Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hur länge sen är det egentligen man ändrade ordningen på bokstäverna på tangentbordet?

Jag skriver fortfarande fel hela tiden.

Särskrivning, svagt. Det värsta jag vet.

Redigerat av SadamJR
Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Postat
Hur länge sen är det egentligen man ändrade ordningen på bokstäverna på tangent bordet?

Jag skriver fortfarande fel hela tiden.

Jag har ett qwerty-tangentbord.

Har du ett dvorak som Barbara Blackburn,

eller kanske den svenska varianten svorak??

😄

Postat
Eftersom du ställde frågan till mej trodde jag att du hade en idé själv.

Nej, men du hade ju en teori... 😄

Postat
Jag har ett qwerty-tangentbord.

Har du ett dvorak som Barbara Blackburn,

eller kanske den svenska varianten svorak??

😄

Jag har ett vanligt qwerty, men man ändrade på placeringen av några bokstäver fär många år sen,

och min maskinskrivningsteknik gick åt helvete. Numera skriver jag bara med långfingrarna men

skriver ändå fel.

Postat
Nej, men du hade ju en teori... 😄

Jag var bara lite förvånad att nån som vill sätta upp regler för andra gör en sån sak. Trodde inte

att han drog igång tråden för att kunna byta namn mitt i den. Det skulle i så fall va, kommer inte

på nåt annat ord som passar, sublimt.

Postat

Min maskinskrivningsteknik är klockren. Utom idag, för idag ser mitt "f" ut såhär:

4953_smiling_patient_wearing_bandages_over_his_broken_finger.jpg

Postat
Vad är det för gitarr? är den dyr? Funderar på att köpa en.

Schecter Hellraiser C-1. Vet inte vad du tänkt spela för typ av musik, men den är gjord för hårdrock/metal och funkar bäst med det. Kostar 7800 på Thomann. Inte överdrivet mångsidig men det den gör, gör den riktigt jävla bra! Älskar mickarna, väldigt direkt och ärligt ljud. Alla misstag och missar hörs tydligt och tvingar dig att tänka efter lite extra. Jag har blivit en bättre gitarrist sen jag köpte den här gitarren. Dessutom får jag en känsla att mitt gitarrljud passar in bättre i ljudbilden med dom mickarna.

Jävla snygg är den också, det har jag fått komplimanger för av människor som inte vet ett skvatt om gitarrer. 😄 Nice feature är också möjligheten att avaktivera ena micken på båda humbucker-mickarna, och i princip förvandla den till en single coil. Om man leker lite med volymkontrollen kan få fram ett nice cleant ljud på det viset.

Postat
orka föreläsning från 09:15 till 12:00 och sen föreläsning från 13:15 till 15:00 imorgon 😄

Har ni också det så att vissa små ord eller resonemang som sagts på en föreläsning i förbifarten och som absolut inte står i kurslitteraturen kan komma på tentan?

😑

Postat

En gång gick jag en kurs i Företagsadministration som var på 9 poäng och där tentatiden var 8-15.

Vi hade två huvudböcker i kursen som man skulle kunna utan och innan, plus 13 andra böcker...

Inte en enda fråga kom från huvudböckerna!!!!!

Kunde man dem skulle man godkännas och så hade det alltid varit.

75% av föreläsningarna handlade om dem enbart.

Jag klarade kursen ändå med nöd och näppe.

Min sämsta kurs nånsin.

En annan gång i juridiken blev vi 100% lovade att latinska termer inte skulle behöva förklaras på någon fråga.

Så kom det ändå en trepoängsfråga om det,

varför jag hade 57 av 60.

Högsta betyg förvisso, men ändå...

Sedan blev läraren inte bara sur utan faktiskt riktigt dj**la förbannad för att jag stannade kvar på

tentagenomgången (bara för att få ta del av vad de där tre små orden betydde...).

Helt kocko!

Jag minns att jag svarade till den jäsande pajasen:

"Jag stannade bara för att se om denna genomgång kunde ge mig något, men ack så fel jag hade".

😄

Postat
Har ni också det så att vissa små ord eller resonemang som sagts på en föreläsning i förbifarten och som absolut inte står i kurslitteraturen kan komma på tentan?

😄

Får man inte spela in föreläsningarna? Det gjorde alltid jag, och idag finns det ju bra billiga digitala

små pryttlar så det borde inte va nåt problem.

Postat

Det värsta var dock att man i grundskolan och gymnasiet inte kunde få det högsta betyget i vissa ämnen pga att skolan hade satt en spärr att inte dela ut det högsta betyget överhuvudtaget i vissa ämnen, oavsett hur bra man var! Hade uppe det problemet flera gånger på konferenser med elever.

Orsaken var t.ex. att man från det gymnasiet hade haft "för många" elever som gått vidare till universitetet för att läsa till socionom och det skulle man förhindra genom att inte sätta 5:or i psykologi. Hur hållbart var det argumentet?

Postat
Schecter Hellraiser C-1. Vet inte vad du tänkt spela för typ av musik, men den är gjord för hårdrock/metal och funkar bäst med det. Kostar 7800 på Thomann. Inte överdrivet mångsidig men det den gör, gör den riktigt jävla bra! Älskar mickarna, väldigt direkt och ärligt ljud. Alla misstag och missar hörs tydligt och tvingar dig att tänka efter lite extra. Jag har blivit en bättre gitarrist sen jag köpte den här gitarren. Dessutom får jag en känsla att mitt gitarrljud passar in bättre i ljudbilden med dom mickarna.

Jävla snygg är den också, det har jag fått komplimanger för av människor som inte vet ett skvatt om gitarrer. 😄 Nice feature är också möjligheten att avaktivera ena micken på båda humbucker-mickarna, och i princip förvandla den till en single coil. Om man leker lite med volymkontrollen kan få fram ett nice cleant ljud på det viset.

Jävligt snygg gitarr, men jag vill ha en billig lättspelad stratatyp som döljer alla felspelningar. Men det där har

vi redan varit inne på.

Postat
Får man inte spela in föreläsningarna? Det gjorde alltid jag, och idag finns det ju bra billiga digitala

små pryttlar så det borde inte va nåt problem.

Man måste be om tillstånd.

Hur bra tar miken in ljudet?

Stå och skruva fast en mik vid katedern, om sådan finns.

Läraren går väl dessutom omkring lite.

Postat

En kompis storebror hade en underlig lärare i fysiken.

Han kunde när som helst under labbarna sätta sig på huk och hoppa som en groda framför vissa labbgrupper!!

😄😑

Postat

Man sitter långt fram, och har man en lärare som inte ger tillstånd så vet man ju det till

nästa gång. Då kör man dolt. Min erfarenhet, det är tio år sen, är att ingen hade något emot

det. Tror att det finns apparater idag som funkar rätt bra även om läraren går omkring lite.

Man bör naturligtvis anteckna oxå.

Postat

Jag hade en lustig slöjdlärare i grundskolan.

Varje lektion gömde han ens grejer man höll på med.

Sedan kom han helt tyst till ens arbetsbänk och pekade på ena hörnet av den.

Om man då sa ordet "hörn" så gick han och hämtade den sak man höll på med.

😄😑

Postat
Vet inte vad syftet var. Tyckte bara det blev ett stycke oavsiktlig? komik. Vad tror du syftet var?

Syftet var nog att byta tillbaks till det namn han hade förut, innan han avregistrerade sig från forumet.

Vissa av oss känner till honom sen förr.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Vad gör ni?

Postat
Vad gör ni?

Just nu skriver jag ett svar till nån tjomme på ett internetforum.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.