Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare!

Funderar på att dra igång musikskapandet efter många års pause.

Arbetar som lärare på en liten skola för ungdommar som hamnat lite snett i livet, och har även en plan av att kunna använda mig av studio för eleverna.

Har för mig att det finns någon rabatt för studenter och skolor, såg också på ebay att det fanns någon Education edition av Cubase 5.

Nån som vet nåt om detta och ifall ni tror att man kan fixa rabatt genom att använda sig av Cubase i skolmiljö också?

Kommer så klart använda det privat också om jag ska vara ärlig....

Mvh Bazz

Annons
Postat

Jag har handlat skollicenser några ggr. Du behöver en rekvisition, och det är mycket billigare. Jag har faxat in rekvisitionen till musikaffären.

Peter

Postat
Jag har handlat skollicenser några ggr. Du behöver en rekvisition, och det är mycket billigare. Jag har faxat in rekvisitionen till musikaffären.

Peter

Ok, då innebär det att jag måste få skolan att betala licensen. Hade förhoppning att jag kunde köpa det privat och sedan försöka använda det som ett redskap även med elever. Har svårt att se att min verksamhet med den stränga ekonomin som råder skulle gå med på en sån här investering =/

Postat

Peter

jag är student med csn kort och på emusic så stod det att det skulle gå bra med en csn kod. skulle jag kunna köpa en EE version utav cubase där ifrån eller är jag olaglig då? 😉

Postat (redigerat)
jag är student med csn kort och på emusic så stod det att det skulle gå bra med en csn kod. skulle jag kunna köpa en EE version utav cubase där ifrån eller är jag olaglig då? 😉

Det stämmer inte riktigt egentligen, utan det Steinberg kräver är att handlaren ska kunna visa när de gör en avstämning, är DETTA formulär, samt kopia på studentlegitimation. Det krävs inte att man går en musikutbildning, utan alla heltidsstudier är kvalificerande för att manska få köpa EDU-licens.

Skillnaden mellan EDU och Retail, är bara att man inte får den stora tryckta manualen i EDU och att EDU-licensen inte får säljas vidare.

Redigerat av Claes
Postat
Ok, då innebär det att jag måste få skolan att betala licensen. Hade förhoppning att jag kunde köpa det privat och sedan försöka använda det som ett redskap även med elever. Har svårt att se att min verksamhet med den stränga ekonomin som råder skulle gå med på en sån här investering =/

Nej - du använder samma formulär som studenterna. Det som behövs är att skolan verifierar att du är lärare hos dem, genom sin stämpel etc. Enda gången skolan måste lämna rekvisition, är när det handlar om att de ska köpa in många licenser och få mängdrabatt på dem. Det behövs inte för enstaka licenser.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.