Memphis Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 (redigerat) haha 😆 Härre gud vilka töntar ni är hela högen... 😄 Neusus! Din mamma är.... hmpf.... eller nej, det är hon faktiskt inte... hon är alldeles, alldeles...... 😄 Redigerat 7 november 2009 av Memphis
Fidden Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 eller???!!!! jag kanske kan bygga upp ett sjuhelsikes försprång inatt.. shit pommes frites förresten, det var första gången i mitt liv som jag använde ordet "sjuhelsikes". Ett hurra för det.
Fidden Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 Siffran är nästan samma ord som saffran, ändå är det jättejättestor skillnad mellan siffran och saffran. Tänk om man hade saffran i svaren på mattetentan till exempel, eller siffran i lussebullen.
Memphis Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 (redigerat) 😆 😄 Tror jag tar och avrundar kvällen här nu när jag är på topp. 😄 Haregötthaj! Redigerat 7 november 2009 av Memphis
Overkill Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Siffran är nästan samma ord som saffran, ändå är det jättejättestor skillnad mellan siffran och saffran. Tänk om man hade saffran i svaren på mattetentan till exempel, eller siffran i lussebullen. eller en russian istället för russin. "ååh vad gott med lussebu– WTF ABRAMOVITCH"
Neosus Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 HAR NI TÄNKT PÅ DET????!??!!! Svar: JA... eller nja...nej... eller ja alltså Jag tänker inte på det när jag käkar lussebullar xD
Fidden Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 eller en kalaschnikov istället för en kalaskorv.
Overkill Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 fårgan är ju om Inga har tabletter eller om jag har inga tabletter. eller Inga-tabletter. Inga inga tabletter har. har inga Inga inga hartabletter?
Neosus Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 ....jag menar att det är svårt att hålla rakningen 😄
Maximiliam Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Tja Maximillian! inte sätt dig här innan, trevligt att råkas. 😄 Jag har bara kikat in ett par gånger i den här tråden, så jag är inte förvånad 😄 Hallå där! Alltid fint med nytt folk. Snart blir det bannemig sömn.
Memphis Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 MÅSTE BARA VISA ET SJUKT KUL KLIPP! http://www.youtube.com/watch?v=RFoQ5Eqzsf4 😆😆😄😄😄😆
Maximiliam Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Tja Maximillian! inte sätt dig här innan, trevligt att råkas. 😄 Jag har bara kikat in ett par gånger i den här tråden, så jag är inte förvånad 😄 Hallå där! Alltid fint med nytt folk. Snart blir det bannemig sömn.
Neosus Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 MÅSTE BARA VISA ET SJUKT KUL KLIPP! http://www.youtube.com/watch?v=RFoQ5Eqzsf4 😆😆😄😄😄😆 😄
Fidden Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 en annan sak jag tänkt på är att metall är vegetariskt.
Overkill Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 jag kollade på EMA igår och då spelade U2 sunday bloody sunday... med jay-z. 😄
slejnard Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 MÅSTE BARA VISA ET SJUKT KUL KLIPP! http://www.youtube.com/watch?v=RFoQ5Eqzsf4 😆😆🤪😳😄😆 FEJK! 😱 Jag tror absolut det är fejk. Det finns mig veterligen ingen som "kattiska" så varför skulle nån kunna påstå sig kunna översätta ett kattspråk till engelska!!?? FEJKK!!! 😄
slejnard Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 och stenar är veganer. nej stenar är stenar och veganer är vegetarianer
slejnard Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 shit! det känns nu som att en träklubba slog mig på kinden så att jag började töckna av...
