Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Källa på det debatt?

Dagens GT, pappersutgåvan, sid 16 längst ned!

Nu 650 rapporter om biverkningar och 20 riktigt allvarliga fall.

Också det fler än svininfluensans allvarliga fall.

Dessutom tror man ju att många biverkningar visar sig först efter några år, med als, lupus, ms och diabetes. Något som inte alls förnekas nånstans.

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Postat

Okej, allt som inte är aftonbladet är pålitliga källor. 😛

Jag tror jag skiter i att vaccinera mig. När första vågen kom blev jag ju jättesjuk så jag antar att det var svininfluensan och att jag nu är imun. 😄

Min inneboendes kompis hade tagit sprutan och dagen efter fått feber, frossa, osv, ..... typ influensa... biverkningar trodde dem.

Postat

En orsak kan vara att man injicerar en del av en blandning av fågel- och svininfluensa, till skillnad från om man får en dylik smitta på "vanligt sätt". Att injicera bedöms värre.

Skitsvårt detta. Jag bör ta vaccinet. Men bör samtidigt inte.

Får inte få svininfluensan eftersom den bedöms dubbelt så svår som vanlig influensa (och jag har obehandlade astmatiska luftrörsproblem eftersom jag är allergisk mot kortison) och jag blir alltid mycket sjuk av den vanliga influensan, vilken jag får varje år.

Men samtidigt tål jag inga mediciner och förmodligen inte detta vaccin, tror de. Tar vanlig influensaspruta varje år, men får t.o.m. av den feber m.m.

Postat
Okej, allt som inte är aftonbladet är pålitliga källor. 😛

Okey, det är ju GT, där Karin Thurfjell använt källorna: Krisinformation.se, Socialstyrelsen och Smittskyddsinstitutet.

Postat
Jag tror jag skiter i att vaccinera mig. När första vågen kom blev jag ju jättesjuk så jag antar att det var svininfluensan och att jag nu är imun. 😄

När var detta menar du, denna första våg?

😛

Postat
När var detta menar du, denna första våg?

😛

Ja, vet inte om det var första vågen men typ när jag började skolan för 3 månader sedan var de stora rabalder om det hela och många runtomkring blev sjuka,

typ då menade jag. Men sedan dess har det ju lugnat sig mycket, vad jag märkt av iaf.

Postat
Ja, vet inte om det var första vågen men typ när jag började skolan för 3 månader sedan var de stora rabalder om det hela och många runtomkring blev sjuka,

typ då menade jag. Men sedan dess har det ju lugnat sig mycket, vad jag märkt av iaf.

Började du skolan 3 Augusti??

Hmm... jag var skitsjuk i början av juni (influensa med lungsymptom, lunginflammtion gissade läkaren), sedan jobbade jag en knapp vecka men blev sjuk igen, ännu värre, med svårare lungproblem och medicinen hjälpte inte. Blev bra till slut i månadsskiftet juni/juli och därmed räk första knapp 3 veckorna av semestern på 4.

Senare har de sagt att det kanske var svininfluensan. Det svåraste var att lungorna inte rörde sig in och ut nästan alls, de sjönk inte ihop, men det var jobbigt.

Postat
Aldrig i livet! 😛

Allvarligt, bortsett från såna löjliga kragar är detta mode min absoluta favorittid. Stiliga tyger och mycket figursytt.

Har nogt levt på 1700-talet, känns så.

Postat (redigerat)
Började du skolan 3 Augusti??

men hallå, jag skrev ju "typ"!! 😄 nä, började 18:nde.

Detta underbara ord gör att man aldrig behöver vara precis om någonting. På matteproven skriver jag: "Svaret är 45, typ.. " Om svaret då skall vara 47 så var det ju fortfarande rätt svar! 😛

Redigerat av Memphis
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.