SadamJR Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 tommy möller kallar 70-talet för konfrontationens decennium. discuss. Får man börja med att fråga vem tommy möller är? Genomlevde 70-talet och tyckte mest det var en jävla massa gnäll om allting.
Gote Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Får man fråga hur det gick för dej? Var du agnar eller vete? Tja, jag var väl inte nöjd med resultatet (1,6 om jag minns rätt), men det räckte för att komma in på den utbildningen jag ville.
Dingbats Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Intressant tanke. Utveckla gärna. Det är ett citat från en serie. Jag försökte leta upp den rutan, men hittade den inte.
SadamJR Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Tja, jag var väl inte nöjd med resultatet (1,6 om jag minns rätt), men det räckte för att komma in på den utbildningen jag ville. Grattis i efterskott. Har du haft nytta och glädje av din utbildning, och vilken utbildning var det?
SadamJR Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Skriver på bra nu. Kanske kan klättra i statistiken.
SadamJR Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Skriver på bra nu. Kanske kan klättra i statistiken.
SadamJR Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Det är ett citat från en serie. Jag försökte leta upp den rutan, men hittade den inte. Men vad tycker du själv?
Dingbats Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Om ni ursäktar ska jag nu försöka åtgärda ett mastringsproblem.
Micke H Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Tyckte det gick så bra. Du måste posta smilfinkar, annars går det inte.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Brukar inte svara på dina inlägg, men kan han inte få, tror du inte att han vill och är kapabelatt svara för sej själv. Här i längsta får alla svara 🙁
Overkill Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Där har du Tommy. Han är professor i statsvetenskap vid Stockholms universitet och jag läser hans bok "Svensk politisk historia – strid och samverkan under tvåhundra år" för tillfället. 130 sidor kvar.
Overkill Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 and if a double decker bus crashes into us to die by your side is such a heavenly way to die
SadamJR Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Här i längsta får alla svara 🙁 Jo naturligtvis. Men man kanske inte behöver svara i andras ställe, och tala om vad dom menar, eller vad man tror att dom menar.
Micke H Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Läste precis detta på Helgons forum: Jag kan med stolthet säga att jag är svensk. Jag kan referera till 1% av bnp i bistånd, små inkomstskilnader (lågt GINI), låg korruption, hög allmänbildning bland befolkningen. Nu känner jag att min svenskhet är hotad av en liten grupp människor. Hur ska jag med stolthet hävda att jag är svensk om mitt land vägrar hjälpa människor som behöver det? Hur ska jag med stolthet hävda att jag är svensk om säg 4% av befolkningen inte klarar av att skilja på identitets och klassproblematik? Hur ska jag med stolthet hävda att jag är svensk när mina medborgare diskriminerar varandra på difusa grunder? Att vara stolt över att vara svensk handlar om att sverige gör bra saker. Att vi undviker krig, att vi medlar i konflikter, att vi hjälper de behövande, att vi har stor social mobilitet. Att vi tror på utbildning, upplysning och sanning. Vi skämdes när vi utlämnade balterna att avrättas av sovjet. Vi skämdes över transittrafiken. Men vi skämdes inte när vi hjälpte våra medmänniskor från fd jugoslavien undan folkmorden och krigen. Om vi tillåter en liten grupp arga, ledsna, medborgare att förstöra allting vi värderar med att vara svensk då har vi kanske bevarat sverige, men det finns ingenting kvar som är värt att bevara. På helgon finns ett 10tal användare som på dålig svenska skriver spaltvis med förrvirad proppaganda. Om du känner att du är en av dessa fundera då över om du skulle kunna göra något kreativt istället. Tänk på hur du bemöter dina medmänniskor, är du trevlig i ditt bemötande så blir du med största sannolikhet trevligt bemött. Är du orolig för att andra människor inte delar din kulturella identitet. Gör då som jag och prata med de människor du inte delar världsbild med. Ni kanske kan komma fram till något tillsammans. Du kanske kan hjälpa en nyanländ att få jobb, eller att tala bättre svenska. Kanske kan du hjälpa till och passa deras barn när de är på arbetet. Var inte egoistiska. Hjälp till att göra sverige till ett land man kan vara stolt över. /Avlant Inte ofta jag ser vettiga inlägg där, och detta var vettigt till tusan.
SadamJR Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Där har du Tommy. Han är professor i statsvetenskap vid Stockholms universitet och jag läser hans bok "Svensk politisk historia – strid och samverkan under tvåhundra år" för tillfället. 130 sidor kvar. Undrar om han oxå tycker att 70-talet var ett gnälligt årtionden. Vi har aldrig haft det så bra, aldrig har det gnällts så mycket. Och så skulle man låtsas att man gillade proggmusiken dessutom. Jag menar, träd gräs och stenar, fy fan.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Jo naturligtvis. Men man kanske inte behöver svara i andras ställe, och tala om vad dom menar,eller vad man tror att dom menar. Det är skillnad på inlägg och inlägg tycker jag. När det bara är svammel så kan ju vem som helst svara nåt kul 🙁
SadamJR Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Läste precis detta på Helgons forum: Inte ofta jag ser vettiga inlägg där, och detta var vettigt till tusan. Det där är nog bra, men transittrafiken är komplicerade saker. Det handlade om vi skulle gå i krig eller inte. Känns lite övermaga att hävda att VI skäms över besluten som togs då.
Overkill Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 "På helgon finns ett 10tal användare som på dålig svenska skriver spaltvis med förrvirad proppaganda." hej glashus 🙁
Gote Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 "På helgon finns ett 10tal användare som på dålig svenska skriver spaltvis med förrvirad proppaganda." hej glashus 🙁 😆
Overkill Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 jag kan inte direkt påstå att jag skäms över att vi lät tyskarna använda våra järnvägar om man ser till alternativen.
Micke H Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Det där är nog bra, men transittrafiken är komplicerade saker. Det handlade om vi skulle gåi krig eller inte. Känns lite övermaga att hävda att VI skäms över besluten som togs då. Perhaps. Han kanske överdriver lite. Men han får iallafall ut sin poäng, även om det finns ett fåtal idioter som argumenterar mot att exempelvis folk med annan religion, typ islam, ska få komma till Sverige överhuvudtaget. "På helgon finns ett 10tal användare som på dålig svenska skriver spaltvis med förrvirad proppaganda." hej glashus 😄 Meh, palla vara språkpolis i seriösa trådar. 😛
Gote Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 Äh, det är klart att tyskarna är välkomna på våra järnvägar! Bara de köper biljett så.
Recommended Posts