Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Ett vanligt Visa-kort är säkrare. Men å andra sidan kan man bara dra upp till den gräns man satt på e-kortet. Så sätt är den varianten "säkrare" = bäst, om man åker dit...

Enligt info från fabro bankdirektören nu i höst.

😄

öh, och på vilket annat sätt skulle man kunna åka dit, där ett plastkort är säkrare?

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Postat
Wut? Så svininfluensan kommer döda 45000 personer i sverige? Och äldre drabbas inte så hårt, så de flesta är "unga"? Och hittills har en eller två dött? När kommer denna explosionsartade massdöd inträffa?

Nej nej!! 25000 pers räknar de med. Det är alltså 1 på 200-250 av de som FÅR den, inte av totalbefolkningen.

Men att så dj**la många t.o.m. dör av den vanliga sketinfluensan förbryllar mig desto mer.

Då borde jag ju nästan vara död statistiskt...

Postat
öh, och på vilket annat sätt skulle man kunna åka dit, där ett plastkort är säkrare?

Inte vet jag, han kollade från deras statistiska siffror. Man kan ju skimmas också.

Det var väl det Niklas Strömstedt drabbades av?

Eller han kanske satt hemma...

😄

Postat
Wut? Så svininfluensan kommer döda 45000 personer i sverige? Och äldre drabbas inte så hårt, så de flesta är "unga"? Och hittills har en eller två dött? När kommer denna explosionsartade massdöd inträffa?

3 döda i Sverige hittills. En pojke 3 år som läkarna trodde hade maginfluensa, men nu konstaterad svininfluensa.

3 vårdas nu och är illa däran.

Men observera att av 10 döda i ett område (vilket land det nu var, Norge?), så hade 3 st tagit vaccinet men ändå dött!

Det stämmer bara lite att "de flesta är unga"... tror 40% var över 40. Tycker jag är svingammalt.

Mest döda internationellt i åldern 15-49 år.

Värst utsatta riskgruppen är tydligen de med diabetes. Över 50% av de som dött har haft diabetes eller annan ämnesomsättningssjukdom (sköldkörtel jada jada jada).

Postat
Om man skulle puttsa skor lite... Finns lite fula knappt synliga fläckar på vita delar på mina sneakers 😄

Det kommer väl inte dyka upp massa random tecken i msn då?

Postat (redigerat)
Nej nej!! 25000 pers räknar de med. Det är alltså 1 på 200-250 av de som FÅR den, inte av totalbefolkningen.

Men att så dj**la många t.o.m. dör av den vanliga sketinfluensan förbryllar mig desto mer.

Då borde jag ju nästan vara död statistiskt...

Att många dör i normal influensa är inte konstigt, det är väldigt många gamla och skröpliga som blir sjuka och dör för att de inte orkar med det helt enkelt. Skulle tro att siffran är MYCKET lägre om man bara ser på befolkningen under 60 års ålder.

Redigerat av Fidden
Postat

vadå, är man gubbe om man kör ecco? jag kör ecco... iofs är jag gubbe, men det var jag inte när jag köpte dem xD

Postat
Att många dör i normal influensa är inte konstigt, det är väldigt många gamla och skröpliga som blir sjuka och dör för att de inte orkar med det helt enkelt. Skulle tro att siffran är MYCKET lägre om man bara ser på befolkningen under 60 års ålder.

Sedan stämmer inte det man skriver att 1700 pers dör av vanliga influensan per år. När jag räknar på det blir det ju bara 450 pers. För de sa att 10-15% (jag tog då 12.5%) av befolkningen stryker med av den...

Postat (redigerat)
vadå, är man gubbe om man kör ecco? jag kör ecco... iofs är jag gubbe, men det var jag inte när jag köpte dem xD

Inte bara det! Värd att stenas också!

Ja, det är ju inte jag som tycker så, men... ja en massa massa massa..... massa andra alltså...

edit: typ bimbos

Redigerat av debatt
Postat

Sedan borde jag köpt en halvkänga jag såg på Nätet förra säsongen... för nu verkar den inte finnas kvar nånstans. Det är en Giorgio Brutini i svart i ostrich (struts?). Det var piggar som stack ut överallt. Skitudda! Fanns i en massa balla färger om man ville ha det... Petrolblå, orange, lejongula, klargröna, mörkgrå, bruna etc. Pazo?

Postat
Inte bara det! Värd att stenas också!

Ja, det är ju inte jag som tycker så, men... ja en massa massa massa..... massa andra alltså...

edit: typ bimbos

De kan ju bara försöka stena mig, med mina grymma ecco hoppar jag lätt undan varje sten 😄

Postat

haha 🙂 hörde lite fel när jag lyssnade på "if she wants me" av belle & sebastian. vad jag hörde var:

"I wanted to go down on you / but all I saw was twenty miles of wilderness so I went home."

Kollade upp texten och det var visst "look" istället för "go" 🙂

Postat
Sedan borde jag köpt en halvkänga jag såg på Nätet förra säsongen... för nu verkar den inte finnas kvar nånstans. Det är en Giorgio Brutini i svart i ostrich (struts?). Det var piggar som stack ut överallt. Skitudda! Fanns i en massa balla färger om man ville ha det... Petrolblå, orange, lejongula, klargröna, mörkgrå, bruna etc. Pazo?

Köper bara svarta skor. Med storlek 46 vill man ha diskreta dojjor.

Postat

Kollade upp flera källor, approximativa värden måste bli 1 på 650 som får den vanliga influensan som dör - ska sättas i relation till 1 på 225 av de som får svininfluensan. *

* 10-15% av befolkningen, 1781 pers. // 40-50% 1 på 200-250.

Postat
haha 🙂 hörde lite fel när jag lyssnade på "if she wants me" av belle & sebastian. vad jag hörde var:

"I wanted to go down on you / but all I saw was twenty miles of wilderness so I went home."

Kollade upp texten och det var visst "look" istället för "go" 🙂

indiepopbrudar kan vara håriga ibland xD

Postat
Syns denna? Det är en av tre jag funderar över: Timberland Route Racer GTX M

100322_001.jpg

Den är miljövänlig.

Kostar 1100 kr.

Synd att den inte finns att prova nånstans.

Bara webbshopen har den i alla storlekar.

Och i fysiska butiker i storlek 40, 41 samt 45-47 i Malmö och Sthlm.

Lutar åt en beställning av denna racerdoja.

Postat
Jag har 42-43. 60% av skorna jag köper är nog svarta.

Lustigt att du kan ha så små fötter om du är 2.14 lång. Själv skulle jag aldrig köpa skor

utan att prova.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.