debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Det gäller en frågesport. Svensk dominant programledare i TV, särskilt populär under 90-talet då han slog igenom och tjänade bra. Omusikalisk och med adligt påbrå. Vem kan det vara?? 😮😲😐😆😛 Jag tycker detta var svårt. De enda kändisar med adligt påbrå jag känner till är Magnus Uggla, Magnus Härenstam enligt vad det sägs och Carl Jan Granqvist samt Clabbe af Geijerstam. Men jag tror inte Magnus Härenstam är omusikalisk eller dominant. Ser ingen av dem som dominant egentligen, möjligen Magnus Uggla litegrann. Fast han är ingen programledare å andra sidan. Dominant programledare, den ende jag vet är Robert Aschberg, men han är väl inte med adligt påbrå. Hans farfar var finansman, typ. Musik vet jag inte.
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 NISSE! Vad FEEEEEEEEEEEEEEEEEET du e! Ser du? Där kommer en riktig tjockis!!
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 (redigerat) Svensk dominant programledare på tv, särskilt populär och slog igenom under 90-talet. Är omusikalisk och har adligt påbrå. Redigerat 2 oktober 2009 av debatt
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Tänkte ett tag på om det var en kvinna. Men de går ju bort.
Fidden Postat 2 oktober 2009 Trådstartare Postat 2 oktober 2009 (redigerat) Jag tycker detta var svårt. De enda kändisar med adligt påbrå jag känner till är Magnus Uggla, Magnus Härenstam enligt vad det sägs och Carl Jan Granqvist samt Clabbe af Geijerstam. Men jag tror inte Magnus Härenstam är omusikalisk eller dominant. Ser ingen av dem som dominant egentligen, möjligen Magnus Uggla litegrann. Fast han är ingen programledare å andra sidan. Dominant programledare, den ende jag vet är Robert Aschberg, men han är väl inte med adligt påbrå. Hans farfar var finansman, typ. Musik vet jag inte. En annan dominant programledare är ju janne josefsson, fast han känns ungefär lika adlig som drängen Alfred i Katthult... jag menar lönneberga (edit) Redigerat 2 oktober 2009 av Fidden
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Ingvar Oldsberg är väldigt omusikalisk, och drog ju igång På spåret som blevhans största succé hittills. Var det under 90-talet det började? Men är han dominant? Har han adligt påbrå? Tror inte det...
Pico Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 (redigerat) Tänkte ett tag på om det var en kvinna. Men de går ju bort. Dabrowski? Vet inte om hon känns så jävla dominant iofs... Redigerat 2 oktober 2009 av Pico
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 En annan dominant programledare är ju janne josefsson, fast han känns ungefär lika adlig som drängen Alfred i Katthult... jag menar lönneberga (edit) Hmm... ja, det ska tydligen vara en programledare som ska göra ett reportage i norra Sverige, utan att man vet var. Kan ju vara Janne Josefsson, även om jag tycker att han är allt annat än dominant. Tror han är rätt omusikalisk faktiskt. Uppvuxen i Biskopsgården, tror jag. Rätt långt från adeln. Fan vad jag hatar dominanta djävlar f.ö. 😛
Fidden Postat 2 oktober 2009 Trådstartare Postat 2 oktober 2009 Ingvar Oldsberg är väldigt omusikalisk, och drog ju igång På spåret som blevhans största succé hittills. Var det under 90-talet det började?Men är han dominant? Har han adligt påbrå? Tror inte det... Han slog väl snarare igenom på 80-talet?
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Dabrowski? Vet inte om hon känns så jävla dominant iofs... Detta var intressant!! Jag har nämligen för mig att hon har adligt påbrå! Dessutom har jag alltid sett henne som transsexuell. Sista ledtråden man fick var att det var en man.
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Han slog väl snarare igenom på 80-talet? Han har fotogarfiskt minne och vägrar äta medicin. På spåret kanske började på 80-talet ja?
Fidden Postat 2 oktober 2009 Trådstartare Postat 2 oktober 2009 Treutiger. Vad vinner jag? Sadam levererar 😛 Måste vara han.
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Treutiger. Vad vinner jag? Är han dominant? Bara lite disträ... Vad man vinner har jag ingen aning om.
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Jag vet bara att både Oldsberg och Treutiger har hjärtfel och jag ser ingen av dem som dominant.
Pico Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Är han dominant? Bara lite disträ... Vad man vinner har jag ingen aning om. Är han adlig, eller låter det bara så på namnet? 😛
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Filip eller Fredrik... njaee.... Peter Jihde... hmm nä... Kristian Luuk? Hmm.... nej... Robin Paulsson..... niet Gert Fylking.... kanske, men har han varit programledare?
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Frågan är hur stor vikt man ska lägga vid vissa ledtrådar.... men detta är iaf den ende dominante (dj**la) programledare jag känner till...
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Jan Guillo har varit programledare. 🙂 Jan Guillou... där har vi en stark kandidat till. 😄
Fidden Postat 2 oktober 2009 Trådstartare Postat 2 oktober 2009 (redigerat) Disa Treutiger: "hela treutiger släkten kommer ifrån två män från friisland varav den ena blev apotekare i göteborg och den andra krigade och blev adlad (treufeldt ?) men dog sedan utan några barn födda... jag och hela min släkt härstammar ( och harald också antar jag) från apotekaren..." Beror alltså på vad man menar med adligt påbrå... edit: hämtat härifrån... Redigerat 2 oktober 2009 av Fidden
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Är han adlig, eller låter det bara så på namnet? 😄 Nej, det ska tydligen vara så att han har adligt påbrå. Med det menas väl att någon farfarsfar var greve eller nåt... Man kanske inte ser vederbörande som adlig nu. Jag vet inte.
Fidden Postat 2 oktober 2009 Trådstartare Postat 2 oktober 2009 märkligt citat förresten, låter ju mer som hela släkten härstammar från EN person som var apotekare.
Pico Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Nej, det ska tydligen vara så att han har adligt påbrå.Med det menas väl att någon farfarsfar var greve eller nåt... Man kanske inte ser vederbörande som adlig nu. Jag vet inte. Där ser man, tackar.
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 märkligt citat förresten, låter ju mer som hela släkten härstammar från EN person som var apotekare. Ja, de två hette väl Treutiger... alla andra räknades bort i trädet hehe.... Anbytarforum Treutiger lustigt namn.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Frågan är hur stor vikt man ska lägga vid vissa ledtrådar.... men detta är iaf den ende dominante (dj**la) programledare jag känner till... Aschberg har skön attityd 😄
debatt Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 De giftigaste kandidaterna är Robert Aschberg Jan Guillou Harald Treutiger Magnus Härenstam Ingvar Oldsberg Janne Josefsson . . . Men vem ska åka upp i norr inom kort för ett reportage av dessa? Vet tyvärr inte vad man vinner om man vinner, för telefonlinjen bröts m brorsan. De har nåt tekniskt fel.
Pico Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Hyfsat partisk, den där Aschberg. Men av vad jag sett så brukar han väl ta den "svages" sida iaf.
Recommended Posts