Overkill Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 jag ska till kalmar om en vecka.och till jönköping imorgon blir nog öl på båda platserna. vad ska du göra uppe? ska in till stan, ska träffa pazo vid 12 för att handla lite på systemet inför kvällen och jag har en 500-lapp jag vill bli av med så då tänkte jag att det vore ju käckt om pazo betalade med den så jag får lite mindre kontanter. ska kolla efter mössa också.
Dingbats Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Nej, du har fel. Det är definitivt långt ifrån artister på majorbolag som bara är på spotify, snarare är det ju en sjukt stor chans för små artister och bolag att bli lättillgängliga för den stora massan. Majorbolagsartsiterna finns ju redan både på Rix FM, ICA och Statoil. Dessutom skulle jag vilja påstå att det är ganska naivt att tro att musikindustrin inte redan bestämmer vad man lyssnar på. Är det ett band jag väldigt väldigt gärna vill lyssna på så går det ju ganska enkelt att fixa, men annars när jag letar ny musik så kollar jag rekommenderade artister på spotify och kollar vilka som finns, eller läser recensioner på pitchfork. Har jag då två artister som verkar intressanta och så finns en av dom på spotify så är ju det jättebra. Det finns så mycket musik jag skulle vilja lyssna på så jag är på ett sätt väldigt tacksam över begränsningen, även om den faktiskt inte är särskilt stor, spotify innebär. Visst, det finns artister på småbolag där också, det måste jag medge. Men att det skulle vara en sjukt stor chans för små artister att nå den stora massan är bullshit. Även om man pungar ut med pengarna det kostar att få upp sin musik där så måste man ändå promota den för att nån ska vilja lyssna på den, och det går till på samma sätt oavsett Spotify eller inte. Men små osignade artister finns inte på Spotify. Till och med ett med realistiska mått mätt enormt band som of Montreal hade inte ens halva sin katalog uppe där. Och då blir det att man bara lyssnar på det som är enkelt att lyssna på, dvs stora artister eller den relativt lilla skara småband som råkar finnas där. Vilket är döden för musikklimatet och går tvärsemot allt det nya som skulle vara så bra med internet. Sen när du säger att musikindustrin redan bestämmer vad man lyssnar på talar du bara för dig själv. Jag följer ett antal musikbloggar som lägger upp artister som har sju spelningar på last.fm och andra band i den storleken. Det är väl klart att man inte kan undgå att bli mer påverkad av den stora påkostade reklamen, men att bara lyssna på Spotify är att göra upplägg till smash för industrin.
Fidden Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 ska nog försöka köra med folköl imorgon... eller iallafall inte dricka sprit... eller iallafall inte så mycket... eller iallafall inte hela tiden.. eller... äsch.
slejnard Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Slejj, du får helt enkelt öva. http://playfreeonlinegames.eu/playonline/t...healphabet.html 😑 slå 4,45s! ^^ 35 sekunder ca! 😛 OBS! Jag trodde man skulle skippa w åäö. Ja jag vet...im slow å kör med pek/långfinger
slejnard Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 vad säger jag? menar att jag trodde man skulle ha med åäö + dubbelv
Maximiliam Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Ska bli sjukt skönt att sova.. Hann inte sova mer än 2h i natt!
Dingbats Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 35 sekunder ca! 😛 OBS! Jag trodde man skulle skippa w åäö. Ja jag vet...im slow å kör med pek/långfinger 5,04 och jag pallar verkligen inte pusha 😑
Fidden Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 var ganska snabb på sånt där när jag var ung och oförstörd. nu när man blivit gubbe sitter man ju såklart med ETT långfinger och skriver alla ord. Och ger liksom fingret åt allt på skärmen samtidigt. Jävla värld liksom. Full med idiotiska människor, dessa människor. Vilka är de, och vad vill de oss?
slejnard Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Najs slejj. 😄 klarade nyss 3,75!! 😛 Går inte! Jag är i det stadiet att jag måste se tangenterna när jag skriver 😑 Har varit det sen jag lärde alfabetet på sent 70-tal 🙁 Maxmilliiiiaaan!: Låter jobbigt med två timmars sömn...ska minst sova till 13
slejnard Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 var ganska snabb på sånt där när jag var ung och oförstörd. nu när man blivit gubbe sitter man ju såklart med ETT långfinger och skriver alla ord. Och ger liksom fingret åt allt på skärmen samtidigt. Jävla värld liksom. Full med idiotiska människor, dessa människor. Vilka är de, och vad vill de oss? haha 😄 ord! 😄
Memphis Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Tja Maximillian! inte sätt dig här innan, trevligt att råkas. 😄
slejnard Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 omg! 3,26! 😆 ja vadå? 😄 3 timmar 26 minuter slår v'äl vem som helst... 😄
Dingbats Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Om tio minuter har jag vunnit debatten mellan mig och Killis om Spotify på walkover.
