Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Postat
Eller djungeltrummor? Eller ett telegram? Eller skicka iväg en löpare, eller brevduvor?

Jag postar inte brev varje dag, men väl varje vecka. Sänder väl dessutom uppemot 40-50 vykort per år.

Telegram sänder jag sällan, nån gång per år.

Löpare anlitade jag för 7 år sedan vid ett enda enstaka tillfälle.

Röksignaler har jag aldrig provat.

Brevduva sände jag från förra stället jag bodde en enda gång, men vet inte om det kom fram.

Dessutom tillhör jag nog en minoritet, eftersom jag skickar klart fler mail än vad jag får, inkluderat reklammail.

😲

Postat
Hade jättediskussion med albin, jonatan och annica om det (dom är från gävle alla tre). hemma säger vi äpple, här uppe säger man äppel.

Jo, men det är för att de inte kan pratta ordentligt ens en gång...

Postat
Tänkte inte ens på vykort. Skickar du såna när du är på semester?

Händer, men även Påsk, Jul etc.

Tävlingar glömde jag.

Det blir en del Post.

Ska man räkna med post på jobbet?

Sände iväg 1700 brev för nån vecka sedan...

😲😄

Postat
Jo, men jag utvecklade sedan detta uttalande.

Ja, fast det stod inte så där fulländat som jag skrev det, inte då och inte sedan.

Så jag undrar vad ursprunget egentligen hänvisade till.

😲

Postat

Overkill: haha Undrar hur många som har två användarkonton bara för att härja här på forumet?

SadamJr: Själv tror jag fortfarande att det är jag och en till med en jävla massa nicks.

Konstigt.

Går nog inte att förklara.

Jag släpper det.

*pyyyyyysssssss*

Så ja.

Postat
Öööh, vad är newsfeed på facebook? allt är ju i okronologisk ordning... 😄

fattar inte heller 😲 och på live feed får man ju se vad ens vänner blivit fans av, samt om de har fått nya vänner... kul.

Postat
Overkill: haha Undrar hur många som har två användarkonton bara för att härja här på forumet?

SadamJr: Själv tror jag fortfarande att det är jag och en till med en jävla massa nicks.

Konstigt.

Går nog inte att förklara.

Jag släpper det.

*pyyyyyysssssss*

Så ja.

Sånt där citattrixande blir jobbigt. Sånt som valle brukar hålla på med.

Postat
Kollar på morden i midsommer. Ett mord hittills. Förra veckan var det bara ett på hela programmet,

vilken besvikelse.

Nu är det två mord. Alltid nåt.

Postat (redigerat)

Jag har en seriös fråga...

Om man har arbetat och varit sjukskriven några dagar av en löneperiod och sedan långt senare får retroaktiv lön x antal kronor extra per timme, ska man då ha x antal kronor högre sjukpenning i ersättning för de dagar man varit sjuk också?

Om man t.ex. ska ha 10 kr mer per timme retroaktivt i lön, så borde man väl få 0.70 x 10 = 7 kr mer per sjukskriven lönetimme också???

Och sedan semesterersättning 1.12 per sådan timme också?

- minus skatt förstås...

[förtydligande: 0.70 innebär ju 70% av någonting. Dvs. man får väl 70% av lönen i sjukpenning?]

Redigerat av debatt
Postat
Jag har en seriös fråga...

Om man har arbetat och varit sjukskriven några dagar av en löneperiod och sedan långt senare får retroaktiv lön x antal kronor extra per timme, ska man då ha x antal kronor högre sjukpenning i ersättning för de dagar man varit sjuk också?

Om man t.ex. ska ha 10 kr mer per timme retroaktivt i lön, så borde man väl få 0.70 x 10 = 7 kr mer per sjukskriven lönetimme också???

Och sedan semesterersättning 1.12 per sådan timme också?

- minus skatt förstås...

[förtydligande: 0.70 innebär ju 70% av någonting. Dvs. man får väl 70% av lönen i sjukpenning?]

Ingen aning.

Postat

Mäh! Lyssnade på en låt jag gjorde för längesen som nog är det bästa jag åstadkommit och kände för att pilla lite. Men så har jag inte reasonfilen på den här datorn, utan bara en mp3a. 🙂

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.