Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Postat
slökollade lite utan ljud... hosp fick ont tror jag.

Såg bara Maria och Anjas åk sen tröttnade jag.

MPH gick in på en femte plats o Anja på nionde tror jag.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Fint med snö på träden.

I januari kan vi skicka lite av vår snö till södra Sverige... Vi har ju då så det räcker och blir över... haha

Redigerat av Analogfreak
Postat

Jo det är vackert med snö på granar 😲

Postat

Fast du bor i en kallhåla slejnard... hahaha

Postat
Japp! Brukar vara både kallast och varmast här. 🙂

När jag bodde i Kiruna så for jag till Nikkaluokta en dag i april och då var det -30 där. Helt sjukt ju...

Postat

Katterjåkk brukar kunna har riktigt jävla kallt och likaså Naimakka.

Postat (redigerat)

Jag jobbade ett tag åt Adventure Lapland i Jukkasjärvi och körde guidade skoterturer. Minns att veckan efter nyår pendlade det mellan -37 och -43 där medan det höll sig runt -20 i centrala Kiruna. Det var inte kul att köra skoter i -40 kan jag lova. Fy fan! Mattan var alldeles stel och gick knappt runt... hahaha

Redigerat av Analogfreak
Postat
jaa 🙂

Snart är du förvandlad till en julgrahn... 🙂

Postat
ja det var väl inte så kul, cyklade ofta omvägar och sånt om jag såg att det stod någon som såg "farlig" ut på vägen där jag skulle cykla.

en annan gång så kom gubben vi hyr vårt hus av och knackade på dörren (visste inte att det var han, såg bara att det var en gubbe) och då trodde jag han var peddo som skulle våldta mig så jag hoppade ut genom fönster på baksidan och grät och skrek till mina grannar. har inte pratat med dom sen dess. 🙂

Tycker jag verkar vettigt!! Du har klarat dig från att bli ihjälslagen och få ett svullet rövhål.

🙂

Postat
Jag jobbade ett tag åt Adventure Lapland i Jukkasjärvi och körde guidade skoterturer. Minns att veckan efter nyår pendlade det mellan -37 och -43 där medan det höll sig runt -20 i centrala Kiruna. Det var inte kul att köra skoter i -40 kan jag lova. Fy fan! Mattan var alldeles stel och gick knappt runt... hahaha

Vilken matta?

Brorsan gick en kurs i Lannavaara och när det var cirka 50 minus vid ett tillfälle, tyckte han det började bli varmt igen...

Det är när kroppens reglersystem börjar kollapsa. Som tur är hittade han till stugan.

Postat
Vilken matta?

Brorsan gick en kurs i Lannavaara och när det var cirka 50 minus vid ett tillfälle, tyckte han det började bli varmt igen...

Det är när kroppens reglersystem börjar kollapsa. Som tur är hittade han till stugan.

Matta:

matta.jpg

Jao, otäckt det där. ( 🙂 )

Inte ovanligt att de som håller på frysa ihjäl klär av sig kläderna.

För några år sedan var det en kille i 16-18års åldern eller något sånt som gick vilse kring hålan jag är uppvuxen i.

Dagen efter försvinnandet var många bybor, föräldrar, klasskamrater osv ute och letade men allt de fann var några

av killens klädesplagg. Han hade dock hittat hem till någon kompis och sovit där så allt gick väl i slutändan.

Men han hade frusit så mycket att det gått över gränsen och han tyckte det kändes som han höll på att brinna upp. 🙂

Postat

Min storebrorsa håller på att lära sig om hur man använder dator!

Nu har han lärt sig skillnaden mellan en bildskärm och ett tangentbord.

🙂

Postat
Matta:

matta.jpg

För några år sedan var det en kille i 16-18års åldern eller något sånt som gick vilse kring hålan jag är uppvuxen i.

Dagen efter försvinnandet var många bybor, föräldrar, klasskamrater osv ute och letade men allt de fann var några

av killens klädesplagg. Han hade dock hittat hem till någon kompis och sovit där så allt gick väl i slutändan.

Men han hade frusit så mycket att det gått över gränsen och han tyckte det kändes som han höll på att brinna upp. 😎

Ok, jag kallar det larvfötter.

"Mattan gick runt", heh.. jag tänkte vafan satt han i en karusell?

🙂

Postat
Spaghetti och köttfärssås.

Nej!

Tortellin m ricotta och spenatfyllning.

Sedan blir det hårtvätt och biblan.

Följt av fotboll på burken.

Postat
Vilken matta?

Mattan på skotern såklart... 🙂

Postat

Men han hade frusit så mycket att det gått över gränsen och han tyckte det kändes som han höll på att brinna upp. 🙂

Jo det är så det blir.... Jag har upplevt det där i både händer och fötter... Farligt som f-n är det.

Vars är du uppvuxen?

Postat
Jo det är så det blir.... Jag har upplevt det där i både händer och fötter... Farligt som f-n är det.

Vars är du uppvuxen?

Masthugget

Postat
Ok, jag kallar det larvfötter.

"Mattan gick runt", heh.. jag tänkte vafan satt han i en karusell?

🙂

Tror inte någon här skulle säga larvfötter, om det inte är åtminstone två mattor.

Fast det gäller nog bara gräv-, pistmaskiner eller tex försvarets bandvagnar.

En skoter med dubbla mattor är nog en "dubbelbandare". 🙂

Dang, useless knowledge?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.