Memphis Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 var ganska snabb på sånt där när jag var ung och oförstörd. tack då fidden, jag kände piken genomborrade mig direkt. 😄
Fidden Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 4 sekunder är det för magnus uggla har jag hört.
Fidden Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 tack då fidden, jag kände piken genomborrade mig direkt. 😄 vadå, är det negativt att vara ung och oförstörd? 😄
Memphis Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 (redigerat) mäh, läste fel! 😄 trodde det va förstörd förstås... Redigerat 7 november 2009 av Memphis
slejnard Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 4 sekunder är det för magnus uggla har jag hört. du togde 17500 å jag reflekterade inte ens över siffran 😄
Fidden Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 ung o förstörd, tja förståligt misstag där faktiskt...
Fidden Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 du togde 17500 å jag reflekterade inte ens över siffran 😄 jodå, jag dansade en liten lyckodans här för att fira 😄
Neosus Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 haha 😄 Härre gud vilka töntar ni är hela högen... Nu ska ja läsa saga för mig själv och sedan hälsa på John Blund *vinkevink*
Memphis Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 eller borde jag valt denna bild kanske`? eeh.. vet in´t e fett trött här . 😄
Fidden Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 nä den första var bättre, för den funkade 😄
Fidden Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 men toppen, nu funkade den andra också och jag får sitta här i skamvrån och framstå som en idiot som vanligt 😄
Fidden Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 Nu i helgen kommer overkillen gå om mig.
Overkill Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Visst, det finns artister på småbolag där också, det måste jag medge. Men att det skulle vara en sjukt stor chans för små artister att nå den stora massan är bullshit. Även om man pungar ut med pengarna det kostar att få upp sin musik där så måste man ändå promota den för att nån ska vilja lyssna på den, och det går till på samma sätt oavsett Spotify eller inte. Men små osignade artister finns inte på Spotify. Till och med ett med realistiska mått mätt enormt band som of Montreal hade inte ens halva sin katalog uppe där. Och då blir det att man bara lyssnar på det som är enkelt att lyssna på, dvs stora artister eller den relativt lilla skara småband som råkar finnas där. Vilket är döden för musikklimatet och går tvärsemot allt det nya som skulle vara så bra med internet. Sen när du säger att musikindustrin redan bestämmer vad man lyssnar på talar du bara för dig själv. Jag följer ett antal musikbloggar som lägger upp artister som har sju spelningar på last.fm och andra band i den storleken. Det är väl klart att man inte kan undgå att bli mer påverkad av den stora påkostade reklamen, men att bara lyssna på Spotify är att göra upplägg till smash för industrin. Klart det är en sjukt stor chans för småartister! Det är ju enklare att länka till spotify än cdon, itunes eller nått sånt. Dessutom skulle många föredra att lyssna via spotify än att ladda hem skivan (även om den var gratis), framförallt i ett första skede. Musiken kommer mycket närmre konsumenten om den finns på spotify där konsumenten kanske redan finns. Små osignade artister finns det gott om, cdbaby har ju nått avtal och det består ju enbart av små artister. of Montreal förstår jag inte riktigt vad dom har med det här att göra. Exempel på artister jag lyssnar på via spotify är: the bronx, the xx, wild beasts, braid, death vessel och stars. Kan därmed ganska tydligt konstatera att jag inte bara lyssnar på stora artister som är enkelt att lyssna på. Sen får man väl vara realistisk med och inse att Sune i utkanterna av Springfield, IL som spelat in en akustisk skiva i sitt garage med en sm57:a från Kina inte hamnar på spotify utan att han aktivt försöker hamna där. För vill han så händer det. Ju längre man går neråt i bands storlek (lyssningsskara) ökar ju dessutom antalet band något enormt hela tiden, därför helt omöjligt att få med en majoritet. Jag menade inte explicit reklam utan mer att musikindustrin ser ju ut som den gör av en anledning, det vi lyssnar på formas alltså av de stora aktörerna. Mina största källor till ny musik är last fm och pitchfork och det vore naivt av mig att tro att det är två helt självständiga källor. Samtidigt skulle i princip alla jag känner säga att jag lyssnar på cpmusik som ingen känner till bla bla bla och hade jag lyssnat på exakt samma artister i iTunes hade vi inte haft den här diskussionen för då hade det varit okej. Jag följde också musikbloggar och har rätt mycket nedladdat, men lyssnar inte på något av det. Det är helt enkelt inte det jag vill lyssna på. Se det såhär också: Säg att jag vid ett givet tillfälle har 100 artister jag vill lyssna på, alla på indiebolag. Hur ska jag gå tillväga? Jag kan omöjligt lyssna på alla. Jag känner inget särskilt extra sug till någon av dom, utan det är lika. På Spotify finns 40 av dom – skitbra, 40 band jag är intresserad av att kolla upp kan jag lyssna på bara sådär! Utmärkt! Då väljer jag någon helt random, lyssnar på skivan en gång och går vidare. Till slut har jag lyssnat på 20 av artisterna och har 5 skitbra skivor som jag lyssnar på.
Recommended Posts