Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
vióla

Menar du med å-likt o?

Vi uttalar såhär:

ViOOOOOOOOOOOOOOOOOla.

Starkt betonat och långt O så O-aktigt och långt ifrån Å som det bara går.

Min mamma heter det.

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2244

• Fidden

2211

• Dingbats

2079

• debatt

1569

Postat mest i detta ämne

Postat
Menar du med å-likt o?

Vi uttalar såhär:

ViOOOOOOOOOOOOOOOOOla.

Starkt betonat och långt O så O-aktigt och långt ifrån Å som det bara går.

Min mamma heter det.

Jag kommer ju nästan från Göteborg så vi uttalar det precis likadant. Inte å, utan o!

Postat (redigerat)

det var nog bara betoningen som avseddes tror jag. vIola eller viOla. violA vore coolt, som chocklad.

Redigerat av Fidden
Postat

AnalogFreak: Min avatar symboliserar den enda människa som kunde se in i min själ och som jag vågade öppna mig helt och hållet inför.

NattVaktaren: Kanske du borde frågat din doktor om du får lägga ut bilder på hennes dockor på internet?

Postat
det var nog bara betoningen som avseddes tror jag. vIola eller viOla. violA vore coolt, som chocklad.

Choklad?

Nej, men den finns i tablettask!

Många säger ViÅla. Hehe.

Farsan sa aldrig CarÅla. Han sa CarOOla. Hehe.

Jag säger inte RÅÅbert utan ROObert. Haha.

Postat

Ja men rOObert och carOOla är ju fel, viOOOla heter viOOOla och inget annat. Säger man viåla är man begåvningshandikappad. xD

Postat
Ja men rOObert och carOOla är ju fel, viOOOla heter viOOOla och inget annat. Säger man viåla är man begåvningshandikappad. xD

Då kan jag tala om att halva min klass (i Gbg) uttalade det ViÅla.

CarOOla är fräckt.

☺️

Bägge mina föräldrar körde med ÄÄva.

Jag säger Eeva.

Postat
Snyggt leende. Vad är det för fisk?

Haha, underbart ☺️

- Detta är en sej [visar upp en bild]

- Vad är det för fisk?

Postat
jag fick en kusin i natt. min första tjejkusin! hon heter viola efter min gammelfarmor som dog för några år sen.

min farbror ville döpa barnet till gibson om det var en kille för övrigt. ☺️

Skaplig spännvidd där, viola - gibson. Grattis.

Postat
AnalogFreak: Min avatar symboliserar den enda människa som kunde se in i min själ och som jag vågade öppna mig helt och hållet inför.

NattVaktaren: Kanske du borde frågat din doktor om du får lägga ut bilder på hennes dockor på internet?

Såg det där.... den typen av kommentarer tröttnar jag på rätt snabbt.

Postat

Detta får mig att tänka på Satan...

Postat
Skaplig spännvidd där, viola - gibson. Grattis.

När man tänker efter är kombinationen ett urtjusigt namn faktiskt!

Viola Gibson, för- och efternamn.

☺️

Postat
Då kan jag tala om att halva min klass (i Gbg) uttalade det ViÅla.

CarOOla är fräckt.

☺️

Bägge mina föräldrar körde med ÄÄva.

Jag säger Eeva.

Här har jag ett val. Antingen kör jag på spåret att du gick i särskola, och kör några förolämpningar utifrån det, eller också kör jag på mr niceguy och tycker att "jaaa, man kan uttala namn som man viiiill faktiskt".

Jag har aldrig träffat nån som uttalar mitt namn freddrick, alltså ungefär som gräddtrick. Det vore kul.

Postat
Här har jag ett val. Antingen kör jag på spåret att du gick i särskola, och kör några förolämpningar utifrån det, eller också kör jag på mr niceguy och tycker att "jaaa, man kan uttala namn som man viiiill faktiskt".

Jag har aldrig träffat nån som uttalar mitt namn freddrick, alltså ungefär som gräddtrick. Det vore kul.

Vad är särskola för nåt?

☺️

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.