Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Postat
Jag blir orolig över min egen mentala hälsa när jag nu är inne på 5:e avsnittet av The Hills på raken... 😄

😆

Det är ju fina "miljöer" där i dock. 😛

Postat

Om det bara är jordningen som gör att det brummar kommer jag behöva ha lagt ut sammanlagt 1800-1900 spänn på skivspelaren innan den är komplett... skivspelare 750, ny förstärkare + sladd 500, rca-kabel kanske 50, drivrem 200, nål säg 300.

Jaja...

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
but why!?

Jo om du ska börja jobba på riktigt så kan du ju inte jobba här... 😄

Postat (redigerat)

Det ser ut som TRS-jacket är av metall och att det sitter en metallmutter som håller den på plats på baksidan på din monitor.

Är det så Dingis?

Redigerat av Analogfreak
Postat
Jo om du ska börja jobba på riktigt så kan du ju inte jobba här... 😄

jag kanske har simultankapacitet 😄

eller inte 😄

Postat
Hihii, jag ska ska nog skaffa bredband idag. eller jag får det inte förrän nästa vecka, men ändå.

nu ringde de och sa att jag skulle få jobbcoach också.

Är hon snygg? 😄

Postat
jag kanske har simultankapacitet 😄

eller inte 😄

Javaffan, klarar jag det så... 😄

Postat
Det ser ut som TRS-jacket är av metall och att det sitter en metallmutter som håller den på plats på baksidan på din monitor.

Är det så Dingis?

Fast jag ansluter den med XLR. Och jag får inget brum i monitorerna när jag kör nån annan input, och brummet försvann när jag kopplade ur skivspelaren ur förstärkaren, så jag känner mig ganska säker på att felet sitter i skivspelaren (eller i anslutningen mellan den och förstärkaren). Eller har jag fel?

Postat
Fast jag ansluter den med XLR. Och jag får inget brum i monitorerna när jag kör nån annan input, och brummet försvann när jag kopplade ur skivspelaren ur förstärkaren, så jag känner mig ganska säker på att felet sitter i skivspelaren (eller i anslutningen mellan den och förstärkaren). Eller har jag fel?

Slutar det brumma om du håller jordkontakten mot metallen på TRS-jacket?

Postat
hade ont i huvudet så jag tog två panodil, men jag har rännskitas så de gick nog bara rätt igenom.... bara så att ni vet...

Okej 😄

Postat

Nä det är inget fel att det brummar när jordkontakten inte är ansluten till jord. Du måste jorda den nånstans. 😄

Postat
hade ont i huvudet så jag tog två panodil, men jag har rännskitas så de gick nog bara rätt igenom.... bara så att ni vet...

hahaha 😄

Postat
Helvete va hett maten är 😄

Har du redan ätit?

Jag har nästan nyss vaknat...

Postat
Snüggt! 😄

Tjusig bild!

me.gif

"Nästan klar". 😄

Inte ens på sin privata sida döper han elementen till "pussy" och "ghey" och sånt... vilken disciplin.

😄

Postat
Slutar det brumma om du håller jordkontakten mot metallen på TRS-jacket?

Vilken jordkontakt? Den enda jordkontakt jag känner till är den på skivspelaren och den sitter det ingen kabel i. Det slutar brumma om jag håller ena handen på M-Patchen och andra på pickupen (eller armen, men det blir mindre brumreducering då). Om man inte vrider upp på dödlig volym förstås, då blir det lite brum.

Nä det är inget fel att det brummar när jordkontakten inte är ansluten till jord. Du måste jorda den nånstans. 😄

Tror du att brummet försvinner då?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.