Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett externt ljudkort av märket Hercules 16/12 FW. Det har fungerat jättebra ända tills nu då datorn inte hittar ljudkortet.

Jag har installerat om ljudkortets drivrutiner och bytt firewire kabel men inget hjälper. Jag har också provat på både Mac och PC men datorn känner inte av kortet.

Ibland fungerade det om man startade om kortet ett par gånger vilket tyder på nån form av glapp.

Jag beställde ljudkortet från USA för ett bra tag sen så någon garanti är det inte att tala om.

Jag driver ljudkortet med en AC-adapter från clas ohlson eftersom kortets egna kabel är amerikansk. Det har fungerat jättebra tidigare.

Dioderna lyser när kortet är på, men kan det ändå vara så att adaptern är dålig och ger för ostadig/svag spänning?

Någon som haft liknande problem med sitt ljudkort?

Annons
Postat

Kopplade du in eller ut firewire sladden innan du fick strul? Gjorde du någon förändring innan det slutade fungera?

Jag råkade koppla in min firewire på fel håll, brände skiten och det var bara att köpa nytt.

Postat

jag har inte gjort några förändringar när det hände.

firewire kabeln passar ju bara åt ett håll?

Jag är tämligen säker på att jag haft kortet avstängt så fort jag ryckt i firewire och strömkabeln.

Har hört att firewire kabeln kan ta skada, men är elektroniken i kortet så känslig så att den "brinner" upp?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.