Dingbats Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Klart det är en sjukt stor chans för småartister! Det är ju enklare att länka till spotify än cdon, itunes eller nått sånt. Dessutom skulle många föredra att lyssna via spotify än att ladda hem skivan (även om den var gratis), framförallt i ett första skede. Musiken kommer mycket närmre konsumenten om den finns på spotify där konsumenten kanske redan finns. Sure. Små osignade artister finns det gott om, cdbaby har ju nått avtal och det består ju enbart av små artister. of Montreal förstår jag inte riktigt vad dom har med det här att göra. Exempel på artister jag lyssnar på via spotify är: the bronx, the xx, wild beasts, braid, death vessel och stars. Kan därmed ganska tydligt konstatera att jag inte bara lyssnar på stora artister som är enkelt att lyssna på. Jag förstår inte vad of Montreal inte har med det här att göra, precis som vilket band som helst. Men visst, du har rätt, små artister kan komma upp på Spotify. Även om dina exempel där kanske inte är exempel på särskilt små artister. Ingen elitism menad. Jag menade inte explicit reklam utan mer att musikindustrin ser ju ut som den gör av en anledning, det vi lyssnar på formas alltså av de stora aktörerna. Mina största källor till ny musik är last fm och pitchfork och det vore naivt av mig att tro att det är två helt självständiga källor. Samtidigt skulle i princip alla jag känner säga att jag lyssnar på cpmusik som ingen känner till bla bla bla och hade jag lyssnat på exakt samma artister i iTunes hade vi inte haft den här diskussionen för då hade det varit okej. Jag följde också musikbloggar och har rätt mycket nedladdat, men lyssnar inte på något av det. Det är helt enkelt inte det jag vill lyssna på. Som jag sa, så naturligtvis påverkas man mest av stora aktörer. Men man kan ju göra vad man kan för att få ett så brett spektrum som möjligt. Och att begränsa sig till att lyssna på det som finns på en enda källa är knappast ett sätt att göra det. Oavsett om det är Spotify eller The Pirate Bay. Se det såhär också: Säg att jag vid ett givet tillfälle har 100 artister jag vill lyssna på, alla på indiebolag. Hur ska jag gå tillväga? Jag kan omöjligt lyssna på alla. Jag känner inget särskilt extra sug till någon av dom, utan det är lika. På Spotify finns 40 av dom – skitbra, 40 band jag är intresserad av att kolla upp kan jag lyssna på bara sådär! Utmärkt! Då väljer jag någon helt random, lyssnar på skivan en gång och går vidare. Till slut har jag lyssnat på 20 av artisterna och har 5 skitbra skivor som jag lyssnar på. Det är principen. Monopol på tillgång till musik är dåligt oavsett varifrån det kommer. Jag är bara jävligt trött på folk som har gått över till att bara lyssna på Spotify. För några år sen var det sånt himla snack om hur internet löser upp skillnaden mellan små och stora och all musik fanns tillgänglig till alla, nu är det som att vi är tillbaka till att folk bara lyssnar på det som finns att tillgå på ett visst ställe (förr skivbutiken/radio/whatever, nu Spotify). Ett steg bakåt för kulturen. Vi som skulle bekämpa musikindustrin tillsammans, nu kapitulerar alla för det är ju ändå bäst att vara laaaaglig (som att laglig = moralisk) och skit samma om det betyder att Warner och EMI kör upp sin feta gemensamma kuk i min röv frukost lunch och middag. Och all reklam! Att folk verkligen lyssnar på den där reklamen är ett hån och ett tecken på djup bristande respekt för de konstverk som musiken är. Och framför allt hatar jag alla som för fram Spotify som Lösningen med stort L. Lösningen på vilket problem förresten? Problemet att en förlegad industri inte har tillräckligt med makt längre? Visst, det är en smidig tjänst i den mån den har den musik man vill lyssna på, men knappast Framtiden. Inte den enda framtiden i alla fall. Och hade jag bara lyssnat på Spotify hade jag aldrig hört The Microphones, jag hade aldrig hört Oh No Oh My och jag hade aldrig hört of Montreals tidiga skivor. Bara det är skäl nog.
Memphis Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 (redigerat) FEJK! 🤪 Jag tror absolut det är fejk. Det finns mig veterligen ingen som "kattiska" så varför skulle nån kunna påstå sig kunna översätta ett kattspråk till engelska!!?? FEJKK!!! 😳 men hallå, det finns ju en film som heter "Mannen som kunde tala med hästar". Döh! klart det finns kattpratare oxå som fattar va de säger. 😱 mäh, jag skulle sova ju! Redigerat 7 november 2009 av Memphis
Recommended Posts