Fidden Postat 22 oktober 2009 Trådstartare Postat 22 oktober 2009 det beror på längden på lektionen och på ordspråken.
SadamJR Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 känns tryggt 😆 Svininfluensavaccineringen....................
Fidden Postat 22 oktober 2009 Trådstartare Postat 22 oktober 2009 Svininfluensavaccineringen.................... Jävla svin......
SadamJR Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 det beror på längden på lektionen och på ordspråken. Fan, har inte kollat hur lång lektionen är, men här är ordspråken: Det man inte har i huvudet får man ha i benen. Bränt barn skyr elden. Bättre en fågel i handen än tio i skogen. Döm inte hunden efter håren. Gräset är alltid grönare på andra sidan staketet. Gå inte efter ån över vatten. Droppen urholkar stenen. Eget beröm luktar illa. Alla är vi barn i början. Som man så får man skörda. Tillfället gör tjuven. Köp inte grisen i säcken. Liten tuva stjälper ofta stort lass. Tänk efter före. Man måste lära sig krypa innan man kan lära sig gå. Man måste rätta munnen efter matsäcken. Nära skjuter ingen hare. Nöden har ingen lag. Ropa inte hej förrän du är över bäcken. Själv är bästa dräng. Skrattar bäst som skrattar sist. Ett mjukt svar stillar vrede. Som man bäddar får man ligga. Stor i orden, liten på jorden. Om man siktar mot stjärnorna så kan man nå Även den längsta resan börjar med ett steg. Trädtopparna.
debatt Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Jag vet inte vilka du har men här är några till: Man ser inte skogen för alla träd Tror du jag är tappad bakom en vagn Bättre fly än illa fäkta Liten tuva stjälper ofta stort lass Man ska inte ropa hej förrän man kommit över bäcken Bättre fattig men frisk än rik och sjuk Allt klär en skönhet och inget missklär en ful //:debatt
Fidden Postat 22 oktober 2009 Trådstartare Postat 22 oktober 2009 Handlar lektionen om språk, eller är det bara ett sätt att fördriva tiden om någon skulle ställa någon fråga?
Fidden Postat 22 oktober 2009 Trådstartare Postat 22 oktober 2009 Det finns inga dåliga kläder, bara dåligt väder.
SadamJR Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Handlar lektionen om språk, eller är det bara ett sätt att fördriva tiden om någon skulle ställa någon fråga? Nä. det är på fullt allvar. Har jobbat med detta i två timmar och tror det kan bli bra.
debatt Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Allt klär en skönhet och inget missklär en ful, tycker jag är det bästa.
SadamJR Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Vadå vaccineringen?? Fidden tyckte vi skulle dra igång en konspirationsteori och då föreslog nån att vi skulle använda svinvaccineringen som hit point och på den vägen är det.
SadamJR Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Allt klär en skönhet och inget missklär en ful, tycker jag är det bästa. Är du snygg?
Fidden Postat 22 oktober 2009 Trådstartare Postat 22 oktober 2009 Hämta inte vatten förrän du kommit över ån
Pico Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Ropa inte hej i brevlådan när skägget är grönare på andra sidan.
Fidden Postat 22 oktober 2009 Trådstartare Postat 22 oktober 2009 En riktig som jag gillar: Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge är väldigt dålig på att leva efter den dock...
SadamJR Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Sitt inte på pottkanten med skägget i brevlådan.
SadamJR Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Har undervisat på svenska för invandrare tidigare, och ett ordspråk som tyx finnas på alla språk är ingen rök utan eld. Man ska inte köpa grisen i säcken fanns på ett afrikanskt språk, men då handlade det om sköldpaddor.
SadamJR Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 här har du några fler iaf Tack. Har varit inne där. Tänker ta över skolan. All undervisning ska handla om ordspråk.
Fidden Postat 22 oktober 2009 Trådstartare Postat 22 oktober 2009 jag gillar anders och måns diskussion om "ingen rök utan eld".
Analogfreak (oregistrerad) Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Ropa inte hej i brevlådan när skägget är grönare på andra sidan. hahaha
Analogfreak (oregistrerad) Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 Den som ropar efter galen fågel ser inte träden för alla ben. Den som gräver en grop åt andra välter ofta liten tuva om och om igen. Ta aldrig den Saab som ryker. Jag anar ugglor som får kläder. Nu fick jag vatten på mitt kuvert.
Fidden Postat 22 oktober 2009 Trådstartare Postat 22 oktober 2009 Toylandreklamen är fan nästan lika irriterande som Jamba.
Recommended Posts