Pazo Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Käka lite chipsfrulle. kanske... Snacka med Gabbie precis! å hon fick för sig att hon skulle roadtrippa in till uppsala å bjuda mig på lunch ute 😄 FETT NAJS xD
Pazo Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 synd att du måste gå in till stan bara 😄 hon kommer ju hit...hon har bil 😉
slejnard Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Nu fattar jag inte. Det var ju inte jag som skulle köpa en påse. 😲 Ahaa...trodde det jag 😛 Sorry Fast å andra sidan i en annan tråd så är du så kort att du kan stå i en fönsterbänk 😄☺️
slejnard Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Så bra. Kommer snart nytt från hajna Paolo Mendonca: Dödligt gitarriff!
slejnard Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Mitt nyårslöfte ska bli att på fullt allvar nån gång säga "schyssta lökar" till nån. Låter som ett bra löfte! 😲
SadamJR Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Mitt nyårslöfte ska bli att på fullt allvar nån gång säga "schyssta lökar" till nån. Det säjer jag alltid till damerna på grönsaksavdelningen på Willys. ibland har dom meloner oxå.
slejnard Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Den spanska oäven oäev en annan oäv. Östgötska låter kul 😲
SadamJR Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Ahaa...trodde det jag ☺️ SorryFast å andra sidan i en annan tråd så är du så kort att du kan stå i en fönsterbänk 😛😲 Han kanske blir längre när det är varmt och kortare när det är kallt, eller nåt.
SadamJR Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Östgötska låter kul 😲 Jag vet inte om det går fram i talskrift. Det kanske måste höras.
slejnard Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Jag vet inte om det går fram i talskrift. Det kanske måste höras. Har hört det pratas och från nu när jag läser dina inlägg så blir det smilfinksvarning 😲 Min dialekt liknar den i Piteå: Ronny Eriksson, Mikael Renberg mfl. Lasse nånting
slejnard Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Fast jag kan härma flera dialekter sägs det... är ju från götet ursprungligen så
Overkill Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 hur länge bodde du i göteborg? man ändrar ju dialekt ganska fort om man flyttar.
slejnard Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 hur länge bodde du i göteborg? man ändrar ju dialekt ganska fort om man flyttar. jag var 11 när jag flyttade hit..och ja den ändrades fort. sen när jag var ner å hälsade på så gick jag tillbax till göteborgska under några år. Nu känns norrländskan helt naturlig sen måånga år 😲
SadamJR Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 hur länge bodde du i göteborg? man ändrar ju dialekt ganska fort om man flyttar. Om du menar mej så var det ett par år, en bit utanför G. Insåg att jag var tvungen att komma därifrån när jag började använda ord som käck.
Dingbats Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Om du menar mej så var det ett par år, en bit utanför G. Insåg att jag var tvungen att kommadärifrån när jag började använda ord som käck. "Käck" är väl inte så speciellt göteborgskt.
Recommended Posts