annat att spela upp också.

/aROCKER

Postat

som att suga gubb...menar du, tid man aldrig får tillbaka!? ☺️

/aROCKER

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.